bedorven groente en ibuprofen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jessmin, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Beste vk,

Gisteren ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben één dag over tijd, maar heb helemaal geen symptomen, terwijl ik bij mijn dochter duidelijk voelde dat ik zwanger was door pijn in mijn borsten. Nu heb ik de twee weken voorafgaand aan deze zwangerschap (dus vanaf de ovulatie/innesteling) twee keer ibuprofen geslikt (mag niet als je zwanger bent), een corticosteroïde neusspray gebruikt, enorme hoeveelheden otrivin gebruikt, twee keer dronken geweest en heel veel gerookt én ik heb per ongeluk broccoli gegeten die net niet meer goed was, en dus een paar uur boven de wc gehangen omdat ik alleen nog maar kon overgeven. Al deze dingen zijn volgens mij niet heel geweldig voor een zwangerschap. Komt ook nog eens bij dat het streepje op de test een stuk lichter was dan toen ik zwanger was van mijn dochter. Nu maak ik me dus zorgen of dit mindere gehalte aan hcg (aan de urine zal het waarschijnlijk niet liggen, aangezien die behoorlijk geconcentreerd was) wat zegt ove de kans op een vroege (of latere) mk? En zijn alle dingen die ik beschreven heb inderdaad zo schadelijk voor deze prille zwangerschap geweest als dat ik denk?

Pfff... sorry voor alle vragen, maar maak me er echt zorgen over. Daar komt bij dat ik me heel slecht voel over het alcoholgebruik en het roken. Had echt het gevoel namelijk dat ik niet zwanger was; het was ook de eerste poging weer sinds de geboorte van mijn dochter dus dan verwacht je niet meteen raak te hebben, en ik voelde dus helemaal niets terwijl ik het bij mijn dochter duidelijk voelde... Tja, stom, ik weet het...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jessmin,

maak je maar niet te druk hoor. Ik snap dat alles bij elkaar je een heel onrustig gevoel geeft, maar zo vroeg in de zwangerschap, bij de bevruchting zelfs nog maar heb je echt nog geen uitwisseling met het vruchtje/bevruchte eitje en hoef je je dus niet druk te maken hoor. een dikker of dunner streepjes zegt niets over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap, dus ook dat is toeval wat dat betreft. Je hebt nu eenmaal vergelijkingsmateriaal en dat gebruik je ook, terwijl een nieuwe zwangerschap vanaf het begin af aan heel anders kan zijn.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina