Ik was zwanger maar ben ik het nog steeds

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Pinky1266, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinky1266

    Pinky1266 Nieuw lid

    9 aug 2007
    3
    0
    0
    :D Hallo aanstaande moeders, allereerst wil ik graag iedereen feliciteren die in alle blijdschap in verwachting zijn.
    Het is voor mij een enorme eer om me aan jullie te mogen voorstellen. Zoals velen van jullie al zwanger zijn en anderen het nog niet weten zit ik er middenin. Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen. Ik ben hiervoor nog nooit zwanger geweest, (22 jaar oud en over 9 dagen word ik 23) en had geen zwangerschap gepland. Heb een lieve vriend en een serieuze relatie.

    Ik zit nog steeds vol spanning af te wachten of ik nog steeds zwanger ben. Op 24 juni 2007 ben ik voor het laatst ongesteld geworden. Een week later begon ik problemen te krijgen met de frequentie van het plassen. Bijna om de 5 minuten bezocht ik het toilet, werd er helemaal gek van. Het leek mij verstandig om ermee naar de huisarts te gaan. In gesprek met de huisarts vroeg hij mij ter plekke een urinetest te doen om te kijken of er sprake zou zijn van een blaasontsteking, dit was niet het geval. Vervolgens heb ik een inwendig onderzoek gehad en alles bleek in orde. De huisarts adviseerde mij om mijn urine te laten onderzoeken op een mogelijke soa. Dit heb gedaan ook hier was geen sprake van. De week daarom kreeg ik hevige pijn in mijn onderbuik, premenstruele pijn en mijn buik zag er al wat dikker uit, ook harde buiken. Hiermee ben ik vervolgens weer naar de huisarts gegaan weer een inwendig onderzoek gehad en alles was goed, de waarnemende huisarts dacht dat het misschien aan te weinig voedingsvezels lag en dat het misschien met de darmen te maken heeft. Ze kon mijn klachten niet verklaren. Teleurgesteld naar huis gegaan de pijn bleef aanhouden en begon ook al andere klachten te krijgen als misselijkheid en geen eetlust meer en mijn buik werd zichtbaar dikker. Met pijn aan de buik ging ik aan het werk. Zelf heb ik in die weken 2 keer een zwangerschapstest gedaan beiden negatief. Ik voelde echt alsof ik zwanger was. Ik had me nog nooit zo gevoeld.

    De 4e week naderde en ik zou ongesteld moeten worden. Mijn menstruatie blijf uit bijna anderhalve week met aanhoudende buikpijn, moeilijk slapen en met opstaan en begon last te krijgen van ochtenmisselijkheid. Ik voelde me al helemaal zwanger (Mijn bedoeling was om per september mijn hbo studie op te pakken, maar heb al mijn toekomstige plannen opzij gelegd.
    Ik hoopte in een zo vroeg mogelijk stadium erachter te komen of ik zwanger zou zijn en zou aan de hand daarvan een abortus doen, omdat het ongewenst was)(Toen ik me echt zwanger begon te voelen, kreeg ik moedergevoelens en heb ik al mijn plannen radicaal gewijzigd. Nog steeds snap ik niet waarom ik zoveel zwangerschapsverschijnselen heb dat het mijn hele leven beinvloedt) maar ben ook blij en dankbaar omdat ik graag moeder wil worden en mijn vriend er ook helemaal achter staat)

    Ik besloot om de huisarts op te bellen en die adviseerde mij om bloed te laten prikken om de zwangerschap vast te stellen. Diezelfde middag lag er op mijn inlegkruisje een dun bruin bloedstreepje, ik dacht dat hoort vast wel bij de zwangerschap. De dag daarop wou ik bloed gaan prikken en zag tot mijn schrik een grote donkere bloedvlek op mijn maandverband en wist gewoon zeker dat ik een miskraam had. Tegelijkertijd ben ik toch bloed gaan laten prikken (waarvan ik vandaag pas na een week de uitslag krijg). 4 dagen lang heb ik hevig gebloed. Het was heel zwaar en ik werd zwakker en zwakker. De vierde en laatste dag trof ik op mijn maandverband het vruchtje aan, een hoofdje en een buikje zag ik. Ik heb er een foto van gemaakt als bewijs omdat mijn zwangerschap nog niet vastgesteld is en de arts zou denken dat ik maar een anderhalve week overtijd zou zijn geweest. Na het verwerken hiervan samen met mijn vriend heb ik besloten om weer mijn leven op te pakken en weer actief te gaan solliciteren omdat het zwangerschapsgevoel de motivatie om weer te gaan studeren wegnam. Verder willen mijn vriend en ik nog even wat zaken op orde krijgen en dan weer aan kinderen denken zodat alles gepland verloopt. Sinds het laatste weekend 3 dagen na de miskraam heb ik weer last van ochtenmisselijkheid, misselijkheid in de avond, pijn bij m'n liezen, licht gevoel in de benen en een zichtbaar dikkere buik dan voorheenen stemmingswisselingen dan een aantal weken geleden. Ik heb sterk het gevoel dat ik alsnog zwanger kan zijn ondanks dat ik een vruchtje ben verloren. Ik ben via google gaan zoeken op verschillende zoektermen om erachter te komen of je mogelijk zwanger kan zijn als je een vruchtje verloren bent en ja hoor het is mogelijk bij een meerlingenzwangerschap.
    Ik weet natuurlijk niet of dat zo is in mijn geval maar
    ben hartstikke nerveus want ik heb al zoveel meegemaakt de afgelopen 6 weken. Ik ben er nog steeds verdrietig onder. Ik hoop en ben zeer dankbaar als ik toch een moeder mag worden. Ik hou jullie op de hoogte want ik ga straks de huisarts opbellen voor de uitslag. Misschien dat er onder jullie ook dames zijn die hetzelde meemaken of meegemaakt hebben ik hoor het graag. Tot horens!

