Hi!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door merelv, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Ik zal mij ook even voorstellen ;)

Ik ben Merel, 30 jaar en woon sinds 2 jaar met mijn vriend samen. Wij hebben een kinderwens!
    Helaas is mijn cyclus erg onregelmatig, veel tussenpozen. Nu zit ik in een cyclus van 68 dagen, de cyclus hiervoor was 97 dagen.
    Ik ben hiervoor ook naar de gyn geweest, hij dacht aan PCOS (ik had erg veel blaasjes in mijn eierstokken) maar een bloedtest wees gelukkig uit dat ik geen PCOS heb. Mijn moeder was vroeger ook erg onregelmatig ongesteld en heeft hormonen moeten slikken.
    De gyn heeft voorgesteld om het eerst zelf nog te proberen dmv temperaturen/ovulatie testen, als ik in het voorjaar niet zwanger ben moet ik terug komen voor verder onderzoek/hormonen.
    Ik hoop dat het zelf lukt! :D

2. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Hoi Merel,

Welkom hier. Wel een beetje een gek verhaal vind ik, mijn fertiliteitsarts heeft ook bij mij veel ei blaasjes gezien. Uit de bloedtest bleek echter dat alle waardes goed waren, maar constateerde wel PCOS :( Omdat mijn cycli zo onvoorspelbaar en zo lang duren, heeft zij gezegd dat ik direct aan de clomid mag. Je hebt zo namelijk veel minder kans als met een reguliere cycli, en vond zij ook dat met dergelijke lange cycli het een te zware belasting oplevert om dat d.m.v. ovulatie testen en temperaturen te doen.

Als ik jou was, zou ik om een andere gyn. vragen. Tenzij jij je hier wel goed bij voelt natuurlijk. Ik ben zelf ook een jaar aan het rommelen geweest, achteraf gezien erg jammer. Heb bijvoorbeeld in 2015 nog maar 3 x een eisprong gehad.

Succes!

Deel Deze Pagina