Zo bang voor nog een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nathalie6, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Ik ben bijna 7 weken zwanger en heb sinds een dag of 5 last van bloedverlies en wat kraampjes in mijn buik. Lijkt op aankomende menstruatie.

Ik was in juni ook zwanger maar toen ging het bij 7 weken mis. Het werd een miskraam. Wel kon mijn lichaam het gelukkig zonder hulp van medicatie of curettage zelf verwerken.

Mijn kans op zwangerschap is minimaal door endometriose-cysten die in 2007 weggehaald zijn. De kans op een bbz is weer groter.

Nu lees ik dat kraampjes en/of bloedverlies niets hoeven te betekenen.
    Het vreemde vind ik dat ik 's nachts nergens last van heb. In ieder geval niet van de kraampjes en bloedverlies ook echt minimaal.
    Ook als ik echt heel rustig aan doe op een (zeg maar bijna niets doe) dan gaat het beter. Nu net even gewinkeld en ik merk gelijk een toename.

Heeft iemand ervaring met een bbz? Waar moet ik op letten?
    Heeft iemand enig idee hoeveel en hoe lang bloedverlies normaal is (waarbij zwangerschap gewoon door kan gaan)?
    Is een teken van een krijgen van een miskraam als er een toename van klachten is bij meer doen?

Ik heb 10 januari mijn eerste echo. Dus ik moet maar afwachten. Aan de ene kant wil ik hem sneller aan de andere kant ben ik heel bang voor wat we gaan zien of juist niet gaan zien.

Mijn leeftijd gaat nu een rol spelen. Zo veel kansen heb ik niet meer.

Ik vind het fijn om even mijn zorgen te kunnen delen.

Groetjes,
    Natalie

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring met een BBZ, maar ik weet wel dat bloedverlies in 50% van de gevallen niets betekent en in 50% toch uitloopt op een miskraam.
    De krampen die je beschrijft, kunnen bandenpijn zijn en dat is normaal bij een gezonde zwangerschap.
    Gezien het feit dat bloedverlies heftiger wordt bij inspanning, zou ik even zo rustig mogelijk doen en je dus ook even ziekmelden van je werk, (als je dat doet).
    Verder, mocht dit toch misgaan, zou ik even aansluiten bij het topic van meiden met meerdere miskramen, voor de nodige tips op gebied van onderzoek enzo...

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent voor nog een miskraam. Maar de klachten die jij hebt hoeven helemaal niets te betekenen. Ik zou het inderdaad wel rustig aan doen en misschien even de vk bellen, wellicht zegt zij wat je kan doen of moet doen.

Een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gaat vaak gepaard met veel pijn, omdat het eitje vaak in de eierstok of eileider nestelt. Dus dan komt er spanning op te staan. Dit ga je vaak snel merken. Hou het goed in de gaten!

Veel sterkte!

4. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog geen verloskundige. Ik krijg een echo bij het LUMC vanwege een operatie in 2007. Ze hebben het daar erg druk en zolang ik niet echt pijn heb, hoef ik niet eerder te komen.

Ik word vooral gek van de onzekerheid. Iedere keer als ik naar het toilet moet, word ik zenuwachtig.

Mijn vriend zegt dat ik moet proberen er niet te veel mee bezig te zijn. Alleen laat mijn lichaam dat niet toe. Ik voel de kraampjes, ik zie wat bloedverlies als ik naar de wc ga.

Ik heb nu zoiets van als het een mk gaat worden dan maar nu.
    Ik heb vandaag weer wat meer bloedverlies. Maar de krampjes zijn niet continu aanwezig.

Ik weet gewoon niet meer wat normaal is en wanneer de kans op een goede zwangerschap verkeken is. Ze zeggen bloedverlies kan erbij horen. Ja, maar hoeveel en voor hoeveel dagen mag dat.

Ik weet het niet meer en denk dat er niets anders op zit dan afwachten tot as dinsdag.

Groetjes,
    Natalie

5. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik wil je niet bang maken maar ik zou er wel mee heen gaan. heb heb gisteren ochtend bloed verlies gehad maar een aantal druppels en was ook zo weer gestopt en moest vandaag persee heen voor een onderzoek echo en inwendig en me baarmoeder was helemaal leeg ( mk ) ik was 6 week en 4 dagen heen helaas :(

6. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hoi Dorien,

Wat vervelend nieuws voor je. Is het je eerste mk?

Ik denk dat het bij mij ook echt mis is. Bloedverlies wordt erger, gevoel in mijn buik ook. Al is dat niet echt pijn te noemen. Meer ene opgeblazen gevoel en een gevoel dat er een menstruatie aan zit te komen.

Maar ik heb nog wel zwangerschapssymptomen. Had jij dat ook nog?

Heel veel sterkte!

7. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn eerste Mk ik was nu 6 week en 4 dagen heen. ik werd gisteren ochtend wakker en volgend een ongesteldheids buik pijn ging na de wc en had maar een beetje bloed verlies maar dat was gelukkig een beetje pofitief in plaats van heel heel bloed verlies. ik moest anders 11 jan. voor een echo heen kijken of er nog iets was of dat het een mk was. maar mocht gelukkig vandaag heen maar helaas me baarmoeder was helemaal leeg alleen nog dik baarmoeder slijm en veder niet. heb nu ook erg last van steken in me buik of ik heen erg ongesteld moet worden:(

Deel Deze Pagina