    Groetjes van Pink uit Rdam
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Welkom hier! Tjonge, een heel verhaal hoor.
    En ja, wat moet ik zeggen? Sterkte en succes dan maar.
    Groetjes Bolbuikje!
     
  3. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Idd. lang verhaal zeg. Ik hoop voor je dat je zwanger bent. Succes en welkom op het forum.
     
  4. Niet meer actief

    Welkom!
     
  5. rainstarrr

    rainstarrr Niet meer actief

    Welkom en heel veel succes!
     
  6. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Welkom,
    Veel plezier op het Forum ;)
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tja tis allemaal nog al verwarrend voor je, nou voor mij nu ook een beetje,..
    ik heb het een paar x overnw gelezen, maar het echt helemaal begrijpen,...sorry dat nog niet,.....

    je zegt dat je niet bezig was met zwanger raken, je zei nooit zwanger te zijn geweest, de test wees uit negatief, de Dr onderzocht je eerst op alles maar deed nog geen zwangerschapstest, maar heeft nu wel een bloedtest gedaan,..
    je voelde je zwanger, hoe weet je dit? en je herkende de vrucht aan het hoofdje en het buikje,....
    kan het niet zo zijn dat het misschien een bloedpropje is geweest?
    je menstruatie? of was het echt heel duidelijk?
    maar je WAS dus zwanger en bent het NOG,...die zin begreep ik ook niet helemaal, of was het misschien een tweeling?

    en wat zei je Dr dan van de foto vh vruchtje? hij moet toch wel kunnen zien wat het was? en kan je dan toch ff doorsturen om een echo te laten maken, dan kun je meteen zien hoe of wat toch?
    want nu moet je zo onnodig lang wachten,.....
    en dat geeft alleen maar spanning,

    probeer anders nog eens een thuistestje, om te zien wat die nu aangeeft,...

    nou ik hoop dat je iets sneller duidelijkheid zult krijgen,..

    succes
     
  8. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    welkom op het forum ;)

    als ik jou was zo ik even de bloeduitslag afwachten, en kijken wat daaruit komt.
    Komt daaruit dat je zwanger bent, zou ik contact opnemen met een VK in de buurt en je verhaal aan haar uitleggen.
    Misschien kun je vragen of je een inwendige echo mag om te kijken of er misschien nog een 2de vruchtje zit, waardoor je je z zwanger voelt.
    Het zou natuurlijk kunnen!
    Hou je ons op de hoogte?
     
  9. Pinky1266

    Pinky1266 Nieuw lid

    9 aug 2007
    3
    0
    0
    Hallo allemaal, ik heb vanmiddag de uitslag van de bloedtest gekregen. Tot mijn grote teleurstelling en verdriet was dit eveneens negatief. Morgen ga ik naar de huisarts met de foto van het verloren vruchtje. Ik wacht even zijn reactie op mijn zwangerschapskwalen en de foto. Ik las op een andere website dat iemand 7 mnd zwanger bleek te zijn zonder dat de zwangerschapstesten en een bloedtest dit aangaf. Ik wacht het gewoon af. Ben sowieso niet enthousiast mee

    Ik hou jullie op de hoogte nadat ik de huisarts bezocht heb. Bedankt voor de reacties en misschien tot horens!
    groetjes van Pinky
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een verhaal zeg!
    Welkom op dit leuke forum en veel plezier hier.
     
  11. Pinky1266

    Pinky1266 Nieuw lid

    9 aug 2007
    3
    0
    0
    Hallo, daar ben ik weer. Vandaag ben ik naar de huisarts geweest en direct het vruchtje laten zien (op de foto) Hij vond het overduidelijk dat ik een miskraam heb gehad zonder dat de zwangerschap vastgesteld was. De huisarts heeft mij nu naar aanleiding van mijn huidige klachten doorverwezen naar de Gynaecoloog voor het maken van een echo om te kijken of de baarmoeder leeg is.
    Ik wacht het gewoon af en hou jullie op de hoogte.

    En bedankt voor de aardige en begripvolle reacties, dat waardeer ik enorm!

    groetjesss

    (Toen ik m'n miskraam kreeg heb was ik anderhalve week overtijd en begon na hevige buikkrampen te vloeien 4 dagen lang en op de laatste dag eindigde het met het vruchtje wat eruit kwam. Het was net iets groter dan 1 cm. Net een bloedpropje maar duidelijk een rond hoofdje en daaraan het buikje)
     
  12. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Wat rot voor je :( ! Ik hoop dat je in de volgende ronde meer geluk hebt!
    Ik duim voor je ;)
    Liefs Nikkie
     
  13. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hi wat een verhaal.
    het enige wat ik je kan wensen is sterkte .


    jennefer
     
  14. Ritje

    Ritje Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo veel sterkte met dit droevig verhaal,
    maar een echo nemen en je baarmoeder helemaal nakijken of er nog iets zit is denk ik in jou geval beter dan die testen,
    veel succes en veel steun in je moeilijke tijd,

    Liefs Ritje
     
  15. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    jeetje meis, heel veel sterkte!
     
  16. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Heel veel sterkte
     
  17. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    welkom hier en heel veel sterkte hoor.

    groetjes janneke mama van darryl* en dylano
     

Deel Deze Pagina