hevige haaruitval na stoppen van de pil!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door caca, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

ik ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil. Heb sinds 3 maanden last van erge haaruitval. Ik verlies plukken haar. Mijn haarstructuur is ook veranderd. Ik slikte de Marvelon. De huisarts vertelde mij dat het hormonaal is, en dat het zal stoppen zodra ik de pil weer zou slikken (maar dat wil ik niet i.v.m. een kinderwens)

Wie heeft hier ook last van (gehad)? en hoe gaat het nu??

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hoi Caca,

Ik ben nu ook 3 maanden gestopt met de pil en merk ook dat iets meer last heb van haaruitval. Ook heb ik erg last van vet haar, kan mijn haar elke dag wel wassen. Is je schildklier wel eens getest? Daar kan het ook mee te maken hebben.

3. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoi Manouk,

mijn schildklier is niet getest. Maar ik weet wel zeker dat het door het stoppen van de pil komt. Was eerder ook gestopt, i.v.m. hoofdpijn klachten. En had toen ook haaruitval. Ben toen uit angst weer begonnen met de pil..
    Maar nu willen we een kind, dus ik heb geen ander keus!

ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil. Mijn haar is nu droog en stug. Terwijl ik het 2 maanden geleden wel dagelijks kon wassen omdat het zo vettig was. Ik snap er niks meer van.
    Het is een hormonaal gebeuren, en ik zal geduld moeten hebben...

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Vitamine b gaan slikken. dat helpt heel goed tegen haar uitval.

5. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    He ik herken wel wat in het verhaal, heb ook altijd marvelon geslikt en toen ik de eerste x stopte kreeg ik haaruitval, geen hele plukken maar verspreid wel heel veel haar( werd dun op de bovenkant).
    Dat herstelde gelukkig weer tijdens en na mn zwangerschap.
    Nu weer na 2 jaar gestopt met de pil en wederom weer dikke uitval gehad, nu na een maand of 6 blijft het redelijk stabiel en komen er nieuwe haartjes omhoog. Word elke keer minder dik dan eerst ik weet niet wat er in die verotte pil zit maar leuk is het niet.
    Ik slikte vorige keer priorin, maar die zijn zo duur en het effect is minimaal. Ook vitamine d schijnt goed te zijn...

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    @caca, ik had het toen ik stopte met de Diana pil ook, ik werd ook gek van de jeuk op mijn hoofd. Na een tijdje, zo'n 3 maanden is het gestopt. Het heeft met je hormoonhuishouding te maken. Ik werd niet kaal ofzo, maar dunde wel een beetje uit. Maar 1 troost, het groeit ook weer aan hoor.

Ik merk nu trouwens weer dat ik er last van krijg helaas..

7. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    dames, bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben nu echt een beetje gerustgesteld :)

Ik hoop dat de haaruitval zich snel stabiliseert. Want dit maakt je toch echt onzeker.
    En ik weet heel goed dat ik mijn ooit zo dikke bos nooit meer terug zal krijgen, maar gelukkig HAD ik een dikke bos met haar, dus dat scheelt :) Ik zie ook wel hele korte haartjes op mijn hoofdhuid, dus er is hoop!

Nou maar hopen dat ik snel zwanger zal raken!!

groetjes!

8. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Allemaal, heb precies hetzelfde! In januari gestopt met marvelon en verga van de haaruitval. Afschuwelijk! Mijn haar wordt wel dun maar heb niet t idee dat t al te zien is voor n ander.
    Heb woensdag een afspraak bij de gun voor een echo v d eierstokken en baarmoeder omdat mijn menstruatie helaas uitblijft. Zal het haar dan ook voorleggen want ik vind t vreselijk! Misschien is er iets aan te doen en moeten m'n hormonen in het gareel komen. Groetjes...

9. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL

Jeetje, wat vervelend voor je! Het heeft inderdaad met je hormonen te maken. Maar ik begrijp je ongerustheid.
    İk ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen! Hou je ons op de hoogte?
    Succes!!

10. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en ben hier terecht gekomen omdat ik echt mega last heb van haaruitval :( ben al bij de dokter geweest en m'n bloed is al meerdere malen onderzocht. 'helaas niks uitgekomen'. Ik ben ongeveer zes weken geleden gestopt met de pil omdat ik (wij) zwanger willen worden (eigenlijk pas in augustus beginnen met 'proberen') maar ik dacht dat het beter was om nu al te stoppen zodat alles weer normaal kan worden. Ik had een enorme dikke bos met haar en het wordt steeds minder... Ik denk dat het te wijten is aan de pil of het stoppen ervan maar weet het niet zeker en maak me er best druk om. Maar goed druk maken betekent stress en door stress valt je haar uit hahahh dus... blijf je in hetzelfde schuitje zitten. Ik ben ook zeer benieuwd wat de gyn gaat zeggen!

11. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Meestal begint je haar uit te vallen 3 mnd na het stoppen van de pil, bevalling, ziek zijn etc.
    Ik heb er zelf ook nog steeds last van. Wel in mindere mate als in het begin, maar mijn haar is veel dunner geworden. Ik heb geen kale plekken of zo, maar het is niet leuk :(
    Als het goed is, groeit je haar wel weer terug. Dus ik heb mijn hoop daarop bevestigd :)
    Succes!!

Deel Deze Pagina