Hoi allemaal, Ik vroeg me af of er meer mensen waren die rare (of juist grappige) reacties kregen op het vertellen dat ze zwanger zijn. Over het algemeen werd er natuurlijk heel leuk gereageerd, maar er zaten ook rare tussen Wij zijn nu zwanger van de derde... De reacties die ik vreemd vond: Goh,dat je dat durft met de crisis... Zou je dat nou wel doen? (Beetje raar, zit er al in hoor)
Hier ook hoor met de derde... Gelukkig reageerden mijn vriendinnen echt super, zij wisten hoe graag ik dit wilde maar mijn schoonouders.... nou had ik die wel ingecalculeerd maar toch. Nu zijn ze blij hoor.
Hoe kan dat nou? ( moet ik nou echt iemand van 40+ het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes uitleggen?)
"was het wel gepland?" (van iemand die zelf in de mmm zit) "nu moet het wel een jongen worden he?" "goh, wat een verrassing hè?" (euh.. nee hoor, het was geen ongelukje) "hoe kan dat nou? Ik wist helemaal niet dat jullie nog een derde wilden" (alles weten maakt niet gelukkig hihi) En nog wel meer opmerkingen die we bij de eerste en tweede helemaal niet gehoord hebben.
Die kreeg ik laatst ook nog...(tegen mijn schoonmoeder terwijl ik er naast stond) Alweer zwanger,hoe doen ze dat toch? Ik heel droog ' op de gebruikelijke manier', was op het 65-jarig trouwfeest van schoon opa en oma. Bejaarden wel vergeetachtig, maar dacht dat ze dit wel wisten
Oh ja,die crisis opmerking heb ik ook al gehoord! En een berichtje: is het van je man? :s nee van de buurman nou goed! Al zijn er natuurlijk gevallen waar het daadwerkelijk van de buurman is,haha!
Hier ook hoor! Zelfs iemand die zei: amaai je leven is nu wel echt voorbij!!!!!!!!! Euh pardon? En ze over een paar weken allemaal willen pakken zeker.......;
Bij ons ook "Van wie??" Eh tja, ik ben wel pas gescheiden maar ik heb echt een nieuwe vriend en we zetten er vaart achter. Dat maakt me nog geen slet. En ook mijn moeder: "Hoe kan dat??" Nou mam, als twee mensen heel veel van elkaar houden gaan ze heel dicht bij elkaar liggen.... >.<
nu al je kent hem nog niet zo lang ik ben 38 en hij 40 ik heb gezegd als we het willen stop ik nu met de pil wel grappig al die reacties
Ik weet niet meer wie het was, maar iemand vroeg me of m'n vriend ook de vader is.. (Volgens mij de frauenartzt) Ehh ja, wat denk je dan, dat ik met een ander lig te hupsen?
Ik ben nu 34 weken en 1 dag zwanger en als ik in de familie ff laat vallen dat ik moe ben zeggen ze "ja hoe denk je dat het straks gaat zijn als je 3 kids hebt".......... Ook vermoeiend met momenten maar heel leuk want we hebben ervoor gekozen en ik ben een thuismama!
De echoscopiste die mijn 20 weken echo deed dacht dat ik alleenstaande moeder was. Ik kwam daar samen met m'n moeder(man moest helaas werken) en ik ben pas 20. Ze was toch verbaasd dat ik zei dat ik getrouwd ben en dat de vader dus gewoon in beeld is. Alsof ik persee alleenstaand moet zijn omdat ik jong ben ofzo?! Ik vond dat wel raar.
Nu weet niemand het nog op me ouders en oma na maar vorige zwangerschap wisten wel veel mensen het. Kreeg ik ook het volgende : - hoe kan dat nou ? - me nichtje zei is het wel gepland of was het een ongelukje... Voor de rest alleen maar leuk...
Ik ben dan 23 en als ik met mijn moeder of schoonmoeder door de stad loop wordt er ook vaak raar gekeken. Dan denk ik nou ben gewoon getrouwd en woon al 4 jaar samen en werken allebei dus kijk maar lekker voor je haha. Maar kreeg idd in het begin reacties van zo dan is je leven nu al voorbij en je bent nog zo jong. Je kunt nog zoveel doen in het leven. omg en dat kan niet als je een kindje hebt? En inderdaad of het wel gepland was of een ongelukje ofzo omdat ik nog zo jong ben. Nouja zeg.
met top op nr 1 hier iemand die vroeg of ik wel zwanger mocht worden van mijn neurologe eeeh ja en ik mag ook slaan van haar
hmmm mijn meest aparte reactie was van mijn vader; slaat na het goede nieuws mijn man op zijn rug, zo jongen heb je goed je best gedaan.. apart vond ik die toch wel En toen ik een zwangerschapstest ging halen voor ik wist dat ik zwanger was; kijkt die verkoopster kritisch naar mijn zoontje van toen net 1; zo nou dat zal wel druk worden dan ?? (dacht toen echt, waar bemoei je je mee ) En een buurvrouwtje van onze oude woning.. (oud vrouwtje) meid ben je zwanger? Wat doe je je zelf aan?? Ohw je hebt al een jongetje he, deze keer moet je dan wel een meisje nemen hoor..
Pffff genoeg -Neee dat kan je niet maken (ongeplant en nog maar 19) 'wedden van wel!!' - van je vriend.... ehmm jaa? - wtf.. hoe oud ben je dan, ehmm 19? HEEE ik dacht 15 ofzo... (tja ben klein he) - beste van me moeder! We weten in ieder geval dat hij goed zaad heb!!! (door conceptie heen) - hoe kan dit? (bloementjes en bijtjes natuurlijk) volgens mij nog wel meerdere, of ze dachten dat ik ineens dik was geworden haha
Welke ik zelf ook leuk vond, Ik had een buikband met 'made with love' erop. Een moeder op mijn werk zegt' is dat echt zo?' (ik ben juf) Zeg ik ' nee,maar ze verkochten ze niet met one night stand erop' Je had haar hoofd moeten zien (ben gewoon getrouwd en ukkie echt van hubbie hoor. )
M'n eigen vader stelde de vraag of we er allanger voor bezig waren.. Zelf wilde hij geen kinderen.. Met 6 maanden zwangerschap.. Wat zie ik nu?? Uhm.. wat zie je dan? Laatkomer En laatst, Och ben jij zwanger??? Nee, krijg over 7 weken m'n kindje omdat ik 't uit de hemel laat vallen...