Hi! Ik ben Lexie, 13 dagen verwijderd van de 24 en ik ben hier nieuw. Ik hoop dat ik nu geen scheve ogen trek, maar ik ben hier om juist niet zwanger te worden (maar ik kon geen Niet-Zwangerschaps pagina vinden dus vandaar). Hopelijk ben ik alsnog welkom. De situatie: Ik zit in een relatie van bijna drie jaar waarbij wij ook samenwonen. Ik ben al twaalf jaar aan het freubelen met anticonceptie maar ik heb het opgegeven. Van iedere pil word ik ziekerig (en zeikerig, hormonaal en heb ik continu een zeurende baarmoeder) de prikpil heeft me een bloeding van negen maanden gegeven, het koperspiraal was nog erger, de Milena werd niet geaccepteerd met als gevolg anderhalf jaar continu pijn middels een voorproef van weeën omdat mijn baarmoeder continu het ding eruit probeerde te duwen en na weer een jaar pilgebruik ben ik er, gezien ik in principe oud genoeg ben maar helemaal mee gekapt nu drie maanden. Mijn cyclus is tot nog toe 29 dagen en deze hou ik goed bij. Condooms deden we wel in het begin maar wat een afknapper en ook niet goedkoop. Nu verlaten we dus halverwege de dienst de kerk terwijl we voorheen gelijktijdig zongen, dit missen we wel. Ik heb de MAP in huis gehaald, zwangerschapstesten en sinds vandaag ook ovu testen (cyclusdag 18) die ik even geprobeerd heb en ik kreeg nog wel een positieve uitslag (wel lichter dus piek is geweest hoop ik). Ik ben hier dus eigenlijk in de hoop op een paar maandjes begeleiding tot we straks gerust kunnen zingen samen buiten de vruchtbare dagen om (en mocht er toch iets van komen, dan is het uiteraard welkom om ons leven te verrijken!). Hopelijk ben ook ik welkom hier, ik ben goed ingelezen maar wil zo in het begin van deze toch wel spannende manier van anticonceptie een handje om vast te houden en natuurlijk vind ik het ook geweldig om alle aanstaande mama's en die met wensen aan te moedigen! Weet iemand een topic waar ik terecht kan met dit 'probleem'? Ik wil vooral weten of en wanneer het veilig (het minst gevaarlijk) is om toch gewoon op ons gemak te kunnen klussen zonder te zweten tot mijn cyclus weer begint. En ook of het überhaupt ook met ovulatietesten (ik ben van plan enkel na de pieken 'los' te gaan en daarvoor vooral op safe te spelen) veilig is om de klus binnen te kerk te klaren. Iedere keer ver van tevoren afhaken begint wel een moodkiller te worden. Thanks alvast! En nogmaals, mocht het gebeuren is het welkom al is dat wel lastig met opleiding maar vrijwillig beëindigen zal zeker niet gebeuren.
Sorry, maar er is echt geen 'veilige' manier zonder anti-conceptie. Wat is er mis met condooms? Goedkoper dan een baby, dat is een ding wat zeker is. En 'afknapper' vind ik nogal een slap excuus. Als je niet zwanger wilt worden moet je je verantwoordelijkheid nemen en niet gaan lopen fröbelen.
dat werkt dus niet idd... sommigen hebben 2x een piek, of helemaal geen piek... flink dom als je niet zwanger wilt worden. een idee om met een implanon te beginnen? misschien dat dat wel werkt. ook voor het zingen de kerk uit is zo onveilig als wat...
De enige tip om niet zwanger te worden is anticonceptie gebruiken. Tja, condooms zijn misschien niet heel goedkoop maar toch wel een heel stuk goedkoper dan een baby. Voor het zingen de kerk uit is niet veilig. Ook niet als je weet (of denkt te weten) wanneer je eisprong is. Dus mocht je niet zwanger willen worden zou ik gewoon aan de condooms blijven en als je dat niet doet tja... Eigen risico dat je zwanger wordt.
misschien kun je een pessarium (zeg ik dat goed) gebruiken en/of zaaddodende pasta of iets dergelijks. er moet toch wel iets zijn wat jullie kunnen gebruiken!! Succes
Ik heb het ook een dikke jaar op de kalender af gedaan, in mijn vruchtbare wk ook echt 7 dgn onthouding gehad. Pittig, en je moet je er strak aan houden maar werkt prima als anti conceptie. Wel alleen als je een regelmatige cyclus hebt natuurlijk. Risico's blyf je wel altyd houden natuurlyk hierby.
Tja, lastig! Er moet toch wel íets zijn dat bij jou/jullie past qua anticonceptie? Ikzelf heb goede ervaringen met het koperspiraal. Wellicht kun je het nog een kans geven. Een ander merk? Of was hij niet goed gezet? Persona-monitor? Anyway, veel succes met NIET zwanger worden