Iemand bekend met ringworm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden...
    Mijn dochtertje noa heeft (volgens de dokter) ringworm...
    Het zit me echt dwars, ze heeft een flinke plek in haar nek (rond en rood) verder de huid er omheen is echt onrustig.
    Ik heb een zalfje gekregen om 2x te smeren.

Net belde ik kdv en ze zei dat het ook een beetje in haar gezichtje komt.

Wat kan ik nu nog meer doen dan alleen maar smeren en hoe heeft ze dit opgelopen, voel me echt een beetje schuldig!

Hoor het graag!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier hetzelfde, alleen dan op de buik van mijn zoontje.
    Ik smeer al 1,5 maand maar er is bijna geen verbetering, dus ik heb voor maandag een afspraak staan bij de HA.. Kijken of er een sterker zalfje is...

Als ik meer weet, laat ik je t weten.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ringworm is een schimmel.
    Goed smeren met de zalf die je hebt gekregen is daarom erg belangrijk ! Ook als het over is nog even doorsmeren. Verder moet je de tube niet "besmetten" dus je handen wassen voor het smeren en als je bijv. je wijsvinger hebt gebruikt om te smeren en je komt zalf te kort dan met een andere vinger bijv. je middelvinger nieuwe zalf uit de tube halen.
    Verder alles wat met de ringworm in aanraking komt handdoeken e.d. wassen op 60 graden. Dus ook de handdoek waar jij je handen aan afdroogt minimaal 1x per dag verschonen.

Beterschap !

4. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi nemo,
    Weet je misschien ook hoe je aan ringworm kan komen?

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik weet alleen (vertelde de dokter) dat het dezelfde schimmel is die spruw veroorzaakt....
    Maar hoe je eraan komt? Geen idee

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hier ook een ringworm besmetting, zit op de venus heuvel! heb lang gedacht dat het van haar tanden was. Blijkt ringworm te zijn. Het is besmettelijk, maar geen idee van wie mij dochter het heeft! Ik heb eerst miconazol gekregen, hielp niet daarna een zalfje met hydrocortison, werkt perfect, zie nog wel steeds waar het zat en denk dat het ook weer terug komt. Maar dit zalfje mocht ik niet zo lang smeren ivm hormonen die erin zitten.
    Het is ook moeilijk weg te krijgen, dit heb ik in ieder geval gehoord.

succes!

7. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Je kunt het van huisdieren krijgen heb ik eens gehoord,, heb er ff op gegoogled voor ik het hier zou plaatsen ;) en het is echt zo.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja het zweeft gewoon rond en als je weerstand dan wat minder is dan slaat het toe. Het is ook besmettelijk dus kan best van een ander dier/mens komen.

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook deze zalf gekregen vanmorgen van de HA. Als t over een maand niet weg is dan moet ik terugkomen, maar ik denk dat t dan wel weg is...

Succes!

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb het een keer van de cavia gehad.
    Echt goed blijven smeren.
    En het duur best lang voor het weg is.

Sterkte!

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Jep, belangrijk om ook nog even door te blijven smeren als het weg lijkt.
    Ik heb het vroeger zelf een keer gehad, werkte toen bij een dierenarts en had t daar dus ook opgelopen. Inderdaad heel er besmettelijk!
    Succes met jullie kleintjes!

Deel Deze Pagina