Ik heb sinds 1 januari onwijs veel last van een waterige ontlasting. Hiervoor vaak al buikkramp, maar ontlasting was normaal en sinds 1 januari is het dus helemaal mis.. Ik zorg dat ik veel drink en veel vezels (en over het algemeen gezond) eet, maar het lijkt alleen maar erger te worden Ik heb gelezen dat diarree ook een zwangerschapskwaal kan zijn, maar nu de andere kwaaltjes eindelijk wat afnemen, had ik dit eigenlijk niet zien aankomen.. Iemand tips? Aangezien ik geen diarreeremmers mag nemen en mijn dagelijkse bezigheden hierdoor erg worden belast.
Ik heb bij mijn eerste ook gehad. Nu bij de tweede begon het weer, maar adviseerde de nieuwe huisarts ORS. Ik dacht dat het alleen was tegen uitdroging, maar het maakt je poep ook steviger (sorry als het vies klinkt). Nu was het heel snel over, of het helemaal daardoor komt weet ik niet, maar het is het proberen waard.
Loop nu weer weg bij de drogist, want ze raadde het niet aan bij diarree, maar bij uitdroging.. Hadden ook niet zo snel een andere oplossing want de norit was uitverkocht..
Voedingsmiddelen die verstoppend werken proberen? Zoals banaan, of cola waar de prik vanaf is? Dat helpt bij mij meestal wel, ook als ik zwanger ben.
Inderdaad bananen. En misschien elke dag 1 of 2 glazen cola drinken?? Wil de darmen ook nog wel eens tot rust helpen.
voorheen dronk ik grote hoeveelheden cola light, maar hier wilde ik eigenlijk vanaf stappen. normale cola vind ik heel erg vies, zou cola light ook werken?
Nee klopt dat is ook zo, maar er schijnen veel mineralen in te zitten en die helpen wel. Ik zou het toch proberen, kwaad kan het sowieso niet
Rijstewater drinken !! (Als je je rijst afgiet het water dus niet weggooien). Is een natuurlijke norrit! Helpt prima.
cola light is heel slecht voor je. vanwege de chemische zoetstoffen. dat zou ik gewoon al niet drinken, laat staan als je zwanger bent. Het is echt vergif.
Light producten (de zoetstoffen daarin) zorgen voor een laxerend effect, dus die zou ik bij diarree juist niet nemen
Heel vervelend en herkenbaar, heb chronische darmproblemrn maar tijdens de zwschap was het helemaal drama. Wat wel mag is okugest. Is een homeopatisch middel van vsm en werkt goed tegen de diarree. Werkt net zo goed als een diarreeremmer maar deze mag dus wel tijdens de zwangerschap.
Wat bij mij flink verstoppend werkt is knäckebröd. Eet ik nu dus niet, want dan heb ik meteen het tegengestelde probleem van wat jij hebt . En beschuiten, dat soort droog spul.
Hoihoi, vorige week zelf ook last van gehad. Heerst wel degenlijk een virus op het moment zonder koorts etc. Maar, virus of niet het is vervelend. Wat by mij goed heeft geholpen was het eten van een gerapste appel!