'zucht'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissT, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meiden,

Ik zit zo met een dubbel gevoel!
    Ik wil al een tijdje zwanger worden, maar begin deze maand ben ik pas gestopt met de pil (vanwege medische redenen).
    Mijn beste vriendinnetje is heel snel zwanger geworden binnen één maand.. en staat op dit moment op het punt om te bevallen.. Ik ben super super blij voor haar, maar aan de andere kant komt ook het jaloerse gevoel erg naar boven... Ik schaam de dood...
    Is dit normaal?
    Ik weet het, ik ben net begonnen, en mag niet zeuren... maar als ik haar dan straks zie... zucht...

2. 123

123 Niet meer actief

ja, is heel normaal hoor. Je gunt het je vriendinnetje wel maar zelf wil je ook zo graag....Laat dat gevoel er maar even zijn maar probeer het ook een beetje van je af te zetten of schrijven want anders voel je je alleen maar rot als anderen in je omgeving zwanger zijn. Na 11 maanden heb ik er steeds meer last van, maar dat gevoel is bij mij vaak maar even en dan probeer ik weer positief door te gaan!

3. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Ja, ik denk wel dat dit normaal is, vooral als je al een tijd een kinderwens hebt en het komt er door omstandigheden niet van.

Zelf ben ik nooit echt jaloers geweest maar ik kreeg het er op een bepaald moment wel heel moeilijk mee om naar kraamvisites en verjaardagen te gaan. Het deed gewoon teveel pijn. Vooral toen een vriendin van ons die op hetzelfde moment als wij gestopt zijn met de pil zwanger werd van de tweede en wij nog steeds met lege handen stonden...

Hoe moeilijk het ook is, probeer het wat te laten gaan. En gewoon lekker thuis met een zak chips besluiten dat de wereld oneerlijk is, dan gaat het de volgende dag vaak weer een stuk beter ;)

Succes met zwanger worden!

4. melanietje

melanietje Actief lid

19 feb 2007
    288
    1
    0
    vind dit ook heel normaal heb het zelf namelijk ook.

wij zijn nu 2 jaar en 2 maanden bezig en in die tijd zijn enkele van mijn vriendinnen zwanger geworden waarvan er al enkele bevallen zijn ook en ik voel me dan zoooooooo rot ik kan dan een hele avond lopen janken dat ik bij mezelf soms denk van stel je niet zo aan maar ik kan er echt niets aan doen het is sterker dan mezelf.

dus ik vind het zeker normaal dat je zulke gevoelens hebt!! schaam je er niet voor !!

super lieve groetjes aan iedereen hier !!

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben zelf niet zo jaloers aangelegd (als het om dit soort dingen gaat iig;) ) maar ik kan me goed voorstellen dat het even bijt. Je hebt er niets aan als je je daar ook nog schuldig om gaat voelen voelen. Je wil dit gewoon ook heel graag en je mag dit best even moeilijk vinden.

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey meis,

heel normaal hoor,ik had het ook vooral in het begin toen wij begonnen van eee getvie die weer zwanger en die ook weer. Maar nu na 11 maanden heb ik dat niet meer. Wacht nu gewoon rustig af wanneer de natuur het toelaat

en hoe snel je vriendin zwanger is geraakt is heel bijzonder en komt weinig voor. dus niet teleur gesteld zijn als het niet meteen lukt.

xxx

7. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Helemaal niet vreemd hoor, jouw reactie. Ik snap het wel.... je wordt geconfronteerd met andersmans geluk dat je zelf ook zo graag zou willen voelen. Het is goed dat je het gevoel van je afschrijft hier, dat lucht misschien wel een beetje op!

Ik had al langer een kinderwens, maar mijn vriend had grote twijfels. Vriendinnen en broertje kregen kinderen en dat deed inderdaad pijn. Ik heb ontzettend gehuild, mezelf toegestaan de emotie te voelen. Als het eruit was, ging het beter en kon ik oprecht blij zijn voor de ander. En dat voelt toch beter dan jaloers zijn op de ander ;)

x

8. hallo, ik heb dat ook best wel erg hoor;)
    Niet altijd leuk, maar je wilt zelf ook zo graag.
    Dus ik kan het best begrijpen hoor!!!
    Het lijkt wel dat als je er mee bezig bent ofdat iedereen om je heen maar zwanger wordt behalve jij :(.

Succes verder!!

Liefs cindy

9. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hoi meid,
    je hoefd je nergends voor te schamen hoor!

Wij hebben zoiets meegemaakt en die mensen mogen zich wel schamen! N.L. wij vertelde dat wij graag voor een kindje wilde gaan en zij is zwanger.. nu is ze boos want wij doen haar na (Volgends haar)
    dat is pas je eigen moeten schamen
    jij niet in begrijp jou heel goed meid!!

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Je hoeft je er inderdaad helemaal niet over te schamen ik heb dit ook al heel erg veel gehad.
    Iedereen rondom ons is zwanger of heeft al een babytje, zijn dit weekend op babybezoek geweest en dan kriebelt het wel heel erg...
    En men beste vriendin moet nog 4 weekjes doen en dan krijgt ze ook haar babytje:)
    Maar ooit zijn wij ook aan de beurt!;)
    Is volledig normaal denk ik want iedereen hier wil natuurlijk zo snel mogelijk zwanger raken.

Deel Deze Pagina