Slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Belly34, Dec 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb even een vraagje, onze kleine meid doet het hartstikke goed en geeft goed aan wanneer ze wilt slapen.
    Maar het is best nog een slaapkontje. Ze krijgt dan haar fles en dan een schone luier, samen knuffelen of spelen en daarna gaat ze even zelf in de box, maar incl voeden dan red ze het ongeveer een uur soms een uur en kwartier en dan wilt ze weer slapen, dan slaapt ze meestal 2,5 uur en dan beginnen we weer van vooraf aan.
    Maar ik lees ook wel eens dat mensen hun kindje na een uur wakker gaan maken, maar dat is toch niet slim. Een baby heeft toch een eigen waak en slaapritme? ik merk dat wel bij onze dochter, en ik geef daar aan toe, als ik haar bv langer op wil houden dan gaat ze echt huilen dat ze wilt slapen dus ik kijk naar haar en dat volg ik.
    Het komt toch vanzelf dat kindjes langer op gaan blijven.
    En onze kleine slaapt ook altijd in haar bedje, want wij vinden, spelen doen we in de box, en willen daar geen slaapplek van maken, wat ik wel eens lees bij anderen. Iedereen moet het zelf weten, maar wij vinden ook dat ze dan geen rust krijgt en op haar kamer wel.

En ze wordt na 45 min wakker en dan hoor je haar even en dan valt ze weer in slaap. Soms ligt ze ook echt hard te huilen in bed en als ik ga kijken heeft ze haar ogen dicht en dan geef ik haar maar haar speen en dan is ze weer rustig, weten jullie wat dat kan zijn als ze dan zo huilt of geluidjes maakt. Want als ze bv honger zou hebben dan sabbeld ze op haar knuisje, maar dat zie ik zelden want ze krijgt 5x 150 plus 10cc xtra water voor vocht. En ze drinkt niet alle flessen leeg dus genoeg krijgt ze.

Nou fijne jaarwisseling en tot 2011
    Gr Belly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je doet het prima! Je mag echt vertrouwen op je eigen gevoel en je eigen ideeën. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere, jouw kindje geeft heel duidelijk aan wanneer het genoeg is en wil dan graag weer slapen. Het is alleen maar goed at je haar goed kent en dat signaal oppakt en daarnaar luistert. Leg haar inderdaad weer lekker in bed, ik ben het helemaal met je eens, spelen doe je in de box, slapen in je bed of wieg. Als ze soms even huilt ga je inderdaad even kijken, dat kan bijvoorbeeld een krampje zijn, als je haar kunt troosten met een speen of een aai over haar bol en ze slaapt weer verder, prima! Over de voedingen weet ik niet helemaal maar het lijkt me dat dat wel goed zit, ik neem aan dat je dat met het consultatiebureau overlegd hebt? Als zij niet aangeeft meer te willen, dan is het prima zo.
    Vertrouw op jullie gevoel en eigen ideeën over ouderschap! En nogmaals, wat mij betreft doen jullie het prima zo!

Mirjam

Share This Page