Goedemiddag, Vrijdag heb ik een extra echo gehad, om te kijken waarom ik zoveel vruchtwater had. Er is toen uitgekomen dat ons kindje, een afwijking heeft aan de 12 vingerige darm. Ik heb toen te horen gekregen, dat dit een onderdeel kan zijn van een syndroom. - verder is er niks gevonden, alles is perfect - later vertelde een arts mij dat de kans 20 % is dat het kindje een syndroom heeft - de volgende dag, zei een andere dokter 40% en op de laatste dag kreeg ik te horen dat de kans aanzienlijk groter is dat ons kindje het syndroom niet heeft dan wel, omdat er voor de rest niks is gevonden, en ik nog erg jong ben. ( 25 jaar ) Wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen, en de uitslag krijgen we pas begin volgende week. We maken ons nu toch wel zorgen, en weten niet waar we aan toe zijn. Hoe groot is de kans nu dat het kindje een syndroom zou hebben? En wat kunnen ze allemaal uitsluiten met zo,n vruchtwaterpunctie? In beide gevallen is het kindje natuurlijk zeeer welkom, maar we willen gewoon van die onzekerheid af! Ik hoop dat u nog iets meer weet hier over. groetjes patricia
Hoi, Wat naar voor jullie dit allemaal zeg. Ik heb even iets opgezocht erover. De duodendumatresie komt ongeveer 1.10000 voor bij baby's en meestal is een afwijking opzich. Het komt vaker voor bij kindjes met downsyndroom. Een derde van alle down kinderen hebben dit. Wat de kans is dat jullie kindje down syndroom heeft , kon ik niet vinden helaas. Met de vruchtwaterpunctie komt er sowieso een betrouwbare uitslag, hierbij kan het down syndroom gezien worden, maar ook andere syndromen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte. Groet evelien
Ik had gelzen dat de kans op een kindje met het down syndroom voor iemand van 25 1 op de 1300 is , maar met een afwijking is de kans natuurlijk weer groter, het is indd lastig dat er weinig over te vinden is. Als het goed is krijgen we de uitslag een deze dagen, een sneltest zou 3 a 4 dagen duren. Weet u toevallig of het nakijken van vruchtwater in het ziekenhuis gebeurt? hebben ze daar een lab, of wordt het ergens anders naar toe gestuurd? groetjes patricia
hoi meestal wordt zo'n punctie in een academisch ziekenhuis gedaan en dan wordt het daar ook onderzocht. Sterkte met afwachten, houd je ons op de hoogte? Mirjam
hoi vandaag de uitslag van de punctie gehad, en er is niks gevonden, alles zag er goed uit we zijn echt heel erg opgelucht! Nu hebben we te horen gekregen dat de definitieve uitslag over 2 a 3 weken binnen komt, wat kunnen we daar van verwachten?
hoi ze doen een snelle test en een kweek, daarom krijg je de definitieve uitslag pas later. Fijn dat het in orde was zeg! Mirjam