Hoe lang wennen aan groente en fruit?

Discussion in 'Voeding' started by Misstiara5, Aug 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben al een maand bezig om groente en fruit te geven. In het begin deed hij nog 3 à 5 hapjes. Nu krijg ik helemaal niets meer binnen.
    Mond gaat stevig dicht en hij schudt met zijn hoofd en duwt de lepel weg.
    Ik krijg het niet binnen. Brood gaat er wel goed in.
    Hij begon met vast voedsel toen hij 6 maand was. Hij is nu 7 maand.
    Ik heb alles gedaan, eerst fijn malen, toen rapley geprobeerd.nu probeer ik beiden. Eerst vond hij banaan nog wel lekker. Maar dat eet hij nu ook niet meer. Zodra hij een lepel ziet, doet hij zijn mondje stevig dicht.

Hij is ook slim, vandaag met rapley boontje in zijn hand gedaan. Hij kijkt al vies als ik het in zijn hand doe. Uiteindelijk deed hij toch een hap. Hij kauwen en weer ontzettend vies kijken. Vervolgens heeft hij alles weer eruit gespuugd. Hij moest lachen zodra er weer een stukje uit zijn mond kwam :( Aaarrgghh.

Wat adviseer jij mij?
    Meer dwingen? Of helemaal niet meer geven?

Hoe lang duurt het wennen?

2. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hij griezelde van prakjes en rapley. Hij wilde het niet eens aanraken of heel even en dan gauw op de grond. Hij is nu ruim acht maanden en neemt een combinatie van rapley en prakjes. Bv 4 kleine hapjes en 2 boontjes uit de hand hij wpakt het nu zelf. Geef het gewoon de tijd hij groeit nog op melk en het is gewoon om te proeven. Wat fruit en brood betreft is het hier wel net een bodemloze put. Ha ha. Succes

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut geen strijd van maken.... laat hem maar ontdekken en proeven.. en dat betekent soms gewoon alleen maar spelen met de handjes en niets binnen krijgen. Af en toe een hapje tussendoor proberen... zo niet, dan niet en de volgende keer nogmaals proberen. Ineens neemt hij het weer, let maar op!

Heb je ook fruit door elkaar gegeven? Hier lust hij bijvoorbeeld banaan echt niet los. Terwijl als ik het met meloen prak vind hij het heeeerlijk! peer geef ik dan wel weer gewoon in stukken. Hier dus ook combi en echt zoeken naar hoe en wat hij wil eten....

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het iig op deze leeftijd zeker niet dwingen....eten moet nu nog vooral leuk zijn. Ik zou stukken voor zn neusje leggen en maar zien wat hij doet. O en heel belangrijk...gezamenlijk eten, ziet eten doet eten.

Share This Page