klein buikje voor 31 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden ben inmiddels 31 weken zwanger, maar nog steeds klein buikje ben nu 8 kilo aangekomen in heel me zwangerschap, is dat te weinig en wie nog meer klein buikje. xx

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben nog maar 6 kilo aangekomen en heb ook een erg klein buikje, (het gebeurt me meerdere malen per week dat mensen er volledig overheen kijken, het gewoon echt niet zien: uiteraard wel een beetje afhankelijk van wat ik aanheb: bij strakke jurkjes zien ze het wel, maar dan denken de meesten dat ik een maand of 4 ben).
    8 kilo lijkt me heel prima hoor. Bij een gemiddeld groot kindje en normale hoeveelheden vruchtwater, staat er tussen de 10 en 12 kilo wat je aan zou komen tot aan je bevalling, dus wat dat betreft zit je netjes, want je moet nog even...
    Prima op schema dus! :)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou meid, vooral niet druk maken. De een komt amper aan en de ander heel veel. Als het niet goed was had je het allang van je VK gehoord.
    En zolang je kindje goed groeit en het goed doet, dan is dat het enige wat belangrijk is toch.

4. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Netjes hoor.. hier ook hoor klein bescheiden buikje ongeveer 10 kilo aangekomen maar dat valt haast niet op misschien omdat ik van mezelf best wel slank en lang ben :D

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heerlijk lijkt me dat! Ik zou er maar van genieten :)

Als de beeb het goed doet zou ik me nergens zorgen om maken, fijn juist dat je na de bevalling niet zoveel af hoeft te vallen :)

6. janina

janina Actief lid

hier nog 1, ik ben zwanger van een tweeling en iedereen zegt ohhh wat een klein buikje voor 2, ben nu bijna 33 weekjes en 10 kilo aangekomen, ze groeien beide goed, dus echt alleen buik met baby´s

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heeft e gyn of vk gezegd dat je buikje te klein is? of dat je niet genoeg bent aangekomen? Of is hij/zij juist tevreden over de groei en je gewicht? In dat geval: no worries! Jij en anderen zijn 'leken'. Jullie weten niet wat groot of klein is, noch kunnen wij je dat vertellen. Vertrouw op de gyn of vk en heb vertrouwen in je eigen lijf.

8. Niet meer actief

Heerlijk toch.. ruilen? Ik heb een grote buik en ben al 18 kg aangekomen :( zie dat er maar eens af te krijgne straks.. haha

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hoi!
    Maak je niet te druk en geniet ervan! ;)
    Zoals al eerder gezegd is , zolang de VK vind dat de baby goed groeit is er niks aan de hand.
    Ik had ook een heeel bescheiden buikje..en viel het buitenstaanders pas op bij ruim 5 maand zwanger te zijn.. :confused:
    De laatste anderhalve maand was mn buik nog even gegroeid..
    Was in totaal ook ongeveer maar 1o kilo aangekomen.
    Liefs Eefje

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Ik had ook een heel klein buikje, onze bedrijfsarts zag het niet eens met 32 weken! Ik kreeg een zoontje van 10 pond, dus het zegt niks hoor.

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik wil ook ruilen :)

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou ik moet nog maar 6 dagen officieel en ben 8,5 kilo aangekomen en heb geen enorme buik hoor!
    Ben er eerlijk gezegd alleen maar blij om want des te minder hoeft er straks af!
    Alles is goed met het kindje, het zal geen enorme baby worden volgens de VK maar gewoon mooi gemiddeld!
    Ik ben juist blij dat ik niet zoveel ben aangekomen en dat ik een mooi rond buikje hebt met alleen maar kind. Ik heb liever dit dan 20 kilo aankomen.

Ik zou me er dus geen zorgen om maken en als de VK zegt dat alles goed is dan hoef je je er helemaal geen zorgen over te maken :D

13. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen

14. Kikker

Kikker Lid

12 sep 2007
    45
    0
    0
    juf
    Breda
    Hoi hoi!

Ik heb ook een bescheiden buik...iets meer als 34 weken nu en mensen geloven niet als ik zeg al met verlof te zijn. Da's wel weer jammer dan...
    Maar goed, 7 kg aangekomen tot nu toe. Ben idd ook blij dat het er hopelijk wel sneller af is dan!
    Oh ja, kindje is klein maar niet te.
    Lekker genieten!

Gr Kikker

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, Kikker, dat jheb ik nou ook: nog 3 weken werken en dan ga ik met verlof, en geen hond gelooft dat ik dan toch echt ergens eind oktober /begin norvember een kleine baby in handen zal hebben, :) Collega's schrikken zich steeds helemaal rot als ze zich realiseren hoe kort ik er nog maar ben, :-D Die denken steeds dat ik voorlopig nog helemaal niet met verlof ga...

Overigens, voor alle dames die zo graag willen ruilen: het heeft ook nadelen: de kleine drukt mijn organen volledig in de verdrukking, dus ik verga van de maagzuur, loop 6 keer per nacht naar de wc en overdag minimaal om het uur, in het OV staat geen hond voor je op, ook al ben je dus keimoe en kun je niet meer op je benen staan. En er zijn zo weinig mensen die spontaan roepen: O, wat leuk, je bent zwanger!

Maar goed, ik zie zeker ook de voordelen hoor, ;)

16. Niet meer actief

Haha dan wil ik nog steeds ruilen, want dat doet mijn kleine ook... maagzuur is vreselijk al vanaf week 20, slaap dehele nacht niet van de last in mn rug & afgelopen nacht ook weer 5keer moeten plassen en overdag elke keer als ik opsta kan ik gerust een wc gaan zoeken haha

17. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Haha dat is wel een nadeel van een klein buikje, mijn organen worden ook helemaal geplet door de kleine man.. De verloskundige heeft vrijdag geprobeerd zijn billetjes wat opzij te schruiven zodat ik wat meer ruimte heb om te eten want bij elke hap heb ik maagzuur maar hij wilde niet echt meewerken en veerde weer terug.

18. Niet meer actief

Denk niet dat dat alleen te maken heeft met een kleine buik.. ik heb een grote buik en heb hier ook heel erg veel last van

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb ook altijd last gehad van maagzuur en nu al n aantal weken geen last meer van gehad! en me lever in de verdrukking wat ook erg veel pijn deed aan rug en onder de ribben en ook daar nu al 2 weken geen last meer van :D maar je krijgt er wel leuke nieuwe kwaaltjes voor in de plaats zoals bekken pijn, pijn aan me benen, onderbuik steken, steken in me doos haha vocht in voeten waardoor deze jeuken en trekken en vocht in handen waardoor die kootjes zeg maar enorm veel pijn doen :p zal ik nog ff doorgaan? hahaha

Deel Deze Pagina