erg onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wuppie, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    dag,

gistermiddag voor de intake bij de vlos geweest, 8 wk (is 3e zwangerschap). Met 11 wk pas een echo. Gisteravond plotseling twee druppels rood bloed op toiletpapier, ik schrok me rot, vannacht praktisch niet geslapen. Er is echter niet nog een keer iets gekomen. Wel heb ik een gespannen buik, druk naar beneden, maagzuur en misselijkheid. Gaat het allemaal wel goed? Ook had ik gisteren nog gespannen borsten maar dat is nu helemaal over. Ik maak me volgensmij veel te druk........
    Hebben jullie een advies?
    Oh ja, omdat ik ook al zo verschrikkelijk moe ben, hebben ze mijn Hb geprikt, nu al 6,9 dat gaat alleen maar naar beneden de komende maanden. Is het op te vangen met Floradix of adviseren jullie ferro en foliumzuur 5mg?
    gr.
    wup:(

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

FLoradix is prima! laat je ijzer na 4-6 wkn nog eens controleren en is deze gedaald dan kan je alsnog met ijzertabletjes starten vind het daar nu nog te vroeg voor.
    Het is ontzettend spannend! En dat blijft tot de echo. Bloedverlies mag in de jonge zwangerschap enkomt best vaak voor. Maar het is heel normaal dat je er van schrikt! Door de goede doorbloeding is je baarmoeder een stuk kwetsbaarder en kan er een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft.
    Vertrouw op je lichaam! Bij meer bloedverlies neem dan contact op met je verloskundige!
    Imke

Deel Deze Pagina