Ik herken t eerder als overspannen, maar ik kan natuurlijk niet inschatten of dat bij jou kan spelen... Ik ben zelf overspannen al een tijdje en ik herken dat korte lontje, ontzettend moe zijn enzo Daarnaast kan ik ook paniekaanvallen, hyperventilatie en hartkloppingen hebben Mn hoofd doet t ook niet goed. vergeet werkelijk waar alles....zelfs de meest simpele dingen,’maar bijv ook namen van collega’s . Concentratie heb ik ook maar kort. Vaak migraine enzo, al lijkt daar nu gelukkig wat verbetering in te zitten. Van dochter kan ik helaas erg weinig hebben en voel me daar vaak heel rot over Ik weet wat mijn valkuilen zijn, nu ben ik daar met de POH en bedrijfsmaatschappelijk werker mee bezig en word ik er steeds bewuster van. Voor nu vooral rust nemen waar mogelijk, niet teveel hooi op mn vork nemen enzo. Probeer dingen los te laten en bewuste keuzes te maken of iets goed is voor me of niet. En nu werkt die hitte zeer zeker niet mee, kan er sowieso slecht tegen
Ja condooms nu dus inderdaad. Koperspiraal durf ik niet omdat ik van mirena erge buikklachten kreeg die pas stopten toen hij eruit was. En geen sex..hmm vind ik niet aantrekkelijk haha.
Overspannen is het denk ik niet. Ik heb in mei/juni wel een drukke periode gehad. Maar daarna goed mijn rust gepakt en nu zit ik zo wat in relax modus Wel heftig dat jij er zo'n last van hebt Ik kan ook heel goed begrijpen hoe naar je je voelt tov je dochter. Mijn partner moet ook alles maar van me pikken. En hij blijft zo geduldig en rustig. Hij zegt regelmatig: "tegen mij mag je schreeuwen en schelden wat je wil, dat maakt allemaal helemaal niets uit. Want ik hou van je en je zit nu gewoon niet lekker in je vel. Over een poosje gaat het vast weer beter en dan krijg ik die liefde wel weer terug." Resultaat: huilbui omdat ie zo lief is
Ik vind het trouwens best erg dat er zo veel vrouwen stemmingswisselingen hebben door de pil. We moeten al genoeg doorstaan zou je zeggen, met zwangerschap, bevallingen en anticonceptie slikken. Worden we hier ook nog mee opgezadeld. Tijd voor een mannenpil Maar dan verbaas ik me nog steeds over het feit dat ik hiervoor nooit last had van de pil. Ik heb nu exact dezelfde (en net een voorraad voor een jaar gehaald) en nu opeens last van de hormonen? Ik zit nu toch te twijfelen of ik niet beter kan stoppen...
Ik herken je verhaal ... al gebruik ik geen pil of andere hormonen. Heb premature ovariële insufficiëntie en vermoed dat ik nu (gezien ook ineens minder regelmatige cyclus) echt in de premenopauze ben beland. Merk ook dat ik mijn emoties niet echt onder controle heb en dat er groot verschil kan zitten in mijn gemoedstoestand. Heb ook wat fysieke klachten als pijnlijke steken op de borst en hartkloppingen. Ik zou naar de huisarts moeten gaan maar ik zit er een beetje tegenaan te hikken. Overgangsklachten (als dat het is) worden nou ook niet bepaald serieus genomen naar mijn idee en bovendien is er weinig tegen te doen lijkt me. Bovendien heb ik daarnaast een chronische aandoening waardoor ik me sowieso op dagelijkse basis niet echt geweldig voel, dus ik vind het dan lastig te plaatsen. Kortom ... ik zou dus naar de huisarts moeten maar dat is even een drempel voor me (of eerder een Mount Everest ). Wie weet klim ik er nog over binnenkort. Als jij denkt dat het aan de pil zou kunnen liggen zou ik zeker in overleg met de huisarts. Ik heb in het verleden wel een pil gebruikt waar ik depressieve klachten van kreeg (Microgynon 30 was dat).
Hormonen zijn sowieso ‘fuckers’ door je eigen lijf geproduceerd of synthetische variant . Ze kunnen helaas echt veel invloed op je lijf/brein hebben, zeker als de verhoudingen niet optimaal zijn of gewoon tijdens een zwangerschap/gedurende de cyclus. Mannen lijken daar minder last van te hebben. Hoor weinig/niet over mannen met moodswings oid .
Naar en tegelijkertijd "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben van mezelf als een vreselijke hittepetit en naar gelang waar ik in mijn cyclus zit verander ik echt in Cruella. Naar de kinderen kan ik het nog een klein beetje in toom houden maar mijn man krijgt met de regelmaat van de klok zulke enorme, kleinzielige en kinderachtige woedebuien over zich heen gestort dat het niet leuk meer is. Ik moet ver, heel ver gaan, wil hij tegengas geven. 9 van de 10 keer laat hij me gewoon uitrazen. Aan de ene kant heel verstandig en lief maar aan de andere kant denk ik: geef me toch op mijn sodeflikker man!! Want ik weet echt wel dat ik als een infantiele malloot te keer ga om niks maar ik kan mezelf op z'on moment geen halt toeroepen. Hier trouwens geen anticonceptie in de vorm van pil, spiraal etc dus daar kan het niet aan liggen bij mij. Dus...lang verhaal kort: een zee van herkenning maar helaas geen tips over hoe het aan te pakken. Aangezien ik mezelf al niet in de hand heb
Wat fijn dat je man zo begripvol is! Mijn man doet ook heel veel voor me en heeft echt wel begrip als ik het ff niet kan (zoals koken bijv), maar ja hij heeft t ook druk enzo dus voel me dan ook weer heel schuldig en kan ook niet zomaar alles bij hem dumpen (dat was de tip van de bmw-er ). Huis gekocht, verborgen gebreken, alle communicatie met juristen loopt via mij en al t andere geregel ook. Zou wel eens willen dat hij wat meer van t geregel was of t even van mij over zou nemen... Maar zo makkelijk als de bmw-er kan zeggen ‘jij moet je er niet mee bemoeien nu’ dat kan natuurlijk niet....ik kan me daar moeilijk helemaal voor afsluiten en denken zoek jij t maar uit.... Wat we (financieel haalbaar) kunnen laten doen laten we doen, maar we zullen alsnog de hele opbouw van bijv de badkamer zelf moeten doen Nou ja...POH staat er dan iets realistischer in tot nu toe en laat me vooral bewust worden van acties/reacties, mn neiging om maar door te gaan en waar dat dan vandaan komt. En volgende stap is ‘maar helpt het je ook als je doorgaat’. Sorry nu neem ik heel je topic over De pil en überhaupt hormonen kunnen zoveel met je doen...zo jammer dat er eigenlijk nog maar zo weinig kennis over is in de medische wereld.... Waar ik voor zwangerschap heel blij was met de mirena werd ik na zwangerschap er helemaal gek van. Zonder hormonen gaat het met mij mentaal het beste, fysiek is weer een ander verhaal maar goed dat komt hopelijk ook wel weer
Ik wilde zeggen; zo begon achteraf gezien mn burn out. Maar als je pas met de pil bent gestart zou ik die zeker weten schrappen. Ik word daar ook een enorme heks van. En het kan best dat je daar nu pas last van hebt en eerder niet. Alternatieven om minder hormonen binnen te krijgen: Mirena spiraal of Implanon. Mirena was bij mij drama over Implanon ben ik heel tevreden. Geen hormonen; koper spiraal, condooms of 1 van de partners laat ergens een knoop in leggen als er geen kinderwens meer is.