Vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door mama4life, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Pfff... Het is al weeeeeeeeeeeeken raak hier... :$ Zoonlief om de haverklap wakker en de katten over de zeik... :x

Er zijn hier al n aantal keer jongetjes (want ze zijn hooguit 12) meegenomen door de politie... De politie rijdt meerdere malen per dag hier door de buurt (bijna elke keer ook wel deze straat)... ;) Mja, t is n wat oudere buurt, dus overaaaaaal steegjes... Weinig resultaat dus..

Okee dat die kleine jong t leuk vinden daar kan ik best inkomen, weet nog wel hoe stoer ik t zelf vond (rond die leeftijd)... Maar nu staat mn buurman (oud genoeg om wijs te zijn), gewoon vanuit zn voordeur weetikveel wat voor knalvuurwerk in mijn voortuin te knikkeren... :( Wat n geweldig voorbeeld...

Netjes naar buiten gelopen en de kleine jong erop aangesproken, krijg k te horen dat t mn buurman was, maar zn zoontje geeft t door... Hoor n gemompel en vervolgens zetten ze de stereo maar op standje aso... :(

Wat moet ik hier nou weer mee? Zowel wij als de buren aan de andere kant zijn er al vaker geweest of de radio zachter kon en zo zijn er zo irritant veel dingen waarover gepraat, gepraat en gepraat is... Ik ben t praten zoooo beu... :x

Zooo dat lucht ff op... :)

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nou lekker aso inderdaad.. Als praten niet helpt zou ik heel kinderachtig elke keer de politie bellen..

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    politie bellen!
    vuurwerk is hartstikke leuk maar op oudjaarsdag aub..
    hier zijn ze al 3 dagen bezig met lawinepijlen en dat soort spul.
    baal er van want we hebben een pension geregeld voor ons hondje en daar gaat ze morgenavond al heen omdat oudjaarsdag al vroeg vuurwerk wordt geknald en beginnen ze nu al.. man..
    en zooo flauw van je buurman om dan de radio maar keihard aan te kallen! hoe oud is ie? erg kinderachtig!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is het het hele jaar op vrijdag en zaterdag nacht. als het hier in de buurt is bel ik gelijk de politie heel jammer maar feest vieren kan ook zonder vuurwerk.

vannacht was het om 4 uur raak hier in de straat zoon weer over de .... wakker dus de politie gebeld.en 3 jongens die op straat liepen mee genomen. die hebben iig geen oud en nieuw.

van mij mag er een algeheel vuurwerk verbod komen ook op oud en nieuw.

dus in jou geval zeeeeker bellen niet afwachten gewoon de politie bellen ze mogen niet afsteken nog simpel

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dit gaat misschien wel weer erg ver, vind je ook niet? één keer per jaar vuurwerk is toch leuk!

Hier wordt er ook al dagen geknald (en hard!), ik vind wel dat ze daar strenger op mogen controleren.. Want het is zeker geen legaal vuurwerk als ik dat zo hoor..

Maar in jou geval.. Ik zou zeker de politie bellen.. asociaal!

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ik dacht dat hij oud genoeg was om wijs te zijn... :D Helaas bewijst zijn reactie dat k dat mis heb... ;)

Vind t algehele vuurwerkverbod wat k net las, wel iets te ver gaan.. Ook al heeft zoonlief en mn katten er "last" van... t Is maar 1 x per jaar (alhoewel, hier 2maal)... Maar vind t (sier)vuurwerk zelf ook wel mooi... ;)

Iig bedankt voor t reageren allemaal!!!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee vind ik niet. hoeveel mensen waaronder veel kinderen belanden op de eerste hulp door vuurwerk? hoeveel mensen raken lichaamsdelen kwijt? Het is mooi maar ook levens gevaarlijk.

oud en nieuw kan ook anders met een centraal profesioneel vuurwerk. dat is veen veiliger.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier word ook enorm hard geknald...kan inderdaad geen legaal vuurwerk zijn zo hard! Ben zelf ontzettend bang voor voorwerk, maar toch maak ik er niet zo probleem van. Zolang ze er maar mee bij mij en de kinderen hun buurt blijven vind ik het best!

