Wat zou er na menopur komen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sarah1989, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    hoi meiden,

zit nu ronde 4 menopur'
    in begin was dit vreselijk,vooral de spuitjes had ik enorm bang van
    maar nu is het mijn 1sté week dat ik ze zelf klaarmaak & inspuit:D
    dus daar ben ik heel tevreden over, want vaak moest ik thuis blijven wachten op een verpleegster, en nu ga ik gewoon overal lekker naartoe
    dus zeker een aanrader om het je verpleegster (die aan je huis komt)het je te leren.

Maar ik vraag mezelf af wat er komt na menopur?
    er zijn in totaal maar 6x menopur behandelingen die werden goedgekeurd voor een terugbetaling.
    misschien dat andere meiden hier me verder kunnen helpen
    ik durf dit eigenlijk niet aan mijn dokter te vragen, wil niet dat ze denkt dat ik vooruit loop' Voor de rest gaat het hartstikke goed met mezelf
    geen stress rond heel die behandeling, het gaat goed :p

groetjes Sarah! XxX

2. Ik heb geen idee hoe het geregeld is in Belgie.. Hier vergoeden ze de behandelingen niet per medicijn en zou het dus onbeperkt zijn..

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    oh Dat is wel dan een groot voordeel! Nuja moet dinsdag terug naar mijn vaste dokter, ga ik het wel eens navragen

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    In Nederland krijg je meestal 6 X IUI, omdat veel meer pogingen niet zo veel zin hebben. Die 6 pogingen worden, inclusief medicijnen, volledig vergoed (exclusief eigen risico). Hoe dat in Belgie zit weet ik niet. Maar het is helemaal niet gek om dat na te vragen hoor! Fijn dat je de medicijnen zelf kunt zetten nu. In NL is dat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld om zelf je spuiten klaar te maken. Tenzij je echt niet durft, maar de meeste vrouwen maken zelf haar spuiten klaar en zetten ze zelf.

Succes meid, hopelijk is deze 4e poging gewoon raak!!

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Hey pien!

hier nog geen IUI, enkel menopur & pregnyl
    en idd veel vrouwen spuiten zelf, maar ik had er wel paniek voor
    maar ben er idd heel gelukkig om nu hihi:p
    dankjewel khoop dat het ook raak zal zijn!

Xxx Sarah

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier in Nederland is er geen maximum verbonden aan ovulatie-inductie met behulp van hormoonmedicatie. Het wordt onbeperkt vergoed, of eigenlijk zolang artsen een kans van slagen zien. En dat geldt ook voor IUI-behandelingen.

Ik zou het navragen aan de gyn. Toch niet vreemd dat je je afvraagt hoe het verder zal gaan, mocht het met zes keer hormooninjecties niet lukken? Misschien moet je dan behandelingen zelf gaan betalen? Dus dan zul je daar rekening mee moeten houden. Of misschien ga je dan een stap verder naar IUI? Geen idee hoe dat in België zit. De vragen stellen die je wilt, daar zijn artsen voor.

Succes!

7. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Over spuiten moet je je echt niet druk maken, hoor! Als dat de volgende stap is, dan is dat zo.
    Ik, die altijd flauw valt met bloed prikken en alles met bloed e.d. heel eng vind, kan ook gewoon alleen spuiten! Zag er heel erg tegen op, maar het valt echt heel erg mee! 1e keer even doorzetten, maar daarna wordt 't heel gewoon.

8. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

hey butterfly,

ja dat is de eerste x akelig dat je in paniek geraakt,
    maar dankzij de verpleegsters aan huis,hebben ze me het stil aan geleerd
    maar eens de eerste prik wordt gezet door jezelf, ben je er mee weg:p
    oja ik prik al hoor al 4maanden ondertussen:p
    Maar blijkbaar heeft dit geen enkel effect dus verdogen ze de dosis nog maar eens, dinsdag terug voor een fm-meting ben heel benieuwd
    Hoeveelste ronde zit jij dan al?

Grtjes xxx sarah

Deel Deze Pagina