Hee Lotgenoten! Wilde jullie even wat voorleggen: Ben bezig met ronde 4 en aangezien ik tot de 'rijpere' dames onder ons behoor, wilde ik alvast beginnen met temperaturen voor het geval het vanwege mijn leeftijd enzo niet meer wil vlotten en ik naar de gyn moet. Dus alle info verzameld over het fenomeen temperaturen en vrolijk begonnen op dag 1 van de nieuwe cyclus. Ik heb me inmiddels suf gezocht maar kan het niet vinden en dus stel ik jullie de volgende vraag: Ik werk onregelmatig en daardoor kom ik niet toe aan een zuivere meting. Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Tweede vraagje: Ik ben altijd precies vijf dagen ongesteld geweest...en altijd binnen een cyclus van 27 dagen. De laatste tijd wordt mijn cyclus korter en ook het aantal dagen dat ik bloed, wordt korter. Ik vermoed dat dit te maken heeft met mijn leeftijd..herkent iemand van jullie dit? Ik heb ergens gelezen dat vrouwen boven de 35 jaar, na een half jaar vruchteloos proberen, naar de gyn mogen. Ik moet dus nog 2 rondes voordat ik mag en ben daarom dus begonnen met dat temperaturen. Ik zal de vraag dan ook aan de gyn stellen maar dat duurt nog twee maanden...ik maak me ergens toch een beetje ongerust dat ik misschien wel in de overgang kom of zo en dat mijn hele kinderdroom aan duigelen valt. Aoife
Hey Aoife Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar het is volgens mij niet erg dat je onregelmatig werkt (doe ik zelf ook) wat ik ervan weet is dat je moet tempen als je net wakker bent...dus als je snachts werkt dan ga je smiddags slapen en temp je als je wakker word... En ik lees hier vaker dat men pas naar de gyn mag naar een bepaalde periode...klinkt mischien raar of dom maar als je je zorgen maakt kun je dan niet gewoon zeggen dat je al een half jaar bezig bent,of denk ik nou te makkelijk haha Mischien heb je niks aan me antwoorden maar wil j e in ieder geval heel veel succes wensen en hoop dat je snel zwanger bent. Liefs Heidy
normaal gesproken ga je "pas" na een jaar proberen zwanger te worden naar de ha cq gyn, maar vanaf dat de vrouw 35 is, kun je en gaan er vele na een half jaar al naar de ha cq gyn...je zit nu in de 4e ronde, en idd lijkt het me slim om toch te gaan temperaturen zodat je weet of en wanneer je je eisprong hebt als je toch straks op de stoep staat bij de gyn.... dat je cyclus wat wisseld zal niks met je leeftijd te maken hebben denk ik maar goed ik ben dan ook geen dokter, het zou kunnen, bij mij is het de ene keer heftiger en langer dan de andere keer...of dat met mijn leeftijd te maken heeft ik weet het niet..cyclus loopt verder goed ik heb gewoon een eisprong dus dat is ook goed, dus hier gewoon nog ff afwachten.. succes meid
bedankt meiden, voor de antwoorden. ik voel me toch wat meer gerustgesteld. ik heb eigenlijk altijd wel een hele regelmatige cyclus gehad en ben eigenlijk een beetje in de war van alle veranderende dingen.. zal er allemaal wel bij horen...misschien had ik die veranderingen vroeger ook wel, maar lette ik er niet op. maar dank jullie wel. Aoife