hier begrijp ik niets van!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Sunshine09, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek heeft sinds een week moeite met zijn ontlasting, hebben alle tips al geprobeerd, extra water, kringspiermassage, buik masseren etc. ect. We mogen van de huisarts geen olie geven omdat dit de darmen lui kan maken. Tevens zijn wij sinds enkele dagen overgestapt op de extra care voeding voor krampjes en moeizame ontlasting maar niets helpt!!! Je ziet Niek persen en rood worden maar er komt gewoon niets en hij heeft er wel last van. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat de voeding weer omhoog kwam en uit zijn neus kwam als hij aan het persen was.

Gisteren bij de huisarts geweest nadat Niek voor de zoveelste keer al 3 dagen niet gepoept had. Deze heeft geadviseerd om een klisma te geven, zo gezegd zo gedaan. En ja het lukte. Het rare is dat de ontlasting helemaal niet dik is maar juist netjes zoals het hoort.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ben nl. bang dat we weer dezelfde kant op gaan en dat we weer geen ontlasting hebben de komende dagen. Maar ik kan toch moeilijk continue een klisma gaan geven?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hebt al veel middeltjes geprobeert. Als je zo nu en dan eens een theelepeltje olie zou gebruiken ontstaan daar echt geen luie darmen van. maar het moet geen dagelijks ritueel worden. Idem dito geldt voor klysma's.

Verandering van voeding heeft tijd nodig om te wennen. Geef dat 14 dagen de tijd.

Anders toch weer naar de huisarts terug.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina