Garantie bij de tandarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik weet niet of iemand dit weet, maar ik heb ongeveer 2 weken geleden een gaatje laten vullen bij de tandarts.

Nu is er iets met de vulling, want ik heb pijn aan de kies bij het eten. Net of het gaatje weer bloot ligt.

Ik mag volgende week langskomen. Dat is prima, dan kauw ik wel op mijn andere kant.

Maar nu de vraag:

Heb je garantie op de vulling die net een paar weken geleden is gedaan mocht de vulling stuk zijn? Het kan toch niet zo zijn dat ik dit nu weer opnieuw moet betalen?

2. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    hoi hoi, als het dezelfde vulling is die stuk is doen wij het wel onder garantie. Maar als er iets anders aan de hand is met de kies valt die behandeling niet onder de garantie. ( b.v. wortelkanaalbehandeling) Maar vullingen die binnen een jaar eruitvallen of niet goed gelegd zijn is bij ons garantie.( maar dan moeten het wel dezelfde vlakken zijn ( in tandartstaal ). heb je niet het idee dat de vulling wel eens te hoog kan zijn?Suc-6. Groetjes

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je precies met te hoog?

4. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    passen de kiezen wel goed op elkaar als je dicht bijt? Of heb je het gevoel dat er een bobbeltje zeg maar op zit? Want als de vulling nog wat te hoog is kan dat ook voor irritatie bij eten zorgen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    aha op die manier,

dat zou best wel kunnen. De kiezen lijken wel op elkaar te passen, maar zeker weten doe ik het niet.
    Het kan inderdaad wel te hoog zitten.

Ik wacht het maar even af tot volgende week. Zoals ik jou verhaal lees, wordt er wel bij dezelfde kies met de vulling garantie gegeven. Als het dus echt aan die vullling ligt van de kies die toen is behandeld. Dan moet ik daar maar vanuit gaan. Ik zal natuurlijk ook even aan de balie vragen bij mijn tandarts.

Bedankt voor je reactie, :p

6. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    Ja kun je voor de zekerheid wel vragen, niet alle tandartsen zijn even soepel. Nou succes, ben benieuwd.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Dank je, ;)

8. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    hoi hoi bosi333, hoe is het afgelopen bij je tandarts? Groetjes Mir

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ze heeft niks afwijkends kunnen vinden. Het gaatje zat nog netjes dicht, er verder niks raars aan de kies.

Volgens haar kan het gevoeligheid zijn door hormonen.

Ze heeft er een laagje overheen gesmeerd, en ik moest het even afwachten hoe het ging.

Het doet nog steeds pijn er vermijd eigenlijk zoveel mogelijk dat ik er iets mee kauw.

Ze wil nu eigenlijk geen foto's maken, ivm zwangerschap.

Ik wacht het nu dus even af. Misschien gaat het langzaam weer over,

bedankt voor het vragen, :p

10. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn baas zei altijd garantie tot aan de deur ja.

Je moet gewoon overal opnieuw voor betalen. Dat je last hebt wil niet zeggen dat die vulling niet goed gelegd is, dat zal ie nooit zeggen.
    Ligt altijd aan de kies zelf

11. triez

triez Actief lid

hoi hoi het scheelt ook of je composiet ( witte vulling) hebt of niet die zijn over het algemeen altijd wat gevoeliger als ze nieuw zijn..... gaat vanzelf beter op den duur.

don't worry

succes

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien ben ik gek of zeg ik iets raars, maar tegenwoordig ben je daar toch voor verzekerd? er is toch geen verschil meer tussen particulier (zoals vorig jaar nog, toen moesten wel nog (eerst) alles zelf betalen)
    dus hoe en wat er ook is, je hoeft toch niks meer te betalen, je kunt alle rekeningen toch zo doorsturen?

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Dit komt me bekend voor.
    Had ik ook ooit. En iedere keer smeerde ze er weer wat op.....2 jaar later had ik opeens een gigantisch gat erin aan de zijkant.
    Ze had dus van boven gevuld maar er zat nog een gaatje aan de zijkant bij het tandvlees en dat zag ze niet.
    Gevolg, kies ben ik nu kwijt.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Precies, dat denk ik dus ook. Ik weet zeker dat er toch nog iets zit.

Daarom over 5 maanden zeker een foto!

Het gaat nu wel. Ik voel alleen iets als ik iets hards kauw. Niet als er water of vloeistof langs gaat of iets zachts, zoals een stukje fruit of koekje. Dus het lijkt nu mee te vallen.

Ik hoop dat het niet zoiets is zoals jij zegt ivonne. Wel vervelend voor jou. :(

15. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb wel gewoon foto's van mijn kies laten maken laatst en binnenkort als de opbouw en kroon er bij mij op gaan moet hij nog 1 foto maken.
    Als je een loodschort om hebt kan het geen kwaad en ze richten die stralingsbuis heel gericht op je kies of tand dus het komt niet in de buurt van je baby. De VK zei dat het absoluut geen kwaad kon als je maar om dat schort vroeg.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Smoekie..
    Je mag nu zelf kiezen wat voor tandarts verzekering je neemt.
    Dus neem je er wel een of helemaal niet..
    Of laat je voor 100% vergoeden, of voor 75% of voor 50% etc etc.
    Dus de verschillen tussen particulier en ziekenfonds zijn wel weg, maar het is nu wel anders geregeld dan voorheen. Ik krijg tegenwoordig de rekening van de tandarts thuis en die moet ik voorschieten en dan krijg ik 75% terug. Vroeger kreeg ik alleen rekening voor het gedeelte dat ik moest betalen, en helemaal vroeger zag ik niet eens ooit een rekening.

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina