ik hoop dat alles goed gaat komen met jou en met de pijn hoop ooit dat je schoonouder wat meer vertrouwen krijgt in je en zo veel beterschap heel veel liefs nathalie
Hoi Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad. Het begon al bij 14 weken en ben meteen cesar therapie gaan volgen. Ik heb hier niet veel baat bij gehad. De laatste 6 weken van mijn zwangerschap heb ik met krukken gelopen en 's nachts een bekkenband gedragen. Ik kon echt helemaal niets meer. Wat me wel goed heeft gedaan is dat ik met 20 weken minder ben gaan werken. Ik merkte dat ik na een volle werkdag 's avonds helemaal op was. Dan gaat ook je sociale leven nog eens last krijgen van je klachten. In overleg met mijn baas ben ik toen gaan werken tot 14.00 uur. Daarna thuis rusten. Nouja, rusten. Liggen is natuurlijk ook dikke .... Maarja, ik had wel 's avonds nog wat energie over. Na de bevalling was ik binnen 2 weken zover dat ik weer op mijn rug kon liggen en weer meer kon doen. Klachten verdwenen best snel daarna. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik vanaf week 8 ostheopatie gaan volgen. Vraag me niet wat ze daar precies doen maar.......Ik heb de hele zwangerschap perfect kunnen fuctioneren. Heb me niet ziek hoeven melden gelukkig. Dacht altijd dat het bij een tweede veel erger nog zou terugkomen maar bij mij is dat compleet het tegenovergestelde geweest. Ik begrijp precies wat je bedoelt en hoe je je voelt. Je loopt continu tegen je eigen grenzen aan en dat is flink balen. Om over de pijn nog maar niet te spreken. Ben nu zwanger van de derde. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. We wachten het maar af. Ik wens je heel veel sterkte en hou je lichaam goed in de gaten. Zorg ervoor dat je in je omgeving goed duidelijk maakt dat het echt ernstige klachten zijn die men echt niet moet onderschatten. Er zijn veel websites over en er is ook een goed boek met oefeningen. Ik zal die eens opzoeken en dan meld ik het nog wel even. Liefs Martine
Wat betreft het autorijden. Ook ik heb er hele erge last van. Wel heb ik een tip van de fysio gekregen die een klein beetje help. Zet je voet wat scheef naar buiten op de gas- en rempedaal. Daardoor ontlast je je bekken een heel klein beetje. @mama33: bij osteopathie probeert de osteopaat je botten met handgrepen in een betere stand te zetten. Kan me voorstellen dat het helpt. Heb er eigenlijk nooit aan gedacht om daar eens naar toe te gaan :-k , maar bij mijn zoontje heeft het heel erg geholpen toen hij aan de linker kant van zijn lichaam helemaal vast zat.