Onwijs vervelende klacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flengeltje, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds 1 januari onwijs veel last van een waterige ontlasting.
    Hiervoor vaak al buikkramp, maar ontlasting was normaal en sinds 1 januari is het dus helemaal mis..
    Ik zorg dat ik veel drink en veel vezels (en over het algemeen gezond) eet, maar het lijkt alleen maar erger te worden:(

Ik heb gelezen dat diarree ook een zwangerschapskwaal kan zijn, maar nu de andere kwaaltjes eindelijk wat afnemen, had ik dit eigenlijk niet zien aankomen..

Iemand tips? Aangezien ik geen diarreeremmers mag nemen en mijn dagelijkse bezigheden hierdoor erg worden belast.:)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Kan. Maar er heerst ook een virus, ik heb ook al een dag of vier buikpijn, misselijk etc.

3. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik heb bij mijn eerste ook gehad. Nu bij de tweede begon het weer, maar adviseerde de nieuwe huisarts ORS. Ik dacht dat het alleen was tegen uitdroging, maar het maakt je poep ook steviger (sorry als het vies klinkt). Nu was het heel snel over, of het helemaal daardoor komt weet ik niet, maar het is het proberen waard.

4. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen last van overgeven of verhoging, dus een virus of buikgriepje lijkt mij niet zo logisch

5. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    ORS ga ik gelijk proberen, dankjewel!

6. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Loop nu weer weg bij de drogist, want ze raadde het niet aan bij diarree, maar bij uitdroging.. Hadden ook niet zo snel een andere oplossing want de norit was uitverkocht..:(

7. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Voedingsmiddelen die verstoppend werken proberen? Zoals banaan, of cola waar de prik vanaf is? Dat helpt bij mij meestal wel, ook als ik zwanger ben.

8. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet al veel bananen en andere vezelrijke producten, nog geen resultaat :(

9. samaa

samaa Niet meer actief

Inderdaad bananen. En misschien elke dag 1 of 2 glazen cola drinken?? Wil de darmen ook nog wel eens tot rust helpen.

10. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    voorheen dronk ik grote hoeveelheden cola light, maar hier wilde ik eigenlijk vanaf stappen.
    normale cola vind ik heel erg vies, zou cola light ook werken?

11. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Nee klopt dat is ook zo, maar er schijnen veel mineralen in te zitten en die helpen wel. Ik zou het toch proberen, kwaad kan het sowieso niet :)

12. Noramay

Noramay Lid

4 aug 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    Rijstewater drinken !! (Als je je rijst afgiet het water dus niet weggooien). Is een natuurlijke norrit! Helpt prima.

13. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    cola light is heel slecht voor je. vanwege de chemische zoetstoffen. dat zou ik gewoon al niet drinken, laat staan als je zwanger bent. Het is echt vergif.

14. Haartje

Haartje Lid

28 jan 2014
    76
    1
    8
    Light producten (de zoetstoffen daarin) zorgen voor een laxerend effect, dus die zou ik bij diarree juist niet nemen :)

15. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Heel vervelend en herkenbaar, heb chronische darmproblemrn maar tijdens de zwschap was het helemaal drama.

Wat wel mag is okugest. Is een homeopatisch middel van vsm en werkt goed tegen de diarree. Werkt net zo goed als een diarreeremmer maar deze mag dus wel tijdens de zwangerschap.

16. elsinga1981

27 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij flink verstoppend werkt is knäckebröd. Eet ik nu dus niet, want dan heb ik meteen het tegengestelde probleem van wat jij hebt :D. En beschuiten, dat soort droog spul.

17. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi, vorige week zelf ook last van gehad.
    Heerst wel degenlijk een virus op het moment zonder koorts etc.
    Maar, virus of niet het is vervelend.
    Wat by mij goed heeft geholpen was het eten van een gerapste appel!

18. Kaatje1234

31 dec 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de verloskundige of de huisarts gewoon even om advies vragen

Deel Deze Pagina