he meiden zijn jullie ook niet vooruit te branden? het is niet dat ik niet wil maar ben s avonds gewoon helemaal kapot last van de rug dat ik bijna niet meer kan lopen. de eerste drie maand kwam ik niet door het hishouden heen maar dat is gelukkig nu anders. ik stofzuig twee keer per dag en alles is netjes kook uitgebreid eten. en ziet er allemaal super uit. maar dan slaat de stress toe. de babykamer moet nog en dit moet nog en dat moet nog. vandaag ben ik begonnen met de babykamer te behangen. heb nu twee muren gedaan. maar kan dat niet meer op mijn benen steen. dus ben maar weer opgehouden. ik weet ik heb nog zee van tijd. maar ik wil graag het kamertje klaar hebben en dan elke morgen even kunnen kijken en kunnen fantaseren. maar ik kom er niet doorheen. druk met werken heb lopend werk loop ong 12 km op een dag. dus ja dan s avonds iets doen wordt hem ook niet. ik wil graag weten hoe jullie dat doen? mijn man is namelijk bezig met de tuin weer mooi te maken en hokje te plaatsen dus dat is ook veel werk. hij kan mij dus niet helpen. ik wil het ook graag zelf doen. weet niet waarom maar wil het kamertje zelf doen. hebben jullie tips ofzo? liefs
een dag heeft nou eenmaal maar 24 uur dus ik zou om te beginnen maar proberen los te laten dat alles zo snel mogelijk klaar moet zijn. Je moet ook de tijd nemen om naar je lijf te luisteren en vergeet niet te genieten. En dan is je kamertje een week later klaar? Dat is toch geen ramp? En twee keer per dag stofzuigen??? ik zou echt proberen je energie wat te sparen want je lijf is heel erg hard aan het werk om je kleintje te laten groeien
ja twee keer per dag stofzuigen want we hebben katten en als ik ergens een hekel aan heb is dat wel kattenhaar hihi. mijn man is allergisch dus heb ook weing keus met deze tijd van het jaar. maar genieten doe ik ook echt wel hoor. alleen ja ikk denk dat alles zo snel klaar moet. het is ook wel zo als het een week later klaar is is ook geen ramp. het zal wel tussen mijn oren zitten. maat hoe krijg ik dat er weg? hihi
IK heb dat soms ook hoor.. dan slaat in 1 keer de stress toe en dit moet nog en dat moet nog. Ik werk zelf op kantoor, 3 dagen per week, en mijn contract loopt tot 1-8-09 maar per 2-7-09 ben ik voor het laatst. Qua huishouden ligt het bij mij allemaal iets anders. Omdat ik in november een mk heb gehad is me vriend (20) erg bang. Dus ik mag niet tillen van hem, ik mag niet stofzuigen dus dat doet hij gewoon. Verder ga ik a.s. woensdag kijken voor me babykamer en dan waarscchijnlijk alles bestellen. Maar je moet je niet zo druk maken, alles komt op zijn tijd. Probeer wat meer te plannen, en doe dingen zoals behangen niet zelf, Laat het door iemand doen, of door je partner, maar jij heb je energie goed nodig.
mijn man die doet nogal lax over de zwangerschap. ik ben erg sterk van mezelf dus hij denkt alleen je buikje groeit en verder denkt hij dat ik alles zelf wel kan. behalve bier halen dat doet hij maar verder kan ik alles zelf wel doen. ik ben geen invalide. hij heeft het heel erg druk met werken en met hokje plaatsen en de tuin voor mij doen. de babykamer wil ik zelf doen. zal wel aan de hormonen liggen maar dat kan ik niet door een ander laten doen mijn schoonvader heeft het ook al aangeboden maar nee ik moet/wil dat zelf. ik denk dat mijn man maar in moet zien dat er heel wat gebeurd met mijn lichaam en in mijn lichaam. maar ja hoe krijg je dit er in? liefs
hey sunlight vind het al heel knap dat je zelf 2 muren hebt behangen !! en als elke keer een stukje doet is het voor jou minder vermoeiend en heb jij je kamer heus wel op tijd af, en je hebt straks ook nog zomervakantie (toch??) en wat je mannetje betreft misschien moet je hem op internet laten lezen wat er allemaal met jou gebeurd maar vlgens mij krijg je dat er niet uit hoor , hem lekker af en toe uitfoeteren ) en dan weer door gaan !! maar vindknap van je hoor dat je alles zelf doet petje af !! groetjes en rustig aan doen !!
