Groot leeftijdsverschil tussen kinderen: bevalling zwaarder?

Discussion in 'De bevalling' started by Mik80, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mik80

Mik80 Lid

Feb 1, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben momenteel zwanger van mijn derde kindje. Mijn jongste is 6.5 jaar.
    Nu hoor ik om mij heen dat de bevalling met zo'n leeftijdsverschil weer net zo zwaar kan worden als de eerste omdat je lichaam zich hersteld en je geen nut meer hebt van het feit dat de 'weg' al is vrijgemaakt zeg maar.
    De eerste was heel zwaar, de 2e was binnen 6 uur gepiept vanaf de allereerste wee.
    Kan iemand met kinderen met een 'groot' leeftijdsverschil zijn ervaringen met de bevalling vertellen?

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee dat is niet waar... het is niet alsof je lichaam nog nooit bevalling is geweest. Bakerpraatjes!!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier zat er 4,5 jaar tussen, maar niks van gemerkt. Nu was mijn eerste erg zwaar (ingedaald tijdens bevalling, weeenstorm, dippende hartslag, vacuümpomp, totaalruptuur) dus dat was al heftig.

Mijn 2e was al eerder ingedaald en had al sneller een paar cm ontsluiting.. En ik kon de hele bevalling beter opvangen. In principe was het een redelijk doorsnee bevalling. Wel hetzelfde qua weeenstorm, maar beter te doen. Persen duurde iets langer, maar 1e keer natuurlijk de vacuümpomp. Dat was in een half uur klaar, 2e keer een klein uurtje..

4. leetje1981

leetje1981 Actief lid

Feb 21, 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Nog 3 weken geduld en dan kan ik het je vertellen :). Mijn jongste wordt morgen 7 en het kan bij mij in principe elk moment gebeuren.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    onzin. sowieso maakt het geen verschil.
    De ene bevalling is de andere niet.
    Als de eerste heftig was, kan de 2e,3e,4e, enz dat ook zijn.
    Als de eerste appeltje eitje was betekend dat niks voor de volgende(n)

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Tussen mijn middelste en mijn jongste zusje zit ruim 8 jaar en m'n moeder heeft een makkelijke bevalling gehad van de jongste dus dat lijkt me niet.

Een vrouwtje van de zw yoga had een zoon van 11 en is recentelijk bevallen van d'r 2e, ook een makkelijke en voorspoedige bevalling:).

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik denk ook dat het onzin is. Als de boel een keer opgerekt is, is het opgerekt. We worden van nature eigenlijk nooit strakker ;)...

En wat ze zeggen, iedere bevalling is anders. Ligt er maar net aan hoe je kindje ligt, wanneer het begint etc, etc.

Hier ging nr 1 snel, nr 2 nog veel sneller en nr 3 in het begin heel langzaam (lang verhaal, maar verklaarbaar en toeval, dat 'lag' aan ligging van kindje, gebroken vliezen, niet indalen e.d.) en opeens in turbo (weeenstorm, binnen 1 uur van 3 cm naar geboorte).

8. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    Bij mij wel: zit 8,5 jaar tussen jongste en een-na-jongste. Heb altijd wel zware bevallingen gehad, maar de laatste sloeg alles! compleet met infuus, morfine en vanaf 6 cm ontsl al persdrang. Had al bevalangst, maar moet er nu helemaal niet meer aan denken.

Maar het is natuurlijk geen uitgemaakte zaak dat het bij iedereen moeilijker gaat. Uiteindelijk ben je al eens eerder bevallen, dat zal best uitmaken. Anderen gaan bij elke volgende makkelijker bevallen, ik beval bij elke volgende blijkbaar moeilijker. Iedereen is verschillend.

9. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Eerste (15jaar geleden) werd een spoedkeizersnede. Had al wel aantal cm ontsluiting, maar navelstreng was uitgezakt. De tweede, 5jaar later (dus eigenlijk eerste echte bevalling via natuurlijke weg) weeën opgewek, na 12 uur volledige ontsluiting, 17.minuten persen, en daar was hij :D Derde kindje 8 jaar later en inmiddels 35 jaar gestript, en snachts werd ik 4uur wakker had 3cm ontsluiting. 7 uur mocht ik meepersen, en 9 minuten later was de kleine man er. Kids werden elke zwangerschap wel zwaarder, laatste meer dan 8 pond. Terwijl dat absoluut niet te zien was;)

Share This Page