Hoi moeders, Wie kan er ook niet goed tegen het woord nee? Of kan jij er wel goed tegen en wat doe jij dan als iemand nee zegt? bijv, je wil met iemand afspreken voor je kind en diegene zegt nee . Diegene zegt je allerlei dingen meestal erbij waardoor het niet kan, - dat ze is ziek of prikje gehad , - consultatiebureau, druk , -Andere kindjes speelt ivm de basisschool dat zal jouw kind ook wel hebben later .. - we gaan net weg - het is koud - - -
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar als iemand niet kan om wat voor reden dan ook, dan heb ik daar geen problemen mee. Zelf zeg ik ook wel eens nee, ook als ik er gewoon even geen zin in heb en vind dat ook niet meer dan logisch, moet kunnen toch?
Snap hem ook niet helemaal hoor. Klinkt alsof iemand gewoon de boot afhoudt, maar dat niet direct wil zeggen. Maar ja, inderdaad, wie weet is het allemaal wel zo, hier komt het ook niet altijd uit met speelafspraakjes.
Volgens mij heb jij gelijk. TS :Tja als iemand niet kan of misschien niet wil afspreken houd het op, ik zou er geen drama van maken iig.
Je moet af en toe een nee kunnen incasseren hoor. Als het bij dezelfde persoon steeds nee is, dan kun je beter niets meer afspreken en als je überhaupt van niemand nee kan verdragen kun je beter bij jezelf te rade gaan wat je bij jezelf kan veranderen.
graag of in het geheel niet denk ik dan. en voortan deze persoon links laten liggen als bij haar nee vaak voorkomt
Ik begrijp eigenlijk weinig van joue verhaal/vraag. Maar ik heb het idee dat de achter liggende gedachten het volgende is: iemand zegt steeds nee en gebruikt daarbij allerlei excuses als jij probeert af te spreken? Ik heb het idee dat hij/zij gewoon niet met jou afspreken wil!? Dus ik zou het even lekker laten gaan zo dan.
Als het steeds een en dezelfde persoon is die nee zegt en allerlei redenen heeft, dan zou ik concluderen dat diegene niet zo'n trek heeft om af te spreken en zou ik m'n pogingen staken. Als het elke keer iemand anders is: ja, spelen kan toch niet altijd? Ben zelf echt heel blij dat het woord 'nee' bestaat, als het daarom gaat, want als het aan Thirza zou liggen, zou ze elke dag een vriendinnetje te spelen hebben. Nou, nee dus.
nee ik kan daar absoluut niet tegen, ga dan super hard huilen, stampvoeten en op de grond liggen tot ik mijn zin krijg
Bedoelt TS niet gewoon hoe men reageert als iemand nee zegt? Dus op een afwijzing? Ik vind het zelf ook niet altijd leuk een nee te horen. STel je vraagt iemand na lang twijfelen mee uit op date en het antwoord is NEE Dan toch een beetje teleurstelling, hoe reageer je dan. Dus hoe reageer je op een afwijzing? Ik reageer meestal luchtig op een nee . Bvb 'oké, andere keer beter! '
Snap het wel. Ja hoor ik kan tegen het woord nee. De manier waar jij het op bedoeld. Daar mee ga ik in met de mening van Rozemarijke als iemand altijd nee zegt dan zal die geen er ook niet zo veel zin in hebben.
Dames we gaan niet opnieuw beginnen, ik heb het een en ander opgeschoond en graag alleen reageren op de openingspost. Ts misschien iets toelichting geven in welke situatie je het bedoeld en met wie?
Denk ook dat ts dit bedoeld in ieder geval is dat hetgeen wat ik eruit haal. Nee is ook niet altijd leuk om te horen, maar vaak is het de kunst om te achterhalen waarom nee. Nee in de zin van ik kan nu echt niet, of nee ik wil niet met jou afspreken. Dus als iemand nee tegen je zegt kun je vragen wanneer zou het je dan uitkomen? Aan de hand van het antwoord daarop kun je heel gauw achter komen in welke zin het woord nee is bedoeld
ja klopt , ik vraag meestal niet door, van oke wanneer kan je dan ? Ben dan bang voor een afwijzing gek he !! gr jmm
Je kunt niet verwachten dat iedereen jou altijd maar tevreden stelt, mensen hebben hun grenzen en die moeten ze kunnen aangeven. Net zoals jij ook je grenzen moet aangeven en dit je kind leren te doen. Nee is niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon een grensafbakening.
Je kunt niet verwachten dat iedereen jou altijd maar tevreden stelt, mensen hebben hun grenzen en die moeten ze kunnen aangeven. Net zoals jij ook je grenzen moet aangeven en dit je kind leren te doen. Nee is niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon een grensafbakening. ja dat klopt , maar ik ben zelf niet zo moeilijk, zeg meestal ja, is goed hoor , verzin meestal wel een oplossing hoe het wel kan en als andere dan nee zeggen of een smoesje hebben, dan vindt ik dat minder . maar ik lees ook dat het niet persoonlijk bedoeld is, en dat is het hem nou juist ik voel dat als persoonlijk niet altijd maar meestal wel . dat is ook niet goed , dat weet ik , maar vindt dat wel moeilijk , om het dan een positieve wending te geven . zo van oke , jammer , wanneer kan je dan wel ?? antwoord: dat weet ik nog niet ? nou dan heb ik wel dan wacht ik het even af, totdat die ander met iets komt toch? Dan ga ik het niet nog eens een keertje vragen . Of zou jij dat wel doen? gr jmm