Tja... Als ik dit zo lees, dan kan ik niets anders zeggen dan dat je hier toch zelf voor kiest. Je lichaam is fulltime bezig met het werken aan je kindje (een heel nieuw mensje in 40 weken, realiseer je je wel hoeveel werk dat is?), daarnaast heb je die drukke baan waarin je heel hard moet lopen, en dan leg je jezelf ook nog eens op dat je helemaal in je eentje de babykamer moet doen, terwijl je schoonvader je met alle liefde wil helpen. Als jij zelf al geen rekening houdt met het feit dat je nu voorzichtig met je lichaam om moet gaan, dan hoef je denk ik ook niet te verwachten dat je man dat gaat inzien. Je schrijft dat je niet vooruit te branden bent, maar naar mijn bescheiden inschatting doe je juist teveel. Geen wonder dat je zo moe bent. Je schrijft ook dat je man heel druk is met andere dingen, en dat hij je dus niet kan helpen. Maar misschien moeten jullie eens met z'n tweeën om tafel gaan om te bekijken wat er allemaal moet gebeuren en wat nu het belangrijkst is. Ik zou denken dat een babykamer nu effe prioriteit moet krijgen boven de tuin. Dan volgend jaar maar een paar extra planten zetten en een keertje extra snoeien. Ik kan er helemaal naast zitten hoor. Misschien hebben jullie de taken al optimaal verdeeld en is er echt geen ruimte om te schuiven. Maar ik denk dat je met een goede samenwerking alvast kunt bereiken dat jij wat meer tijd krijgt om te rusten en om jullie kind te laten groeien. Dat is nu namelijk je allerbelangrijkste baan, en dat kan niemand anders voor je doen. Stofzuigen en behangen kun je wél aan anderen overlaten. Maak daar gebruik van.
ik heb met mijn man gesproken en hij begrijpt mij helemaal. hij zal wat meer om mij denken en wat meer er voor mij zijn dat is al belangrijk. nee de tuin met cht ik kan er met de kiderwagen niet eens door heen komen dus zo erg is het hahaah nee kan niet een strakker schema. aangezien wij een krakerspand hebben gekocht vorig jaar is echt alles verwaarloosd idd ik doe wat ik kan en anders dan doe ik gewoon een muur per keer en als het niet meer kan dan kan het niet meer. ja zo kun je het ook zien dat ik teveel doe en daarom lijkt da tik niet vooruit te branden ben. hihi zo heb ik er zelf nog niet eens naar gekeken. nou ik zal naar mijn werk liefs
God, ik ben ook elke avond kapot. Tegen een uur of 2 krijg ik een dip (als ik heb gewerkt, het vergt best wat energy) en s'avonds heb ik geen puf om ook maar iets te doen.
hier nog eentje hoor. ik kan niet zoveel meer als voorheen, een wandeling door de stad is mij al teveel. ik werk nog fulltime en ben helemaaal kapot al sik thuiskom. dan nog even koken en thats it meer kan ik echt niet doen. ben soms serieus echt te moe om te eten! erg he. achjee wat kan je eraan doen. ik probeer zoveel mogelijk te rusten maar dat lukt me niet want al probeer ik bijv. lekker in bed te blijven liggen en streng te zijn van VANDAAG BLIJF JE ECHT LEKKER LIGGEN..schieten we weer allerlei dingen door mn hoofd die nog gedaan meoten worden en daar wordt ik weer onrustig van en sta ik alsnog op.
ja ik begrijp het helemaal het zit mij ook echt achter allemaal. ik heb voor volgend weekend een weekendje weg geboekt dus we gaan volgens weekend een lekker lang weekend weg.. even helemaal niks lekker rusten lekker uit eten. even echt genieten van de kleine! daar ben ik echt even aan toe. liefs