Veel last van harde buiken en rug

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kadotje, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Ik heb een vraagje.

Op dit moment ben ik 24 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik werk zo'n 36 uur per week, waarbij ik elke dag nog eens 3 uur reistijd heb. Kortom ik maak dagen van 11 uur.

Sinds 2 weken heb ik erg veel last van harde buiken. Thuis houd ik een kruik tegen mijn buik, maar het zak dan niet meteen weg. Ook heb ik erg veel last van mijn onderrug dat uitstraald naar mijn bovenbenen en lies, het is momenteel zo erg dat ik per nacht gemiddeld 3 uur slaap. Het lopen word ook steeds moeilijker, en na een half uur lopen heb ik een behoorlijk harde buik en last van mijn bekken/heup aan de voorkant. Het voelt als een enorme spierpijn.
    Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, en zij vertelde me dat mijn spieren verslappen, en daarom last heb van mijn rug. Uiteindelijk heb ik hiervoor 2 keer per week fysiotherapie gekregen. Dat helpt op dat moment aardig, maar de pijn komt al snel weer terug.

De klachten lijken steeds erger te worden. Wat kan ik hier nog meer aan doen? Ik raak zo ontzettend uitgeput dat ik niet meer normaal kan functioneren.

Gr.

C.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi kadotje,

Ik denk dat je zelf het antwoord alwel een beetje weet......ik denk dat het verstandig is dat je wat minder gaat werken! Overleg het eens met je baas. je kan altijd weer volledig gaan werken als het weer beter gaat maar je lichaam geeft nu aan dat het een beetje te veel word allemaal.
    Luister naar je lichaam daar moet je het nog een tijdje mee vooruit!

Imke

Deel Deze Pagina