Wie heeft er ervaring met je huis extra laten isloeren. Zoals de Nuon reclame die momenteel speelt? Ze doen dan iets in de muren en onder de vloer. Wij hebben het idee dat ons huis tocht en denken hier over na. Tocht is vooral bij de ramen. Is bovenstaande aan te raden, wie heeft ervaring en zijn er ook andere goede aanbieders? of moeten we wat anders gaan ondernemen voor het tochten?
Ik heb er geen ervaring mee maar wij hebben een oud huis.. Hoekhuis.. En wij hebben bij de ramen waar het ook erg tochtte van die tochtstrips erop geplakt.. Dat helpt wel! En we hebben voor de deur zo'n rolkussen liggen en dat helpt hier ook.. Misschien heb je hier wat aan..
Wij hebben de vloer geisoleerd met isochips (lijkt een beetje op verpakkingsmateriaal ) de spouwmuur kon niet gedaan worden, want die hebben we niet! We hebben een huisje uit 1900 ongeveer, toen bestond dat blijkbaar nog niet. Wel hebben we sinds kort dubbelglas en dat helpt heel goed! Dat was echt de beste investering die we hebben gedaan.
ons huis is denk ik pas 25 jaar oud. En van die tochtstrips hoe/waar plak je die precies (zo nu klink ik echt klunzig!)
Hahaha nee hoor! Je kan ze kopen bij een bouwmarkt en je plakt ze op het gedeelte waar je raam op het kozijn sluit.. Snappie?
Toevallig afgelopen woensdag onze spouwmuur laten isoleren met een speciale pur-schuim. Ons huis is van 1955 ongeveer, was altijd erg kil in huis, ondanks dubbel glas. De eerste ervaringen deze week zijn erg positief. We liggen te zweten in bed (als we slapen haha..), terwijl ik voorheen altijd nog een fleecedeken over had. De kamer voelt erg aangenaam. CV slaat 's nachts niet meer aan. De thermostaat staat de hele dag op 20 graden, dat is tot nu toe voldoende. Wij hebben het voorraam een stukje uit de muur naar buiten. Tegen de binnenkant zitten dunne platen als kozijn zeg maar, deze voelden altijd erg koud, nu niet meer. Ons huis tochte niet, dat konden ze zien toen ze bezig waren met pur inspuiten. Normaal komt er condens in huis door het materiaal wat ze in de koude muur spuiten, door kieren etc komt dit in huis (is normaal vertelde deze man), dit was bij ons dus niet het geval. Je kan ook voor subsidie in aanmerking komen maar dat is (wat ons is verteld) als je spouw en vloerisolatie laat doen. Vloerisolatie hebben wij niet laten doen (subsidie kon voor ons ook niet uit). Voor zover dus alleen nog maar positief.
wij hebben het anderhalf jaar geleden laten doen (spauwmuren) en afgelopen jaar kregen we 600 euro terug van gas/water/licht! dat betaalt zich vlot terug.....
Ja, mijn ouders hebben dat een maand of twee geleden door de Nuon laten doen, hun muren laten vullen (jaren 30 woning), is wel te merken!
Hier vloerisolatie en isolatie in de muren (toch in het gedeelte die we erbij gezet hebben) Daarnaast hebben we hoogrendabel glas ( ik weet niet hoe dit in Nederland heet). En boven onder het dak hebben wij ook alles zeer goed geïsoleerd. Wij slapen boven, en tot nu toe nog niet de verwarming moeten aanzetten. Dat laatste komt vooral omdat ik er niet tegen kan dat er verwarming aan staat in mijn kamer als ik lig te slapen. Ik krijg daar altijd een zeer droge keel en lippen van.
Misschien een brutale vraag maar aan wat voor prijzen moet ik denken bij spouwmuur isolatie? Bij ons is de zolder vooral heel koud en wij zitten eraan te denken om het dak goed te laten isoleren aangezien ons zoontje er slaapt. Maar nu is spouwmuur isolatie ook wel een optie aangezien wij ook een hoekhuis hebben en dus de buitenmuur heel koud kan zijn. Wij hadden er eerst ons bed aan die muur staan maar die hebben we nu andersom gezet omdat het koud aanvoelde aan ons hoofd. Dus heeft iemand een richtprijs waar ik aan moet denken?
Bij ons koste het 21,50 de m2. Voor een hoekwoning moet je dus rekenen op iets tussen de 1500-1800 euro. Wij hebben isolatie van soort pur-schuim, er is ook isolatie met vlokken, daar weet ik de prijs niet van.
@duikster, uit welk jaar is je huis? rijtjes/hoek/vrijstaand? Wij huren en krijgen straks ook de mogelijkheid om de spouwmuren, onder de vloer en het dak te laten isoleren. Hiervoor zullen ze (naar horen zeggen) 18 per maand huurverhoging berekenen. Wij zijn er nog niet over uit omdat we niet weten of het voor ons rendabel is om te doen en of we dan minder gaan stoken. Wij hebben een rijtjeshuis van 1964 in een woonwijk. Ik lees dus even mee hier.
hier huis de muren laten isoleren.. 170m2 voor zon 2300 euro.. (met vlokken niet met purschuim)(krijgen zodra dak klaar is 700 euro terug aan subsidie dus totaal bedrag is lager) een halfvrijstaand huis uit begin jaren 70 dak moet nog.. inmiddels ook dubbel glas HR++ veel mensen denken dat hun huis goed geisoleerd is met plaatsen van dubbel glas.. maar als de muren niet goed zijn, dus niet geisoleerd, dan krijg je beetje het "zet dubbel glas in een kartonnen doos" effect.. hier is het heel goed te merken dat de muren inmiddels zijn gedaan.. kregen we vorig jaar de kamer in hoek van huis niet warm (zakte temp naar 14 graden) .. nu is het een constante temp van 20/21 graden).. in woonkamer staat thermostaat op 21 graden en de ketel springt veel minder vaak aan. Terwijl voor muurisolatie had ik hier de thermostaat op 23 staan, dan ging het wel in woonkamer maar rest van huis was gewoon koud. het echte rendement zullen we pas zien als ook het dak is gedaan.. maar we stoken in elk geval een stuk minder en het is in hele huis gewoon behaaglijker
Ik vroeg me ook af wat de kosten daarvan zijn, maar het is lastig om te bepalen om hoeveel m2 het gaat..als je veel ramen hebt.
ons huis is uit 1976 en een twee onder een kap. Ik moet zeggen dat ik niet meer precies weet hoeveel het kostte om het huis te isoleren (blok ik graag meteen weer) maar bij ons hebben ze piepschuimbolletjes met daartussen een lijmmiddel ingespoten. Inmiddels hebben wij bij 4 andere huizen in de straat hetzelfde zien gebeuren met isoleren.....goed voorbeeld doet goed volgen.... Ik kan me zo voorstellen dat 18 euro in de maand wel rendabel kan zijn om het te laten doen....Bij ons is nl het dak en de vloer (maar daar ligt al vloerverwarming) neit meegeisoleerd, dus dat scheelt dan nog extra denk ik.