Hielpen jullie in het huishouden toen je nog thuis woonde?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vollutto, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook altijd mee moeten helpen thuis. Wel vaste dingen; afwassen, hond uitlaten, helpen opruimen, eigen zooi opruimen, 1 keer in de week stofzuigen...

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nee, ik was ook zo verwend..
    Had wel eens gestofzuigd en één raam gezeemd. Koken was ook ellende. Verder dan eieren bakken en knakworstjes en soep opwarmen kwam ik niet ;).

Toen ik met m'n moeder spullen ging halen voor m'n uitzet kwam ze met een soeplepel aan en ik vond het maar een onding 'die past toch nooit in een Unox blik?' :D

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    afwassen, stofzuigen, dweilen, was opvouwen, gasfornuis schoonmaken en mijn eigen kamer netjes houden hoorde erbij bij ons thuis. Mijn man hoefde nooit wat te doen thuis en dat is ook te merken. Onze kinderen moeten straks echt wel helpen met schoonmaken.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Qua huishouden niks, we hadden een hulp. Maar moest wel koken en de daarbij horende afwas doen. En de honden uitlaten.

Maar het is niet zo dat ik niks kon toen ik op mezelf ging, eigenlijk kon ik alles wel.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik moest thuis ook meehelpen,vind t niet meer als normaal.Mijn dochter moet ook meehelpen.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik ben dat ook van plan, eigenlijk beide dochters en mijn zoon ook. Ga daar echt geen onderscheid tussen maken.

Ik merkte bijv. dat mijn man echt niks kon toen we gingen samenwonen. Hij wist niet eens wat het verschil was tussen bakken en koken (hij vond al die 'soorten pannen' maar overbodig, een biefstuk bakken kan toch ook in een soeppan :()

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Oh jah ik vind ook dat kinderen moeten helpen in het huishouden hoor!
    Mijn zoon van 8 moet om de dag afwassen en is geheel verantwoordelijk voor zijn slaapkamer.

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik moest vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging meehelpen met kleine dingen, afwassen/vaatwasser in en uit ruimen, was op vouwen, tafel dekken en afruimen, honden uitlaten, soms een kleine boodschap halen, af en toe helpen met strijken en in ruil voor mijn zakgeld iedere week de boven verdieping stofzuigen. en mijn eigen kamer opruimen natuurlijk.
    voor dingen als auto wassen en uitstofzuigen kreeg ik dan een extra zakcentje.
    koken heb ik nooit hoeven doen, en achteraf wel balen, want kan ik nu nog steeds niet. (in theorie weet ik hoe het moet, in de praktijk gaat alles fout..)

vind het nu niet meer dan normaal eigenlijk, maar toen ik in de pubertijd zat vond ik het vreselijk..

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heel erg, dat kan ik nu nog steeds niet! vriend doet het altijd voor mij, omdat ik als de dood ben voor alle spinnen die ik heb opgezogen :)
    ben bang dat ze met zn allen tegelijk er uit komen om wraak te nemen dat ik ze heb opgezogen.. ;)

logica is ver te zoeken als het om spinnen gaat bij mij..

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik moest altijd 2x in de week meehelpen met afwassen en ik liet vaak de hond uit. Ook zorgde ik dat mijn slaapkamer schoon was.

Esmee hoeft van mij straks niet persé mee te helpen in het huishouden. Wel wil ik dat ze haar kamer zelf netjes houd en dat ze haar spullen opruimd.

( zeg ik nu hoor, wie weet werk ik straks wel 40 uur en is het wel nodig..;))

11. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik hielp mijn moeder elk weekend met de grote schoonmaak van het huis van boven naar beneden...Ik deed dan beddengoeden veranderen, strijken, ramen lappen, dweilen, afstoffen etc etc etc....Mijn moeder was echt een schoonmaakfreak en letterlijk alles werd dan ook gepoetst uitgebreid ( alle accesoires in t huis) en nieuwe kussenhoesjes, alles weer anders zetten etc.

Daarnaast maaktye ik altijd de salade als mijn moeder kookte ( mijn vader vond mijn salade altijd zo lkkr hihi). Enige wat ik niet kon toen ik op mijzelf ging wonenw as koken!!! Mocht nooit de keuken in van mijn moeder als ze aan t koken was, ze deed t liever zelf en wilde niet dat ik op der vingers keek of meehielp zodat t een zooitje zou worden hihi :)

Ik was naast dit alles wel een verwend kreng, mijn kamer maakte mijn moeder altijd schoon als ik op school zat, mijn kleren waste ze, droogde ze en strijken. Ze verzorgde ons als we lui op de bank zaten met lekkere dingen of eten dat ze zelf had gemaakt zoals toetjes, gebakjess etc etc. MIjn mama was een topchef!!!!:p

En ik kreeg letterlijk alles wat ik wilde, op t moment dat ik t wilde. Al waren t schoenen/laarzen van 200 guldden in die tijd of kleding, zakgeld. Mijn sigaretten kocht mijn vader voor mij vanaf de leeftijd dat ik pas 14 was..Elke vrijdag kreeg ik 2 pakken marlboro waaar ik dus een week mee moest doen...

Ow wat mis ik de tijden van t thuiswonen zeg en vooral t hebben van een mama :(

Maar ontopic. Hier hielp ik dus met veeeeel dingen mee en kon alles doen toen ik op mezelf woonde, zelfs koken al mocht ik t niet leren meekijken van mijn mama vroeger.. Hier dus nooit moeite gehad tijdens t op mezelf wonen/samenwonen

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Toen wij (daar bedoel ik mee mijn zusjes en ik) op een bepaalde leeftijd waren, moesten wij ook meehelpen in het huishouden. Dat wil zeggen je eigen kamer 1x per week goed schoonmaken met een sopje, meehelpen met stofzuigen, afwassen en soms koken.

13. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ik hielp vaak mee, ik kon ook alles al toen ik op mezelf ging wonen (koken,schoonmaken).

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alleen onze eigen kamer.

De rest deed de schoonmaakster. Mijn moeder werkt fulltime ( toen ook) en die kookte alleen. Ik schilde weleens de aardappelen.

15. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Wij hadden bij mijn ouders taken die we moesten doen. Elke dag moesten de dieren eten hebben en de afwasmachine moest worden ingeruimd en uitgeruimd. Daarnaast moesten we onze eigen kamers opgeruimd houden :)

Echt heel veel hoefden we niet te doen.. mijn ouders hadden een schoonmaakster, die zorgde ervoor dat elke week het huis helemaal werd schoongemaakt :)

Deel Deze Pagina