Hier ook met bv hele erge krampen tot 5 maanden, dus het hoeft niks te zeggen. Zelfs tijdje koemelk vrij gegeten en geen verschil. Pas toen hij zelf goed vast voedsel ging eten werd het minder.
Hoeveel geef je? (En welke voeding geef je nu?) Hoelang duurt een voeding? Wat geef je naast de fv? Volg je de leefregels voor reflux op?
Weer even een update van mij... Onze zoon heeft eindelijk iets tegen de reflux gekregen (Zantac), na aandringen van mijn kant. Ik kan er nog niet goed over oordelen omdat hij het nog maar heel kort gebruikt, maar hopelijk gaat het goed helpen. Hij heeft wonderbaarlijk genoeg wel de afgelopen twee nachten in zijn wiegje geslapen Hero Baby Allergy Care, 120ml per voeding (hij wil elke 3 à 4 uur drinken). Hij doet ongeveer 20 à 25 minuten over z'n fles en neemt tussendoor ook korte pauzes. Hij slurpt z'n melk dus niet in één keer leeg of zo Verder krijgt hij Vitamine D en nu dus Zantac. Leefregels (bedje schuin e.d.) volgen we inderdaad Maar ik las op het forum dat Nexium beter is?
Ik heb ranitidine gebruikt bij de jongste, dat is zantac zonder alcohol. Ik vond het persoonlijk niets. Bij mijn zoontje haalde het alleen het topje weg en niet de volledige onrust. Ik heb toen om nexium gevraagd, omdat ik dit bij de oudste heb gebruikt en dit goed hielp. Volgens de ka zou het niet beter werken, maar uit mijn standvastigheid toch meegekregen. Bij beide jongens hielp nexium heel goed en geen bijwerkingen. Maar ik lees ook verhalen dat zantac wel voldoende helpt. Het is dus echt uitproberen. Zantac gaat wel op gewicht, dus mocht het minder werken over een tijdje, trek dan aan de bel om te kijken of je mag ophogen. Verder leefregels vol blijven houden, dat was hier ook echt nodig
Ah ja, sorry, wij hebben ook Ranitidine Ik heb zelf een hele poos Zantac gebruikt, dus ik ben gewend om het zo te noemen hehe! Mijn moeder en schoonmoeder dringen steeds aan om op Neocate over te stappen, aangezien ze de klachten herkennen van onze eigen babytijd. Zowel manlief als ik hadden volledig koemelkvrije flesvoeding nodig destijds; ik vanwege heeeele erge eczeem en manlief omdat hij niks anders binnen kon houden Maar ik twijfel daar zo enorm over...wil eigenlijk de Hero Baby nog even de tijd geven. Moeilijk hoor Wil onze zoon helpen, maar tegelijkertijd ook geen overhaaste beslissingen nemen.
Zwaardere dieetvoeding geven is eigenlijk nooit een probleem, omdat het net lichter verteerbaar is. Wij hadden hier ook zantac en dat werkte wel. Alleen goed kijken naar de dosis, omdat die heel nauw samenhangt met het gewicht. En dat stijgt nu eenmaal snel bij baby's.
Zag je verbetering na overstap naar allergy care? Is deze verbetering weer slechter geworden of was de verbetering niet voldoende? Stap dan gewoon over om koemelkvrije voeding te proberen. (Als het lukt) En geef die voeding voldoende tijd. Kea is, in mijn ogen, een lastig iets bij babys. Artsen willen al snel zeggen dat een kindje veel symptomen moeten hebben. Alleen is elk kindje anders en sloeg de kea bij mijn kinderen alleen op de darmen. De jongste had constant diarree, de oudste flinke krampen met daarbij veel huilen. Volgens de norm dus niet voldoende symptomen, maar beiden wel kea. Normaal ben ik wel voorstander om een nieuwe voeding minimaal 2 weken te proberen, maar soms weet je eerder of het goed is of niet.
Sinds de Hero Baby Allergy Care zie ik wel verschil. Hij kan veel makkelijker poepen, maar de winderigheid is gebleven. Ik heb net telefonisch overleg gehad met de kinderarts en raadde johannesbroodpitmeel aan. Maar de kraamzorg raadde me dat toen af. Aaaargh...al die verschillende adviezen
Jbpm heeft sowieso geen nut als je refluxmedicatie gebruikt en wordt juist door heel veel ka afgeraden. jbpm kan de werking van refluxmedicatie negatief beinvloeden en andersom. Hier werd het door diverse ka ook afgeraden. Normaal zijn de stappen bij reflux: 1 -> leefregels 2 -> leefregels + jbpm 3 -> leefregels + medicatie. Jbpm heeft als doel dat de maaginhoud in de maag blijft ipv naar de slokdarm stroomt. Medicatie heeft als doel dat de maaginhoud die omhoog stroomt geen pijn meer doet. Of door aanmaak van maagzuur verminderen of door de zuurgraad te veranderen. Dus als je medicatie gebruikt, en dit voldoende werkt doet het omhoog komen van de maaginhoud geen pijn meer. Dus heeft jbpm geen nut meer. Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van jbpm. En met bovenstaande zou ik het jou dus ook afraden. Je kunt,in mijn ogen, nu 2 dingen doen; 1 -> ranitidine nog even de tijd geven om te kijken of het goed werkt 2 -> verzoek indienen bij een arts om koemelk vrije voeding te starten of zelf zelf kopen. Mocht je kiezen om wel met jbpm te starten; je hebt nutriton en pure jbpm (tammi). In nutriton zit 30%jbpm en 70% toevoegingen. Deze toevoegingen zorgen vaak juist voor klachten als; darmkrampen, diarree of verstopping.
Even weer een update... Sinds de Zantac stop (hij kreeg opeens rare rode vlekken, dus ik moest even stoppen) hebben we jbpm (puur, bio) geprobeerd, maar dit veroorzaakte alleen maar diarree We hebben nu ook al twee reflux momenten gehad dat onze knul er zowat in stikte. Heb flink op zijn rug moeten kloppen. Met daarna een flinke huilbui natuurlijk Wou bijna met hem meehuilen...wat was dat eng zeg. Wat er omhoog komt is ook heel slijmerig of zo, rare textuur. Hij rochelt ook steeds zo erg. Ben het (letterlijk en figuurlijk) spuugzat. We moeten morgen naar de kinderarts, dus ik ga vragen om een machtiging voor Neocate. Die Allergy Care is niet koemelkvrij genoeg voor hem volgens mij.
Ach jeetje! En anders kun je ook altijd nog nexium vragen/proberen.... Ik hoop dat je gehoord wordt en snel een passende oplossing vind. Een die helpt.