Ervaringen met IVM?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rinnie, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Hallo dames,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met IVM. IVM is een soort IVF, maar dan met onrijpe eicellen die in het laboratorium worden gerijpt. Hierdoor hoef je geen hormonen te spuiten/slikken.
    Bij mij werkt Puregon niet, ik heb nog geen enkele goede cyclus gehad met het spuiten waarbij er maar 1 of 2 eitjes mogen groeien. Nu heb ik 3 opties waar ik uit mag kiezen:
    - een kijkoperatie (dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten)
    - IVM
    - IVF

Het grote voordeel van IVM is voor mij dat ik geen hormonen meer hoef te spuiten waar ik erg moedeloos van wordt. Wel is er over IVM nog niet veel bekend, en volgens mij zijn de kansen iets kleiner als bij IVF.

Wie kan mij helpen en heeft hier ervaring mee? Ik zou het heel fijn vinden om met lotgenoten te kunnen praten, want inmiddels ben ik helemaal moedeloos geworden van de behandelingen die steeds maar niet aanslaan...

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hey meis,
    ik heb mijn 1 ste ivm behandeling achter de rug. Helaas niet zwanger geraakt.
    Je moet 3 dgn puregon spuiten en als de grootste folikel tussen de 8 en12 mm is dan doenze al de punctie. Ik had 14 eicellen waarvan er 7 goed bevrucht waren. 2 zijn er terug geplaatst en er zijn er ook nog 2 de vriezer ingegaan.
    Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.
    Succes met je keuze,

3. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Is de kans op zwangerschap veel kleiner als met IVF? En weet jij toevallig hoe het met de verzekering zit? Worden deze behandelingen gewoon vergoed?
    Doet de punctie veel pijn? Ik heb gelezen dat hij pijnlijker is dan bij IVF.

Wanneer wordt het bevruchte eitje ingebracht?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb nog niet veel ervaringen kunnen lezen.

4. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Omdat dit nog in onderzoeksfase is ligt t percentage wel iets lager. Maar ik heb bijv 2 x icsi gehad en tot 2 x toe afgebroken door overstimulatie. Bij mij in het zh is iemand meteen 1 ste keer zwanger geraakt.
    Het wordt volledig vergoed en je blijft je 3 pogingen houden voor IVF/ icsi.
    Punctie is pijnlijk maar ik vond het wel te doen. Maar heb ook geen vergelijking met anders.
    De embryo's zijn 4 dgn later al ingebracht dus dat gaat eigenlijk heel snel.
    Ik vind t ideaal, maar 3 dgn spuiten ipv 4 wkn. Mijn opbrengst goede eicellen was ookgoed, al heb ik ook verhalen gelezen dar de eicellen niet zo goed waren.

5. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Dank je wel! Klinkt opzich wel positief. Ik ben inmiddels wel wat gewend qua pijn, de HSG die ik heb gehad was echt megapijnlijk :x .
    Wanneer "moet" jij weer?

6. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Helaas vanochtend negatief getest. Allebei mijn cryo's hadden het ontdooien overleefd dus zijn zaterdag 2 wkn geleden teruggeplaatst.
    Heb je al een beetje een idee wat je wil gaan doen?

7. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Aaah, jammer dat je negatief hebt getest!!! Moet je nog naar het zh voor een echo voor de zekerheid?

Ja, we hebben besloten om voor IVM te gaan. Heel spannend allemaal, ik hoop dat we direct van start kunnen volgende week, want ik begin al ongesteld te worden merk ik. De 23e hebben we de afspraak :) .

8. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Ohw spannend...
    Maar je menstruatie is er nu???
    Want je moet met puregon beginnen op cd 2 of 3, zou jammer zijn als je dus weer een maand zou moeten wachten. Morgen anders zh bellen???

Moet maandag bloed laten prikken in het zh als controle.

9. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ben nog niet helemaal ongesteld, heb Provera moeten slikken en dan komt het altijd langzaam op gang :) , verlies wel wat rood, maar kan het met een inlegkruisje nog aan, dus het is nog niet doorgebroken. Gisteren mijn laatste Provera pil geslikt, dus het zal volgende week wel ergens helemaal doorbreken denk ik.

Deel Deze Pagina