Hallo dames, Wij hebben al 3 gezonde kindjes en volgende maand laat mijn man zich steraliseren. Echter zou ik heel graag nog een kindje willen maar mijn leeftijd houd mij tegen. Medio dit jaar wordt ik 40 dus als alles redelijk vlot zou verlopen dan ben ik toch alweer een jaartjr ouder als het geboren zou worden. Verder ben ik me ook goed bewust van de risico's die spelen bij een oudere leeftijd. Wie heeft hier ook na zijn 40e nog een kind gekregen en is alles toen goed verlopen? (heb nog een maandje bedenktijd voordat het definitief niet meer kan) Groetjes Valisia
Waarom niet? Mijn moeder was ook 40 toen ze mijn broertje had en het gaat heeel goed ik vindt 40 wel kunnen vooral als het je 4de kind wordt! niet zo oud hoor Voor elke persoon is het anders de ene is meer gezonder dan de ander,Snapje wat ik bedoel?! Ik vind dat gezondheid etc verschilt per persoon
Ik wordt im april 40 en ik heb ook 3 gezonde kids. Nu wil ik heel graag nog een 4e kindje samen met mijn vriend. Ik was zwanger maar het helaas begin dec fout gegaan en heb een curretage gehad. Omdat er verder niets te vinden was zeggen ze dat het waarschijnlijk door mijn leeftijd komt. Het zou best kunnen maar 5 jaar gelden heb ik ook een miskraam gehad dus denk dat het niet perse aan leeftijd ligt. Wij blijven proberen en hopen op een gezond kindje maar weet wel dat, mocht het niet lukken in korte tijd, ik wel een grens moet trekken tot welke leeftijd ik nog zwanger wil worden. Ik ben nu nog gezond en fit en voel me goed dus waarom dan niet nog een kindje. Groetjes Danielle
Hoi hoi, ik ben nog geen 40 maar wil toch graag even reageren op je topic. Als je op het internet de artikelen gaat lezen word je bijna bang om na je 35ste nog aan kinderen te beginnen. Echter er is een verhoogd risico, maar dat wil niet zeggen zeggen dat het mis zal gaan. Ook als je jonger bent is er een kans dat het niet goed gaat. Kortom je hebt nooit garantie, maar het goede nieuws is .... het gaat vaker wel goed dan niet. Ik zou zeggen volg je hart nu het nog kan!
Ik sluit me aan bij de dames hierboven. Ik zelf ben nu 34 en als je inderdaad de verhalen mag geloven en internet etc dan kan ik het beter opgeven hoor voor een tweede kindje.....maar dat doen we dus niet . Mijn zus is nu 37 en zwanger van de tweede. Ze wordt alleen iets beter in de gaten gehouden, maar ja dat vind ik dus alleen maar iets goeds of je nu 40 of 18 bent. Als jij voelt in je lichaam dat het qua gezondheid allemaal kan, waarom dan niet?? Jij bent de enige die dat kan aanvoelen. En mocht je je om een of andere reden druk maken om wat anderen zeggen: niet doen, want wat je ook doet, gel*lt wordt er toch. Meis, volg je gevoel!!!!!! Even een vraagje: wil je man dan de operatie wel uitstellen? Is natuurlijk wel een klein detail..... Hoe dan ook, sterkte met je keuze maken en ik hoop dat je krijgt wat je verlangt!!!!!
Mijn eerste kindje is geboren toen ik 'al' 41 was. Ik heb er geen nadelige gevolgen aan overgehouden, en mijn leeftijd zal ook zeker niet de voornaamste rol spelen in de keuze of we al dan niet voor een tweede gaan. Ik snap echter niet waarom je over een vierde gaat nadenken terwijl je man bijna gesteriliseerd wordt. Dat doe je toch alleen maar als je keuze al gemaakt is? Als je het nog niet zeker weet zou ik z.s.m. de ziekenhuisafspraak afzeggen en er nog eens goed over nadenken.
Ik denk dat 40 nog wel kan. Hoe voel jeje? Denk je dat je lichaam een zwangerschap nog goed aan kan? Ben je nog fit? Je kan toch ook een vlokkentest doen?