Hallo, Ik ben vorige week maandag gecuretteerd en heb de vrijdagavond daarvoor de verschrikkelijk nacht met de tabletjes gehad( die evt de miskraam moesten opwekken) Nu is mijn vraag hebben meerdere dit gehad die nu inmiddels zwanger zijn...en zo ja hoe snel daarna waren jullie zwanger? Ik kan deze maand natuurlijk ook totaal niet kijken wanneer m'n eisprong is aangezien er nog steeds hcg in m'n lijf zit en elke ovutest die ik doe dus nog steeds positief is... Ben daardoor ook een beetje bang om eind deze maand een zwangerschapstest te doen want is hij dan echt positief of vals positief? De Gynaecoloog zei dat we deze maand gewoon weer aan de slag mochten en dat juistngoed was aangezien er dus nog hcg in je lichaam zit en dat doen we dus ook maar mooi maar lees hier ook veel dat er meer meiden zijn die moeten wachten een maand... Liefs vlinder...
Ha Vlinder, je kunt gaan temperaturen, dan weet je in ieder geval of je deze maand weer een ei hebt. Aan ovutesten heb je inderdaad helaas niets zolang je nog positief test op hcg. Dat je een maand zou moeten wachten is achterhaald. Alleen als je een ontsteking hebt gehad wordt het geloof ik afgeraden om meteen weer zwanger te raken. Bij mij is het weleens meteen raak geweest, maar er zaten ook weleens 1 of 2 maanden tussen. Heel veel sterke, en succes. Suus
Heyy suus, Dankjewel voor je reactie! Probeer t idd met temperaturen nu ff bij te houden, is alleen balen dat je achteraf pas weet of je ovulatie is geweest...maar dat betekend dus gewoon veel klussen deze maand dan kunnen we m iig. Niet missen hahaha. Lees net jou onderschrift...lig je nog int ziekenhuis? Wat klote zeg! Hoop dat alles een beetje rustig is en dat je je kindje zo lang mogelijk bij je kan houden!!!
Ik mocht na mijn curettage drie weken geen seks... niks in mijn vagina stoppen, geen tampons gebruiken, geen bad nemen. En mij werd aangeraden om een maand de pil te slikken om de cyclus weer op orde te krijgen. Dat heb ik braaf gedaan, maar mijn huisarts zei later dat dat onzin was. Ik heb nu mijn eerste 'echte' cyclus en ik moet zeggen, ik snap er helemaal niks van. Ik heb al ruim een week afwisselend positieve en negatieve ovulatietesten. Temp stijgt niet, constant buikpijn... niks aan... De hCG was overigens bij mij vrij snel weg. Ik heb na 3,5 weken (toen ik dus ongi werd van de pilstrip) een zwangerschapstest gedaan. Ik wist heel heel zeker dat ik door die pil niet zwanger kon zijn dus ik vond het fijn om heel zeker te kunnen weten of alles weg was. Zwangerschapstest was negatief, dus dat was op zich een goed teken...
Hoi annabeth, Idd erg vreemd dat ze dat gezegt hebben heb dat ook nog nooit gehoord moet ik zeggen en eig ook tegenstrijdig natuurlijk want je gaat weer pil hormonen in je lichaam stoppen waar je lichaam daarna weer juist zo hard afstand van moet doen...vreemd... En ti's wel zo 5 dokters is 5 x een ander advies helaas... Zo stom dat iedereeniets anders zegt dan hè! Mijn cyclus was voor de ma vrij gelijk steeds 27dagen dus ga ervan uit dat dat stras ook wel weer zo zal zijn ti's alleen voor nu ff onduidelijk allemaal...maar ff tempen dan dan weet ik iig wanneer ik evt een mentruatie kan verwachten... Denk ook trouwens dat jou hcg snel weg was doordat je de pil weer slikte...want die breekt dat natuurlijk ook af... Vriendin van mij heeft t nog zeker 6weken in dr lichaam gehad... Voor nu maar ff afwachten dus...
9 maart ben ik gecurreteerd, heb het eerste jaar na het stoppen met de pil een onregelmatige cyclus gehad. wij mochten gelijk weer proberen van de gyn. na 2 maanden niet ongesteld en geen positieve zwtest dus maar eens langs de huisarts en op HCG laten prikken, dat was uit me lijf. vorige week had ik een afspraak bij de gyn voor een uitstrijkje, heb toen gelijk me verhaal gedaan en hij zag dat er een eitje klaar zat. afgelopen weekend ovu test gedaan en die waren positief dus nu wachten tot volgende week.... ik hoop natuurlijk heel erg dat ik een positieve test in handen krijg...ben er ook echt wel weer klaar voor! en dat ik anders iig ongesteld wordt.... ik hoop voor jou dat het sneller op gang komt!
De gyn zei vandaag tegen mij dat het beter is eerst een menstruatie af te wachten en dat kan 4-6 weken duren.
25 mei gecuretteerd met 10w. zwangerschap, vruchtje was niet verder gegroeid dan 5w. 14 dagen mocht ik niet vrijen of baden. 15 juni controle (3w. na mk) de gyn dacht te zien dat ik een spontane eisprong had gehad.....toen moest ik bloed laten prikken ivm PCO's voor het opstarten van een nieuwe ronde, HCG moest namelijk naar 0 zijn gedaald. 15 juni bloedgeprikt, HCG 11 22 juni bloedgeprikt, HCG 5....arts vond mijn HCG waarde enorm LANGZAAM zakken. 4 juli nog een keer geprikt, 5 juli (gister) kreeg ik te horen dat mijn HCG waarde enorm gestegen was, en dat ik opnieuw zwanger ben. Ik ben nu zo'n 5/6 weken zwanger, zonder clomid & direct na de curettage. Over 3 weken een 1e echo, vind het enorm spannend! Suc6 allen, ik hoop dat jullie wat hoop uit mijn verhaal putten, ik heb ook altijd gedacht dat dit soort " wonder verhalen" niet aan mij besteeds waren....dus toch wel!
Half november 2009 pillen en alsnog curretage gehad, begin maart 2010 positieve test, eind november 2011 dochter geboren! Ik vond het wel fijn om de eerste maand een beetje af te wachten, om zeker te weten dat er geen vals positieve test kwam. Ik heb een paar keer getest met kruidvat 2 voor 5 euro testen, en pas na 5 weken was alle HCG uit mijn lichaam. Mijn cyclus was wel helemaal van de wap, zat altijd keurig op 28 dagen met eisprong rond dag 18, maar na de curretage vloog het alle kanten op. Toen ik begin maart positief testte waren dat maar een heel erg vaag streepje, terwijl ik toen toch alweer op een cyclus van 42 dagen zat. Niet van schrikken als dat gebeurt dus, het schijnt vrij gebruikelijk te zijn...en je kunt er toch heel behoorlijk zwanger mee raken bleek wel Tulli, gefeliciteerd!