Wat wanneer regelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by DragonBaby, Dec 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Ik vroeg me zo af he.. Wat moet je nou eigenlijk wanneer regelen?

Het lijkt misschien alsof ik me hier enorm druk om maak, maar dat is ook weer niet zo. Ik wil alleen zelf weten wanneer iets geregeld moet maken omdat ik niet blindelings wil gaan vertrouwen op dat ik het allemaal wel een keer te horen krijg van iemand anders.

Ik weet dat ik naar de gemeente moet om de vader van mijn kind te laten erkennen, want ik wil zorgen dat het kind ook zijn achternaam krijgt, wat niet automatisch gebeurd omdat we niet getrouwd zijn. Ik kan alleen nergens op de site vinden wanneer dit moet gebeuren. Dus weet iemand dit misschien?

En verder is het enige wat ik weet kraamzorg. Maar ik weet dus ook niet wanneer ik deze moet regelen.

En was dit in principe dan alles al wat mogelijk geregeld moet worden of vergeet ik dan iets?

2. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

Aug 23, 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Kraamzorg na de 1e echo geregeld
    Erkennen na de 20 wk echo geregeld
    Na de 20 wk echo de grote uitgaven gedaan (wagen en kamertje)
    Steeds op aanbiedingen gelet verder..
    Voor 30 wk heb ik nu eigenlijk alles in huis! En ik bedoel ook echt alles! Haha

Let wel op levertijden en houdt rekening dat je misschien niet zo mobiel bent de laatste weken.

Vluchtkoffer ga ik wk 34 klaarzetten (ookal moet hij toch echt nog blijven zitten!).

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kraamzorg hier voor de 12 weken geregeld. Als je het hier later regelt kunnen ze je geen kraamzorg garanderen.

Erkenning hebben wij geregeld rond de 20 weken dacht ik omdat als je kindje geboren wordt na de 24 weken, het kindje aangegeven moet worden en ik wilde het dus voor die tijd geregeld hebben. Wij zijn wel geregistreerd partners dus na de geboorte hoeven wij verder niets te regelen mbt gezag

Kraampakket heb ik aangevraagd na de 12 weken.

Ik heb toen ik wist dat we in verwachting waren de apotheek en de (assistente van de ) huisarts op de hoogte gesteld zodat zij het in de computer hadden staan ivm het voorschrijven en het uitgeven van medicijnen.

Cursussen (zwangerschapsgym/theorie, borstvoeding) ben ik later gaan regelen.

4. Djtje

Djtje Actief lid

Sep 27, 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderdagverblijven inschrijven als je daar gebruik van gaat maken.
    Ik woon in een stad en daar zijn de wachttijden ong. een jaar. Met 10 weken heb ik me ingeschreven en dat was eigenlijk al 'te' laat. Als je in een kleinere stad/ dorp woont zal er waarschijnlijk geen wachtlijsten zijn.

En het is handig om je verzekering na te kijken voor 1 januari, dan kun je die eventueel nog aanpassen.

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Fijn dat er al zo gauw reacties zijn.
    Ik heb hier heel erg veel aan. Bedankt iedereen :)

Share This Page