Hysteroscopie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lauren1993, 16 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Dag dames,

Vrijdag heb ik een Hysteroscopie. Bij het door spuiten van mijn eierstokken zagen ze dat mijn baarmoeder niet helemaal vol liep. Hierdoor wilde ze verder onderzoeken.

Nu heb ik alleen een vraag. In het foldertje las ik dat als ze bijvoorbeeld een poliep tegenkomen deze meteen kunnen weg halen. Hoe zijn jullie ervaren rondom een Hysteroscopie? Hoe verdoven ze de baarmoeder als ze wat weg moeten halen? Doet het weg halen veel pijn?

Ik snap dat het voor iedereen anders is. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn hysteroscopie onder narcose gehad dus ik heb geen idee hoe het voelt. Heeft de arts niet verteld hoe het in z'n werk gaat?

3. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik heb alleen een folder gekregen. Daar staat wel duidelijk in hoe ze het wel halen. Maar niet hoe ze eventueel de baarmoeder verdoven. En natuurlijk niet hoe het voelt als ze iets weg knippen.

En ben gewoon nieuwsgierig hoe andere dit ervaren hebben.

Mag ik vragen waarom jij hem onder narcose kreeg?

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.807
    8.473
    113
    Vrouw
    Dat is standaard in de kliniek waar ik onder behandeling ben

5. Nummer72

Nummer72 Niet meer actief

Ik heb een hysteroscopie zonder roesje gehad om na een MA een rest weg te halen. Het is wat oncomfortabel maar ik vond het niet pijnlijk. Het hielp mij om iets mee te drukken op mijn onderbuik om de ergste druk tegen te gaan. Tijdens het weghalen van de placentarest voelde ik voornamelijk een soort trilling en was het na een tijdje niet prettig maar op het moment dat het zeer ging doen was het weer voorbij. Het is mij echt enorm meegevallen! Sterkte vrijdag!

Lauren1993 vindt dit leuk.
  6. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Bedankt! Was bij mij erg pijnlijk maar goed moest ik even door heen. Jammer genoeg wel verklevingen. Deze worden onder een roesje weg gehaald

7. Nummer72

Nummer72 Niet meer actief

Wat naar dat het zo pijnlijk was! Ik hoop dat een roesje je verlichting geeft en dat de verklevingen weggehaald kunnen worden!

8. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    518
    476
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ja hoop het ook. Ze gaf sws aan dat de verklevingen onder een roesje moesten. Daar was ik allang blij mee haha

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Hier ervaring met het verwijderen van een placentarest na miskraam.

kreeg een roesje en had verwacht dat ik alles wel mee zou krijgen. Ik kan me echter helemaal niks herinneren, ondanks dat ik zelf van behandeltafel in een bed ben gestapt etc. Er is ook gewoon met me gepraat.

veel succes!

10. WardaRose

WardaRose Bekend lid

14 jan 2024
    634
    469
    63
    Vrouw
    ik heb er eentje gehad na de bevalling van mijn jongste en ja t deed best wel pijn maar al met al te doen.. bij mij moesten ze toen wat restjes weghalen van de placenta. Als ik t weer zou moeten dan wil ik toch liever onder narcose als ik mag kiezen of een roesje.

Deel Deze Pagina