Hoe hebben jullie gekozen voor een kraam organisatie? Ik heb bij mijn eerste kraamzorg gehad van Goedekraamzorg.nl (Noord Holland) en dat beviel mij uitstekend! Ik ben helaas verhuisd en dat is buiten hun regio. hoe hebben jullie gekozen? er liggen zo veel flyers bij de VK dat ik het echt niet weet. Een te grote bedrijf spreekt mij ook niet echt aan.
Ik heb gegoogled, en de eerste 3 ofzo aangeklikt. Daarbij was er 1 organisatie die eventueel ook meteen 's nachts naar je huis komt als je naar huis mag en in het zkh bevallen bent, die heb ik gekozen haha.
Eerst gekeken met welke instanties mijn zorgverzekering contract had. En daarna welke zij als 'top' aanmerken (hoge waardering klanten, kwaliteitskeurmerken e.d.) en toen bleven er 3 of zo over, waarvan ik op de website heb gekeken. En degene gekozen die mij op grond van gegevens website het meeste aansprak.
Wij hebben gekeken naar welke door de verzekering vergoed worden, daarna naar wat ze bieden, dus onder andere opstart zorg in de avond of nacht. En daarna gekeken naar klanttevredenheid en indruk van de website... Heb ook wel eens gelezen dat mensen vooraf al een gesprek hadden, ter kennismaking en oriëntatie. De organisaties die dat niet wilden, vielen daardoor al af...
Hier eerst ook gekeken naar welke bureaus door onze verzekering vergoed worden. Daarna goed de folders doorgelezen en de websites bekeken. Dan krijg je al een gevoel welke je wel fijn en niet zo fijn vindt. Heb ook hier in de buurt rondgevraagd bij mensen die al eerder kraamzorg hadden. Op internet gezocht naar ervaringen van een bepaald bureau, die waren overwegend positief. Uiteindelijk zo een keuze gemaakt.
Hier in de omgeving zijn er 2 bekendere kraamzorg organisaties dus dat was al heel wat minder keus gelukkig. Kreeg er van allebei een flyer van mee bij de VK, even op internet gekeken en daarna was mijn keus wel makkelijk. De ene kraamzorgorganisatie zou 1 kraamverzorgster toewijzen, de ander kon dit niet met zekerheid doen dus dat zou betekenen dat ik mogelijk 3 verschillende kraamverzorgsters zou zien in die ene week. Dat stond me meteen al tegen maar een ander nadeel maakte de keus makkelijker. Op de website van kraamzorgorganisatie 1 kon ik eerst een informatiepakket aanvragen en bij de 2de kon dat niet. Dan moest ik direct inschrijven. Mijn keus was dus niet heel moeilijk en achteraf maar goed ook, later hoorde ik verhalen over de organisatie die voor mij af viel en die waren niet al te positief! Ik ben op tweede kerstdag bevallen en een uur nadat we thuis kwamen stond er al een kraamverzorgster op de stoep (bij de andere organisatie stond op de website dat op feestdagen het meer dan 4 uur na thuiskomst kon zijn). Ik voelde me toen heel even een beetje schuldig, ze was vrij en zat aan het kerstontbijt met haar gezin toen ze gebeld werd. De dag erna kreeg ik een andere kraamverzorgster, dit was van tevoren gemeld dus dat vond ik dan niet erg (voor hun was het ook vakantieperiode). Bovendien was ik blij dat er iemand was om wat dingen aan te vragen (geen ouders of familie helaas) maar in anderhalf uur heb ik zoveel mogelijk vragen op haar afgevuurd zodat zijzelf ook weer vlot weg kon naar haar gezin en wij konden genieten van ons meisje!