De avonden zijn echt een rampenplan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn slaapt overdag redelijk. De ene dag heel veel en de andere weer minder. 's Nachts is ie erg rustig. Slaapt 4 a 5 uur achter elkaar en valt na z'n flesje meteen weer in slaap. Maar...de avonden zijn echt een ramp :( Van 17.00 tot 23.00 is ie niet te genieten. Hij wil dan echt niet slapen en jengelt bijna continu. Ben dat echt behoorlijk zat aan het worden. En aangezien ik alleen ben kan ik em ook niet ff uit handen geven :cry:

Weet dat jullie dit niet kunnen oplossen maar moest het ff kwijt. En hopelijk herkennen jullie dit en hebben heel misschien wel een gouden tip :D

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :( dit had een vraag van mij kunnen zijn.....

Ik hoef Jayden 's avonds niet in bed te leggen... hij huilt alleen maar. Pas na de laatste avondvoeding wil hij slapen! :rolleyes:

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Heeft hij misschien een sprongetje?

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey meissie,

Wat vervelend dat de avonden zo een ramp zijn...
    Even een paar tips:

- Doe hem s' avonds in bad, voordat hij een fles/borst krijgt, worden ze meestal rozig van...
    - Probeer hem als hij overdag veel slaapt ook eens langer op te houden, zodat hij in de avond echt moe is, maar maak hem ook weer niet te moe want dan gaan ze weer huilen omdat ze oververmoeid zijn.

Dit zijn even 2 tips als ik er meer bedenk dan vertel ik je ze!
    Sterkte meid, en het is inderdaad vervelend dat je hem niet ff uit handen kan geven.

liefs, misspuma

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn heeft dit ook de 1e weken gehad. 's avonds wilde ze absoluut niet slapen....klaarwakker en maar huilen. Na een tijdje vonden we dat kindjes op bed horen te liggen 's avonds en stopten we haar in bed en daar bleef ze ook. We haalden haar niet meer uit bed en troosten haar op de slaapkamer. We hebben een week lang heel veel boven doorgebracht, maar daarna ging het goed.

Dit is eigenlijk de enige tip die ik voor je heb, wij hebben ook met onze handen in het haar gezeten. Dus veel sterkte.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Owjaah: Misschien heeft ie 's avonds veel last van krampjes, masseer dan zijn buikje met je warme hand, met de klok mee...kan je ook nog proberen...en anders druppeltjes kopen van VSM tegen buikkrampjes...maar weet niet of hij last heeft van buikkrampjes

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Is het overdag soms te druk voor hem?
    Doe hem idd in bad, en ga lekker veel wandelen, de buitenlucht is zo goed.... Beetje wiegen vinden ze ook heerlijk.
    Doe hem eens in de buikdrager....

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    haha haha haha wat klinkt dit me bekend . we zijn van de week begonnen met inbakeren en meneertje en hij slaapt nu gewoon ook 's avonds goed. en ik haal daan om half 3 uit bed ipv half 5 word hij zelf wakker en we hebben hier al 2 heerlije avonden en nachten gehad.
    dus als ik jou was zou ik om het buro vragen of ze het je willen leren en hopelijk ben je er ook zo mee geholpen.

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heey!

Sarah heeft dat ook gehad hoor... die was gerust van 18.00 uur tot 03.00 uur wakker. Maar probeer maar te bedenken dat ze het ritme nog niet doorhebben en het gaat ECHT vanzelf goedkomen! Geduld... helaas...

