Mijn dochter is nu 6 wkn en ontwikkelt een voorkeurshouding naar rechts. Ik leg vaak het hoofdje naar links maar ze draait het automatisch weer naar rechts. Nu las ik op het internet dat er een babysleeper bestaat, waardoor de baby in de zijhouding kan blijven liggen mbv een speciaal ontworpen kussen. Heeft iemand ervaring met zo'n babysleeper?
Geen ervaring mee, moet zeggen dat ik nogal huiverig ben over dat soort kussens.. Er zijn ook andere methoden om de voorkeurshouding af te leren, bijvoorbeeld door alles aan de andere kant te doen. Je cb kan je hier in adviseren..
Mijn dochter heeft ook een sterke voorkeurshouding naar rechts, en ik gebruik de babysleep vanaf dat ze zo'n 6 weken oud was, op aanraden van de kinderfysiotherapeut. Achter haar rug heeft ze een grote langwerpige driehoek zeg maar, en voor haar buik een klein driehoekje, die met elkaar verbonden zijn. Ik leg alleen wel een opgerold handdoekje achter haar rug, want anders kan ze zich alsnog op haar rug draaien omdat hij te ruim is. Mijn dochter slaapt er prima in! Hij is tot ongeveer 6 maanden te gebruiken, maar ik hoop toch wel dat ze hem voor die tijd al niet meer nodig heeft.
Iman heeft er ook altijd prima ingeslapen! Hier alleen maar goede ervaringen ermee. Haar echte voorkeurshouding naar links is ze pas kwijtgeraakt na n paar bezoekjes aan de osteopaat.
Hier ook alleen maar goed ervaringen mee! Milan heeft er altijd prima mee geslapen en er een mooi rond bolleke aan overgehouden
wat ik toevallig van een vriendin hoorde (doet iets met kinder fysio) is dat het vaak komt door de plaats van bed/box enzo... Zien ze aan 1 kant alleen maar de muur, kijken ze snel naar de andere kant. zorg dat als ze naar rechts draait er links iets veel interesanters te zien is. of leg haar gewoon andersom neer dan is wat rechts is opeens links..
Eehhm misschien een hele stomme vraag, maar wat is er erg aan dat een kindje een voorkeurshouding heeft? Die hebben we toch allemaal? Ik lig het liefste op mijn rechterzijde namelijk.
Als een kindje een voorkeurshouding heeft kan het hoofdje aan die zijde plat worden omdat het schedelbot nog zacht is. Mijn oudste dochter had en voorkeurshouding en ik heb zoveel mogenlijk geprobeert haar te stimuleren haar hoofdje naar de andere kant te draaien, door het bedje andersom te zetten zoat ze haar hoofdje anders moest draaien om naar het licht van het raam te kijken, door speeltjes en knuffels steeds aan de andere kant van haar bed en in de box te leggen/hangen, enz. Ze heeft er bijna nix aan overgehouden. Ja als je haar hoofd kaal zou scheren zou je het wel zien Bij mn jongste dochter en zoontje heb ik dit vanaf begin al in de gaten gehouden. Zij hebben geen voorkeurshouding (gehad). Hier geen babysleep daarvoor gebruikt dus eigenlijk!
Als een kindje een voorkeurshouding heeft, kan het zijn dat zijn/haar hoofd gaat afplatten aan 1 kant, daarom is het beter dit te voorkomen. Ik heb de babysleep ook gebruikt. Ideaal ding. Sibel had geen voorkeurshouding, maar ik ben voorstander van zij-op-zij leggen ipv op haar rug. Daarvoor heb ik hem gebruikt, en hij is prima bevallen!
mijn zoontje heeft het ook en ook overstrekken doet hij. hij krijgt fysio ze heeft een deken opgerold en een handdoek daar ligt hij tussen met zijn rug tegen de deken en met zijn buik tegen de handdoek en hij ligt op zijn zij niet helemaal en de handdoek voorkomt dat hij op zijn buik kan rollen en alle trukjes om hem andersom in bed leggen andere kant voeden etc hielp niet bij hem hij gaat gewoon stug naar de muur kijken