HG zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jetje7891, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Een vraagje; moest vorige week bij de huisarts komen ivm veel overgeven, misselijk enz. Ben nu 16 weken zwanger en vanaf het begin al heel misselijk. Heb Emesafene gekregen, eerst gewone tabletten, nu zetpillen omdat ik de gewone tabletten niet meer binnenhield. Zetpillen gaat goed, maar blijf erg misselijk met elke dag minimaal 2x overgeven.
    Nu gaf de huisarts aan dat ik waarschijnlijk milde vorm van HG heb.
    De verloskundige heeft bij de vorige controle gezegd dat als de misselijkheid niet snel minder word, ik wel eens HG kon hebben.
    Heeft iemand er ervaring mee?? Zo ja, heb je nog tips?
    Eerst hield ik 's morgens goedemorgen drinkontbijt binnen, dat gaat nu niet meer.. Begon vanmorgen met een beschuit, kwam er ook weer uit. Ik begin een beetje radeloos te worden....:( Gelukkig blijft het drinken er wel in, en anders blijven de waterijsjes die ik eet wel binnen, maar de rest??? Ho maar...
    Groetjes Jet

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk ook dat je hg hebt. Er is in het kopje gezondheid een hyperemesis gravidarum topic, ik zag daar ook gisteren weer een nieuw slachtoffer.
    Gebruik je behalve de emesafene ook nog wat anders? Bij mij scheelt het heel veel als ik iets neem tegen het maagzuur, ik gebruikte eerst ranitidine nu omeprazol. Behalve dat het de maagzuurklachten vermindert, maakt het ook het braaksel minder zuur waardoor je slokdarm en keel minder geirriteerd raken. Ik ben nu bijna 17 weken en braak eigenlijk alleen nog maar 's ochtends bij het opstaan. Drinken ging bij mij ook heel slecht (ben eenmaal opgenomen geweest), maar gaat nu redelijk. Qua eten is het hier elke keer anders wat goed valt/viel. Toen ik nog moeite had met mijn ontbijt begon ik meestal met een banaan, als die bleef zitten ontbijtkoek met een beetje boter.
    Bij mij werkte emesafene telkens maar een dag, nu gebruik ik alleen nog maar de omeprazol. Ik had ook nog primperan voorgeschreven gekregen, vaak werkt dat beter dan emesafene, maar kreeg er heel akelige bijwerkingen van. Dat is voor jou misschien wel een goede optie.

3. Meemee27

Meemee27 Lid

23 aug 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op facebook is er een groep voor lotgenoten. Iedereen steunt elkaar en je kan alles vragen. Praatgroep steunpunt hyperemesis gravidarum heet het..
    Sterkte meid, hg sucks

Deel Deze Pagina