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Klinkt heel bekend. Helaas is het echt gewoon een kwestie van wachten.
    Als je kleintje een week of 10 is kan het alweer heel anders zijn. Wij geloven niet zo in het laten huilen. Zo'n kleintje wil gewoon lekker in je armen liggen en jouw warmte voelen, hij is tenslotte 9 maanden lekker warm bij jou geweest. Over een paar weekjes snapt hij het vast veel beter. Dat was bij ons ook zo. Wij hebben de kleine nooit lang laten huilen en nu slaapt ze gewoon in haar eigen bedje (ze is 3 maanden). Moe maar wakker er in en uitgeslapen er weer uit. Succes.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben het ook een paar keer gehad, maar iedere dag is een heel ander verhaal, kan me voorstellen dat je daar een beetje gek van word.

ik merk dat safouane rust nodig heeft, als mijn druk met hem gaat doen, dan gaat die juist huilen. het liefst ligt die eigenlijk bij mij. en ik heb ook het idee dat het vaak krampjes zijn. als niets meer helpt dan helpt als laatste vaak sabbelen op mijn pink waarbij die dan in slaap valt. in bed is die dan vaak direct wakker,en ik laat hem dan ook vaak op mijn buik. ik ga er maar vanuit dat die dan troost nodig heeft.

12. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    wat grappig om te lezen dat ik niet de enige ben met ook dit probleem.
    En dat de baby's het rond dezelfde leeftijd hebben.
    ik heb zelf van het consultatiebureau een boekje gekregen over rust en regelmaat. Ik ben er gisteren mee begonnen.
    maar waar laten jullie je baby overdag slapen? Ik heb die van mij beneden in de wagen en ik leg haar vanaf half negen in der bedje boven.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Als daan slaapt is dat in zijn bed.
    Niet in de box of wipper

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier gaat meneer ook gewoon in bed. lijkt mij dat die daar het rustigst ligt. en moet er niet aan denken dat die straks alleen beneden zou willen liggen

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Mijn zoontje gaat ook gewoon naar bed om te slapen, niet in de box, wipper etc, hij moet gewoon weten dat zijn bedje er is om te slapen. Een box/wipper is om te spelen, en hij heeft dat wel door hoor, als hij een paar keer aan het geeuwen is gaat hij naar bedje toe, en dan kan hij huilen maar moe is moe en een kindje dat moe is gaat naar zijn bedje toe.
    Meestal is het even een kwartiertje dat hij huilt en valt dan lekker in slaap.

liefs, misspuma

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @sarah25: Fynn slaapt overdag ook vaak in z'n kinderwagen. Daar valt ie nml sneller in slaap dan in z'n bedje. En aangezien ie best moeilijk in slaap valt is de wagen vaak een uitkomst. Ik probeer em nu echter wel steeds vaker in bed te leggen want straks past ie niet meer in de wagen en dan hebben we een probleem :(

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja, Keano valt ook wel eens in de kinderwagen in slaap als ik met hem aan het wandelen ben, dan laat ik hem ook liggen, ga hem niet wakker maken natuurlijk...maar als hij niet slaapt en hij is wel moe gaat hij gewoon naar bed toe.
    Nou meid hopelijk vind je een oplossing voor de avonden!

liefs, misspuma

18. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Haha Fienne slaapt ook altijd in haar bedje vanaf het begin. Ze kan ook gewoon nergens anders slapen dan in een bed. Welk bed maakt niet uit, maar ze zou nooit in de kinderwagen of auto in slaap vallen. Volgens mij denkt ze dat dit niet mogelijk is ofzo.. :(

19. grombeertje

27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Eve,

Hebben wij in het begin ook een aantal weken gehad en dan ging het een tijdje goed en dan begon het weer.
    Ik heb ook vaak in het donker zitten wiegen om niet te veel prikkels te geven.
    Ben zelfs gaan wandelen, regen of geen regen. Zelfs met ons tweeen hebben we de handen in het het haar gehad. Bij ons was het tussen 19.00u en 23.00u.

Nu is het over en gaat ze tussen 20.00 en 20.30u slapen en slaapt dan tot ongeveer 7.00u.

Ik weet dat het vervelend is maar ik denk dat het wel overgaat.

20. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    hoi ik herken het ook, van 19.00 uur tot 22.00 uur lopen wij wat af met haar. zolang we lopen is het goed.... ik heb het gevoel dat dit nog wel gaat verandren en maak me geen zoren, het hoord erbij zeg maar... al is het niet fijn hoor..

Deel Deze Pagina