Hallo, Vanmiddag probeerde ik een grote boodschap. Dit lukte na een half uur zeer moeilijk. Te groot en keihard. Nu heb ik zeer erge pijn in mijn onderbuik. het voelt alsof mijn onderlijf eraf getrokken wordt! Kan dit komen door de obstipatie, dat er nog meer harde ontlasting in mijn darmen zit? Of moet ik toch aan iets anders denken. Zou ik evt. microlax of een ander soortig iets ervoor kunnen halen. Ik wil er wel even bij vermelden dat ik vorige week aan de weenremmers heb gelegen. Dus ik weet niet of het verstandig is laxeermiddel te gebruiken dan. Alvast bedankt voor uw moeiite.
Hoi Anoniemass, buipijn na moeilijke ontlasting is wel bekend en meestal gaat dat dezelfde dag/avond nog wel over. Zolang de pijn niet met een regelmaat komt en je geen bloedverlies hebt (een paar drupjes kan geen kwaad) zou ik me geen zorgen maken. Dan heb je gewoon echt teveel kracht gezet waardoor je baarmoeder een beetje van slag is. Ik zou microlax niet meteen doen, maar een keer een lactulose drankje of poederzakje kan best. Probeer in ieder geval veel te drinken en 'Activia' helpt ook echt goed tegen obstipatie! Eet vezelrijk, wacht niet te lang met naar het toilet gaan en probeer wat regelmaat in je dag te hebben. Groetjes Brigitte