Tja vandaag kwam de "viste" weer. Dit keer kortste cylus tot nu toe van 22 dagen. Ronde 11 is gepasseerd en stappen ronde 12 alweer in. Dit had ik niet gehoopt maar eigenlijk wel verwacht uitgaande van mijn gevoel. Einde september 2011 ben ik gestopt met de pil, 31 dagen later kreeg ik mijn eerste cyclus na 4 jaar geen menstruatie tja wel een opluchting dat alles gelijk weer op gang is gekomen. Heb een gemiddelde cyclus van 24 dagen (kortste 22 en langste 26 dagen). Ben inmiddels 4 jaar diabetes patient type 2. Spoot vrij lange tijd 4x daags insuline en daarnaast ook nog tabletten. Ben sinds september beginnen met afvallen en ben 32 kilo lichter en daarmee zoveel dingen gewonnen inmiddels helemaal van de insuline af en gebruik nog maar 1 tabletje en eigenlijk zou ik daar ook wel mee kunnen stoppen. Ik was hele lange tijd verslaafd aan neusspray en ben in december ook daarmee gestopt ben inmiddels een half jaar "clean" van mijn neusspray verslaving. Daarnaast ook sinds een jaar een wat traag werkende schilldklier en hang net op de grens om medicatie ervoor te krijgen. Het word nu eerst in de gaten gehouden en mocht ik zwanger zijn dan zal ik er vanuit moeten gaan dat ik medicatie ervoor krijg. Inmiddels zijn we verhuisd naar een eengezinswoning heerlijk eindelijk rust en ruimte en ik slaap weer zoals een mens hoort te slapen. Op vorige adres heel veel problemen met buren gehad wat voor mij heel veel stress gaf en dus weinig slaap. Inmiddels zitten we dus in ronde 12 en de onzekerheid begint steeds meer en meer op te spelen. Is er iets mis waardoor het nog niet gelukt is? En wat kan er dan mis zijn?, heeft mijn schildklier hier misschien toch mee te maken dat het nog niet gelukt is? Ik heb een regelmatige cyclus en ik voel me eisprong heel duidelijk. Is het dan toch die stress die we hebben gehad op het oude adres? Zal het dan nu misschien door de rust wel snel raak zijn? Volgens me vriend ben ik er teveel mee bezig. Tja dat kan maar wanneer ben je ergens te veel mee bezig en hoe kun je niet bezig zijn met iets wat je heeel graag wil? Tot op heden heb ik nog geen ovulatietesten gebruikt en getempratuurd. Ik dacht elke keer nog 1 ronde en ik begin eens met ovulatietesten maar steeds stelde ik het weer uit en uit. Ik ga deze week ze echt bestellen en deze cyclus ga ik er toch echt eens mee beginnen. Baat het niet schaat het niet. Begin september moet ik waar naar het ziekenhuis naar de internist voor controle. Zijn dan alweer een jaar bezig en verwacht ergens dat hij ons dan wel wil door sturen mocht het dan nog niet raak zijn. Ik hoor nog steeds de woorden die hij zei tijdens mijn laatste bezoek in februari zei* Tot ziens en hopelijk zien we elkaar eerder dan september* . Ik wilde hiermee even mijn onzekerheid van me afschrijven. Verhaal is iets langer geworden dan gedacht. Zijn er nog meer dames die al bijna een jaar bezig zijn? Hopelijk kunnen we gezellig kletsen en elkaar steunen
Ik ben ook in september gestopt met de pil. Net weer een omo witte test vast gehad. Ik gebruik sinds deze maand ovulatietesten en het was vrij duidelijk in welke periode ik mijn eisprong had. Ga in juli en augustus ook nog testen gebruiken en dan naar de huisarts. Toen ik hier aan begon had ik het gevoel dat het lang zou gaan duren, maar hoop elke maand dat het raak is. Toch blijft het een teleurstelling. Want hoe lang gaat het nog duren? En er teveel mee bezig zijn, tja wat doe je daar aan. Je wordt ee volgens mij niet meer of minder zwanger van. Als het niet lukt dan lukt het niet. Je wil dus wel naar de huisarts gaan?
@daantje ik heb van begin af aan hetzefde gevoel als jij, het zal wel een jaar of langer duren. Ik zal niet direct naar de huisarts stappen. Ik ben in het ziekenhuis bij de internist onder behandeling voor mijn diabetes. Ook hij weet van onze wens af en heeft in het begin gezegd dat ik misschien wel minder vruchtbaar ben door mijn overgewicht en dan door gestuurd kan worden. Gezien mijn cyclussen zou ik niet minder vruchtbaar zijn. Ik zal dus eerst kijken of mijn internist me kan doorverwijzen als ik in september weer heen moet voor controle, zo niet dan stap ik alsnog naar de huisarts voor een verwijzing. Jij wil dus over 2 maand naar de huisarts? Wat voor ovulatietesten gebruik je? Ik heb hier wel goede ervaringen gelezen over zwanger en kids en zijn ook niet zo prijzig.