Dames, ik ben even nieuwsgierig. Ik heb 9 augustus een mk gehad. Stel dat ik gelijk zwanger raak en niet eerst een ongesteldheid heb ( is nog niet zo maar stel...) vanaf wanneer kun je dan rekenen dat je zwanger bent? Iemand ervaring mee?
Ervan uitgaande dat je je eisprong niet weet, je NOD niet weet? Dan kun je dat lastig berekenen, omdat het soms wat langer kan duren voordat je cyclus weer op gang komt en je dus niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie kunt rekenen (is je MK). Lijkt mij dat je dat alleen maar kunt zien op een echo.
Gyn zegt dat je je cyclus moet rekenen vanaf de dag van je mk! Maar in het geval als je meteen weer zwanger raakt.. Kan alleen een echo duidelijkheid geven over de duur van een eventuele zwangerschap! Zelf geen ervaring ermee van meteen zwanger worden na een miskraam!
9 aug. is inderdaad dan CD1, maar dat zegt verder niet zoveel voor een zwangerschapstermijn. Na een miskraam kan het even duren eer je cyclus op gang is, en kun je ipv je eisprong op de voor jou gebruikelijk dag (14?) je eisprong bijvoorbeeld wel op dag 40 pas hebben ( voorbeeld!), waardoor je dus bij je uiteindelijke positieve test ( in dit geval op bijvoorbeeld dag 54) veel korter zwanger bent dan wanneer je uitgaat van je normale cyclus van 28 dagen.