Maar officieel mag er toch pas vuurwerk worden afgestoken op oudjaarsdag?

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja op oudhaarsdag mag het, vanaf een bepaalde tijd. Hier word ik het af en toe ook beetje beu dat illegale vuurwerk. Bij mijn man in de winkel gaat het alarm vaak af door de trilling van het glas. Worden we weer om half 3 snachts gebeld...pfff.
    Heel irritant als je buren zo zijn. Ga lekker sterretjes afsteken.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

tussen 10 uur s'morgens en 2 uur s'nachts

11. Within

Within Niet meer actief

Hier ook al flink raak, hond is vandaag naar pension gegaan. Gisteravond was ie al helemaal van slag en het word alleen maar erger..

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Groen links heeft ook een meldpunt voor vuurwerkoverlast, die willen toe naar een verbod op vuurwerk en met oud&nieuw gewoon op verschillende plekken een vuurwerkshow.
    Lijkt mij een strak plan! Veel mooier!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kan niet begrijpen dat mensen zich zo storen aan een paar dagen wat knallen.
    Tuurlijk schrik ik ook wel eens maar ach.

En dat je hond bang is, gaat ie toch niet dood aan?
    Over een paar dagen is het weer over.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

uhm hier is het IEDER weekend nachten raak. Daarbij je mag het pas afsteken op oudejaarsdag van 10 uur smorgens tot 2 uur snachts op de eerste. dus je bent gewoon strafbaar.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Aan die kippenscheetjes erger ik me niet, maar die kanonslagen zijn echt vreselijk. Dat is zeker geen legaal vuurwerk. Er is niet voor niets een regel dat vuurwerk pas vanaf oudejaarsdag 10.00 uur mag worden afgestoken. Maar hier valt het gelukkig mee dit jaar. Het wil ook wel helpen dat de politie zeer actief controleert.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

mij ook scheelt 1 een hoop medische kosten en 2 een hele hoop schoonmaak kosten en 3 een hele boel dingen die NIET worden vernield of in brand gestoken.

17. raspberry

Ik erger me niet zozeer aan het vuurwerk of het knallen zelf, (zolang het legaal vuurwerk is, die idiote kanonslagen daarvan schrikt iedereen zich helemaal eindeloos :(). Maar ik vind vooral de manier waarop er met dat vuurwerk omgegaan word, heel erg vervelend: veel te jonge kids die ermee lopen te spelen, (heel gevaarlijk voor henzelf), pubers die ermee lopen te strooien alsof het de pepernoten van een paar weken eerder zijn, (heel gevaarlijk als je in de buurt bent).
    En daarbij: het mag enkel afgestoken worden op oudjaarsdag. Daarbuiten ben je strafbaar, simpel zat.

18. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    nee, ze gaat er niet dood aan maar dat diertje leeft hier al een paar dagen in angst! bij elke knal loopt ze nerveus heen en weer, jammert en kan dr plek niet vinden! vind dit wel heel makkelijk gezegd!
    het is gewoon verboden om voor oudejaarsdag te knallen!
    en een paar knallen maakt me niet uit maar de hele dag door?
    niet nodig!

19. raspberry

Juist. Heb in een flat gewoond waar standaard op oudjaarsavond een brandweerauto naast paraat stond en dat was dus elk jaar echt nodig :(
    Oogartsen zijn doorgaans ook erg voor een verbod op vuurwerk, die zien de ellende oudjaarsnacht allemaal langs komen :(
    Dus als we de stijgende zorgkosten binnen de perken willen krijgen, lijkt dit me een strakke bezuinigingsmaatregel...

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    helemaal mee eens, ook al hebben we een hond die het verschikkelijk vind en trilt als een rietje als er een knal klinkt, die gaat vanaf morgen lekker aan de pilletjes en die weet er dinsdag niets meer van (ga ik vauit;))
    Heb hier al lekker met zoonlief met kippescheetjes lopen gooien:D

Deel Deze Pagina