Wannneer stoppen met klussen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lvp, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Ik ben even een vraagje. Ik weet niet exact wanneer mijn ei is geweest. Ik heb een ovu test gedaan van Kruidvat. Ik denk mijn ei in die 5 dagen wel gevoeld te hebben maar de testen gaven negatief aan. Na deze test gaf mijn man aan dat hij het grote onzin vond die testen en ja daar trek ik me helaas wat van aan omdat ik geen in in ruzie om zoiets doms, dus heb geen nieuwe testen gehaald. Gevolg: ik weet niet of ik alsnog een ei heb gehad. Ik zit nu op dag 17 van mijn cyclus en mijn ei is denk ik al geweest, maar zeker weten doe ik dit niet. Wanneer is het nu handig om te stoppen met klussen iig voor het doel om zwanger te worden. Wij hebben niet veel sex (is weer een ander verhaal) dus vandaar mijn vraag. Beter nog 1 of 2 keer doorgaan (we doen het om de dag - al vanaf dag 8 deze maand) of zal het zo voldoende zijn. Mijn cyclus is doorgaans 28 of 29 dagen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Bij een cyclus van 28 a 29 dagen is het wel voldoende.

Wij hebben tot 16 dagen gedaan. Maar daarna ook wel weer want we hebben wel veel seks. Maar echt om het kindje maken tot 16 dagen.

3. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Hoi Bosi333, dank je voor je reactie! Dacht zelf eigenlijk ook al wel zoiets. Ik denk dat het zo idd goed is. Misschien nog 1 keer morgen maar dan moet het toch wel goed zijn denk ik, want je kan toch niet bv pas een week voor je NOD vruchtbaar zijn? Een week voor de NOD zou een evt innesteling zijn toch?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Inderdaad. Na je ei ben je niet meer vruchtbaar.

Een late ei sprong kan maar dan zou je een langere cyclus hebben. Een lange cyclus komt ook van het eerste gedeelte tot aan je ei sprong. Na de ei sprong is het altijd 14 dagen totdat je ongi moet worden of kunt testen.

Ik heb altijd een vroege ei sprong. Ik voel hem altijd. op dag 10. Dus wij beginnen op dag 7 tot dag 16.

5. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    als je geen zin hebt in ovu-testen, kun je altijd nog gaan temperaturen, dan weetje tenminste wanneer je ei is geweest en wanneer je dus kunt stoppen met klussen

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, ideaal!

Deel Deze Pagina