Zwanger en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Floortje27, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vanochtend positief getest jeeeetje ik kan het nog niet geloven zeg pfft.
    Er komen allemaal vragen naar boven ik ben benieuwd naar jullie antwoorden daar op.

Is het handig om morgen de vk al te bellen? Met welke week is de eerste echo meestal?

We willen het morgen aan onze ouders vertellen, hebben jullie dit ook zo snel al gedaan?

Groetjes Floortje

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hey
    Gefeliciteerd!

Ik heb mn echo met 8/9 weken. Intake vk bij 8 weken.
    Maar, bij mn dochter "pas" echo met 10 en ander met 11 weken.

3. Ior

Ior Niet meer actief

Hihi, wat leuk om te lezen. :)
    gefeliciteerd!

Je hoeft eigenlijk nog niets te doen...
    Mijn vk vind het fijn om rond 8wk zwangerschap te bellen voor een intake. Zij regelen dan ook een echo voor je en je hoort van hen ook alles wat je moet weten en doen. :)

vertellen aan ouders, is je eigen keus wanneer je dat doet. Wij hebben gewacht tot een goede echo ivm een mk vorig jaar.

4. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

17 jul 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant
    Gefeliciteerd !

Ik heb hier eerst de huisarts gebeld, en daarna de verloskundige.
    Via je eerste dag laatste menstruatie en je cyclus berekenen ze hoeveel weken je zwanger bent.
    Meestal ga je met 10 weken voor het eerst naar de verloskundige. Maar dit kan ook anders zijn, volgens mij verschilt dit per vk. Echo verschilt ik had er bij m'n eerste zwangerschap al eentje met 7 a 8 weken
    En met deze zwangerschap bij 10 weken.

Vertellen aan familie vrienden enz. Dat vind ik dat iedereen zelf moet bepalen :) je moet doen waar jullie je goed bij voelen!

5. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteeeeeeerd allereerst! :)

Ik heb bij de eerste keer eerst de huisarts gebeld. Even langs geweest en daarna de verloskundige. Rond de 8 weken kan je normaliter inderdaad vaak voor een intake. Rond 10-12 weken eerste echo.

Bij mij is het iets anders gegaan nu vanwege een miskraam voor deze zwangerschap. Had dus met 7 weken al mijn eerste echo.

Vertellen is heel persoonlijk. Wij hebben i.v.m. de miskraam gewacht tot de tweede echo zelfs, met 11,5 week. We twijfelden wel na de 7 weken echo, omdat we daar al een mooi kloppend hartje zagen, maar toch gewacht.
    Ik ken veel mensen die hun meest dierbaren wel inlichten voor de eerste echo, maar de rest van hun omgeving niet.
    Gewoon doen wat goed voelt!

6. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Ik heb de volgende dag de verloskundige gebeld.
    Zij heeft toen meteen een afspraak gepland voor een intake en echo. Dit was de 10-weken echo, maar ik was toen eigenlijk nog maar 8 weken bleek later uit de metingen. Ik zou gewoon snel bellen. Als jouw praktijk redelijk vol zit, kunnen ze je alvast inplannen.

Wij hebben het met 6 weken zwangerschap verteld (toen we dus dachten dat ik 8 weken was). Dit kwam toevallig goed uit omdat ik rond die tijd jarig was en een goede smoes had om iedereen bij elkaar te roepen. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

7. Snokkie

Snokkie Lid

2 sep 2013
    73
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook de verloskundige vrij snel gebeld. Bij ons wilde ze je al snel zien voor de intake zodat je goed voorgelicht bent. Mijn eerste afspraak was denk ik met een week of 6 a 7 en heb rond die tijd ook mijn eerste echo gehad. Ik zou gewoon even bellen, dan hoor je meteen wat hun aanpak is. Ik vond het heel fijn om zo snel terecht te kunnen en zo snel al een kloppend hartje te kunnen zien!

8. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!! Ik ga morgen de vk even bellen!

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Direct aangemeld bij vk, kon via website en zij namen in paar dagen contact op om eerste afspraak te plannen.
    Ouders ongeveer week later verteld, even samen van genieten. Verder wel gewacht op echo met vertellen maar we wilden onze ouders miet pas zeggen als het misschien niet goed zou zijn.

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Gefeliciteerd! spannend allemaal hoor :D

ik heb ook gelijk de vk gebeld...en kreeg afspraak rond de 8 weken en toen ook eerste echo gehad...wij hebben het wel paar dagen na de posi test aan onze ouders verteld...maar dat is voor ieder weer anders...

veel succes de komende tijd!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben het direct aan ouders en zussen en een paar goede vrienden verteld. Ook direct de verloskundige en bij T, S en meisje ook direct de kraamhulp (een hele goeie).

12. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

8 jan 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    ik heb dezelfde ochtend de huisarts gebeld en die heeft me door verwezen na een verloskundige.
    toen heb ik met 7 weken de eerste echo al gehad.
    en we hebben het dezelfde ochtend toen we de test gedaan hadden gelijk aan onze ouders vertelt en mijn opa en oma en de broers en zussen en de rest hebben we het pas verteld met de 10 weken toen kon ik het niet meer voor me houden.

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hadden met 6,5 week al een echo bij de gyn, mooie kloppend hartje al gezien (door de mmm zwanger geraakt.)
    Met ongeveer 11 weken intake verloskundige, paar dagen later termijn echo.

We hebben het bijna iedereen al verteld met 7 weken.. Hadden dat weekend feestje van mijn man, werd 30 en vonden dat meteen een goed moment om het nieuws te delen.

14. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Wij hebben het onze ouders direct verteld, meer omdat we al 7 jaar bezig waren om zwanger te worden.
    Nu het eindelijk gelukt was, wilde ik het zo graag vertellen!
    De rest van de familie na de 8 weken echo verteld, en met 12 weken echo daarna aan iedereen.
    We hebben met 17 weken een pretecho gehad, en hebben aan de familie verteld wat het wordt.
    Erg leuk hoor!
    Veel plezier en geluk met je zwangerschap.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Heel hartelijk gefeliciteerd!
    Heb je misschien gedacht aan of gehoord van Moeders voor Moeders? Google er maar eens op.
    Vertellen: lekker wanneer je zelf wilt, zoals bijna iedereen je hier al adviseert.

16. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi, gefeliciteerd!

Hier ook direct na de test aan de directe familie verteld.
    Vond t wel een fijn idee dat mocht er iets zijn ik dat gewoon met hen zou kunnen delen.
    Ook ben ik normaal net een vuilnisbak qua eten, en we gaan nogaleens eten met elkaar...ik kreeg bijna geen hap door mn keel en alles doorbakken terwijl ik normaal alles zo rood mogelijk eet! Dat zou wel een beetje opvallen! Dus vandaar.

Hier ook eerst huisarts gebeld, die verweest door naar de verloskundige. Daar de eerste afspraak(met echo) rond 9weken.

Deel Deze Pagina