baby drinkt heel weinig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jackie87, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn zoontje is 12 weken. Ik weet niet hoe veel hij weegt (volgende week moet ik naar het cb), maar het is een grote jongen, kledingmaat 62/68.

Vandaag ben ik weg geweest zonder baby. Ik heb hem om 10.00 voor het laatst zelf gevoed. Om 13uur had hij honger en had de oppas hem een flesje gegeven (ontdooide moedermelk). Hij had hier maar 40ml van gedronken :$
    Nu ben ik weer thuis en ligt hij aan de borst.

Afgelopen week was ik een avondje sporten en toen had hij bij mijn vriend ook maar 60ml uit de fles gedronken.
    Dit is toch veel te weinig? We hebben weleens eerder geoefend met de fles en dan dronk hij toch wel zo'n 130ml.

Ik begin een beetje bang te worden want komende week begin ik weer met werken. Wat kan ik doen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vaker een flesje aanbieden als je werkt?En dan langzaam meer in het flesje? Hier thuisblijfmoeder maar als ik we moest of wilde dronken ze hier ook maar weinig dus dan kregen ze gewoon wat vaker aangeboden dan wanneer ze normaal bij mij dronken.en dan wanneer ik thuis kwam dronken ze weer wat beter.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Merk je misschien verschil tussen ontdooide moedermelk en gewoon 'verse' moedermelk uit een flesje?! Vind hij moedermelk uit de vriezer misschien minder lekker of was de temperatuur niet goed?
    Als je zo kort weg bent maakt het denk ik niet uit als hij wat minder drinkt, hij zal het nu waarschijnlijk wel weer inhalen. ;)

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Misschien drinkt hij uit de fles alleen de ergste honger eraf? Hij kan het in ieder geval wel, dus ik zou me niet teveel zorgen maken (zei de moeder met 2 flesweigeraars). Idd wat vaker kleine beetjes aanbieden.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Bedankt voor de reacties!
    Als ik even weg ben is het niet zo heel erg nee. Maar als ik een hele dag moet werken wel.
    @olifantje. Dat zou goed kunnen! Mijn vriend gaat vanavond proberen een flesje te geven van de melk die ik gister heb gekolfd. Die staat gewoon in de koelkast. Als hij gewoon geen ontdooide melk lust is het makkelijk op te lossen gelukkig. Wel zonde van het melk voorraadje in de vriezer :)

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn dochter wilde de opgewarmde melk net wat warmer hebben dan dat we verwachte. Er wordt gezegd: voel op je pols en als je het niet voelt dan is de temperatuur goed. Bij mijn dochter moest het juist net een beetje warm aanvoelen, dan dronk ze een stuk beter.
    Mijn zoontje dronk uit de fles ook altijd wat minder, maar dat haalde hij dan 's avonds en 's nacht wel weer in.
    Zodra ik thuis kwam van werk, kon hij aan de borst en dan begon hij als een gek te drinken.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Nou de melk uit de koelkast vond hij ook maar niks. Wat warmer maken zullen we de volgende keer wel proberen. En inderdaad als ik daarna thuis kom drinkt hij 2 borsten leeg. Bij de eerste nachtvoeding ook 2 borsten leeg. Bij de tweede nachtvoeding (2.5 uur later) 1 borst.

Deel Deze Pagina