Mijn vriend is zo ontzettend enthousiast dat hij het nieuws het liefste van de daken zou willen schreuwen! we zijn zwanger! vanaf wanneer hebben jullie het verteld aan mensen? heb je nog verschil gemaakt tussen ouders, broers en zussen en gewonen vrienden?
Bij beide zwangerschappen wilde ik het gelijk aan iedereen vertellen, mannetje was daar wat rustiger in. Bij de 1e zwangerschap hebben we het beide ouders verteld rondom de 6wkn. Bij deze zwangerschap hebben we gewacht tot 11 a 12 weken om het te vertellen aan familie. Na de 12weken hebben we het aan iedereen verteld.
Bij mijn eerste zwangerschap bij 6 a 8 weken al. Bij mijn tweede zwangerschap vanaf 8 weken langzamerhand iedereen verteld maar niet op mijn werk. En deze zwangerschap ook vanaf 7 a 8 weken. Op mijn werk vertel ik het pas maandag omdat we 6 weken vrij zijn geweest en nu pas weer beginnen. Onze ouders hebben we het telkens direct na het testen verteld. Geniet van het vertellen want dat is zooo leuk!
Al vrij snel, rond de 6 weken. Vond het ook wel fijn dat mensen ervan af wisten als ik mij ziek voelde of niet lekker. Stel dat het mis zou gaan, heb je wel veel steun van de mensen om je heen.
Wij hebben het op de dag verteld dat we via bloedonderzoek hoorde dat we zwanger waren. Het is bij ons via IVF gelukt, dus mensen wisten al dat we op een uitslag zaten te wachten. Wel alleen aan onze ouders en broers en zussen. We zijn met beschuit met muisjes bij onze ouders langs gegaan, echt heel grappig, die waren zo emotioneel! Alle andere vrienden/vriendinnen en collega's pas een aantal weken later.
bij de eerste hebben we het meteen aan onze ouders verteld toen we een positieve test hadden. en de rest na de 12 weken echo. bij deze heb ik het gelijk aan mijn vader verteld (om speciale reden) en met 7 weken aan de rest omdat ik mijn buikje toen al niet meer verborgen kon houden en omdat iedereen het toch vroeg.
Wij hebben netjes gewacht tot de eerste echo, bij 9 wk en 2 dg, en daarna zijn we direct door gegaan naar de ouders toe, het blijde nieuws verteld. Toen konden we het echt niet meer langer voor ons houden! Ook aan de meeste vrienden die dichtbij ons staan hebben we het nu verteld. Moet wel zeggen dat het wel spannend blijft hoor, en of we toch niet te vroeg zijn geweest met vertellen....
De directe familie met 6 wk (zussen en ouders), en onze beste vriend met 7 weken. De rest wilde we pas na de 12 weken echo doen. Dit liep even anders, omdat mijn oma met 9 weken heel erg ziek werd en het haar nog wilde vertellen. Zo wisten een aantal ooms en tantes het ook. Maar die hebben het voor zich gehouden tot we er zelf verder over begonnen. (En gelukkig heeft oma de 1e 2 jaar ook nog meegemaakt)
Directe familie ivm kerst met 5 weken al. We vonden dat zo'n mooi moment Vrienden/kenissen/collegas met 13 weken.
ik moes op zaterdag ongesteld worden in de ochtend altijd en om 13:00 uur nog iet ong toen zijn we test gaan helen en ja hoor zwanger.... Dus me vriend vraag zo aan mij "schat vindt je het goed als ik me beste maat vertel dat ik vader word" ik zo jha das goed... maar jha we hadden die avond een verjaardag en we komen binnen en iedereen wist het opeens... Dus toen de volgende dag aan iedereen verteld dus ja wij waren er snel bij door de beste maat van me vriend anders hadden wij het pas gezeg na de eerste echo...
Ik heb het mijn moeder verteld met 4 weken, toen wist ik het net een paar dagen. Mijn vader met bijna 6 weken... Wat naaste vrienden en familie met 7/8 weken... De rest doe ik met 12 weken, iedereen die het nu weet houdt netjes zijn mond Alhoewel mijn moeder zich een keer versproken heeft en daardoor mijn oom en tante het met 7 weken wisten.
Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was hebben we het meteen aan de familie verteld...we waren zooooo blij! We konden het echt niet voor ons houden! Voor de meeste vrienden hebben we het to week 11 voor ons gehouden, sommige vriendinnen hadden het al lang geraden, buik was bij 8 weken al flink aan het groeien, borsten ook! Enne..geen sigaretje en wijntje meer, dat hadden ze ook gelijk door!! haha
ik heb mijn ouder, broer zus en mijn schoonzussen met 4,3 weken al vertelt omdat ze wisten dat we bezig waren en ze wisten dat we anders iui gingen doen, dus kreeg al vragen wanneer ik weer naar het ziekehuis moest. en de rest hebben we vertelt na de goeie echo met 8 weken (kon het toch niet meer voor me houden )
Ik heb het direct na de test aan een bevriend stel verteld (we weten van elkaar dat we bezig zijn) en aan de ouders van m'n vriend. Bij 7 weken (dachten we, was achteraf pas 4 a 5 weken) aan mijn ouders, broers en een vriendin. Verder laatst aan wat vriendinnen verteld ivm feestjes waar het niet drinken op vallen. Het zijn er aardig wat nu maar het zijn wel mensen waar ik ook terecht kan en wil als het mis zou gaan. Maar ik kan niet wachten als we wat verder zijn en iedereen het mag weten!
Wij hebben het onze ouders gelijk verteld toen we wisten dat we zwanger waren en met een week of 6 zijn we het de mensen gaan vertellen die voor de rest dicht bij ons stonden. En in week 11 hebben we de rest van de mensen op de hoogte gebracht.
Wij hebben het eigenlijk meteen verteld toen we het wisten, zo met 7 weken. Dan bedoel ik ouders, broers, en hechte vrienden. De rest wilden we pas vertellen met 12 of 13 weken, maar omdat ik vrij snel thuis zat met HG wisten mensen het toch eerder.
Een dag voordat wij op vakantie gingen hebben we het mijn ouders en de ouders van mijn vriend verteld dat we zwanger zijn. Ik was toen 8wk. Wel nadrukkelijk verteld het tegen niemand te zeggen. Toen we de 12 wk echo hadden en alles bleek goed, hebben we het tegen de rest van de fam en vrienden verteld.
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wij hebben positief getest toen wij 4 weken en 1 dag zwanger waren. Op die ochtend heb ik mijn beste vriendin gebeld. M'n ventje moest namelijk werken en ik was al ziek thuis dus k wist niet waar ik het zoeken moest toen m'n ventje naar zijn werk vertrok. Mijn beste vriendin is toen gekomen en toen hebben we nog een test voor de zekerheid gedaan. Die avond hebben mijn vriend en ik het aan mijn ouders en aan zijn ouders verteld. Na onze 1ste echo, dit was met 7 weken en 1 dag, hebben we het de rest van de familie verteld. Wel duidelijk gezegd dat het natuurlijk nog erg pril is en of ze het verder nog stil willen houden. Dit hebben ze ook allemaal gedaan. Toen wij met 10 weken weer een goede echo hadden, de kleine flink bewoog op de echo en we hoorden dat de beeb goed groeide en de kans op een mk heel klein zou zijn, hebben we het op ons werk verteld. Daarna mocht van mij iedereen het ook weten! Succes met de zwangerschap!!!!
Wij hebben het met 4 weken aan onze ouders, broer en zus verteld.. Wel uitdrukkelijk erbij gezegd dat ze het stil moesten houden en dat we de eerste echo af moesten wachten.. Ze hebben netjes de mond dicht gehouden en met 8 weken en 4 dagen hadden we de eerste echo bij vk.. Daarna zijn we los gegaan, en mocht iedereen het weten..