Hallo iedereen Ik ben Janneke, ik ben 21 jaar en ik woon samen met mijn vriend. Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben. Waarschijnlijk dan nu zo'n 5-6 weken. Vandaag ben ik naar de dokter geweest en meteen even bloed laten prikken in het ziekenhuis. Ik heb misschien iets aan mijn schildklier en de dokter had het erover dat mijn zwangerschap dan extra in de gaten zal worden gehouden en via de gynacoloog zal gaan (ik dacht eigenlijk dat dat altijd via de gyn. gaat). Maar goed, dit kindje is zeker gewenst, niet gepland, maar we redden het wel. Financieel wordt misschien wat moeilijker, maar volgens mij kun je best wel veel hulp en gratis dingen krijgen. Niet echt heel relevant, maar ons kindje wordt een halfbloedje, mijn vriend is braziliaans. Dit wordt voor ons allebei het eerste kindje Ik ben dus pas net zwanger, maar mn buik ziet er opgeblazen uit en ik voel me een stuk dikker, maar dit kan weer komen omdat je darmen in het begin ook ff anders kunnen gaan reageren las ik. Ik wil het nog niet vertellen aan iedereen, maar de hele dag mn buik inhouden vind ik ook niets. Dus daar zit ik nog even over te twijfelen. Mensen beginnen steeds meer te zeggen dat ik moet gaan lijnen enzo, maar ik ga nu dus echt niet te weinig eten Volgende week krijg ik de uitslagen over mijn schildklier dus dit zal ook het een en ander verklaren denk ik. Nou genoeg verteld, ik ga lekker ff lezen in het forum en ik heb komende maanden nog vragen genoeg waarschijnlijk. Ervaring met baby's heb ik heel veel, maar dit zwanger zijn moet nog ff wennen. Veel liefs, Janneke.
Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan. Hopelijk zijn de uitslagen van je schildklier goed. Liefs wolly
Dankje Wolly! Oh en ik wilde nog even vertellen dat ik niet misselijk of erg moe ben. Ik heb wel opeens een soort angstaanvallen. Ik ben ontzettend bang voor een miskraam. En ik heb de obsessie om na 3 postieve testen nog meer testen te kopen om het nog een keer zeker te weten. Horen dit soort rare dingen er allebei bij? Normaal heb ik al wisselende stemmingen maar nu kan ik zelfs huilen bij een komedie Gelukkig kan ik dan ook wel weer lachen om mezelf maar het blijft een apart gevoel Meer mensen hier last van?
Er zijn heel veel meiden die ook geen zwangerschapskwaaltjes hebben of in mindere mate, ik zou zeggen geniet dat je ze niet hebt Maar kan best dat als je een week of 2 verder bent dat ze ineens opduiken. Van het testen begrijp ik je ook heel goed dat is de onzekerheid die ook op dat moment meespeeld, ik zou niet meer gaan testen en lekker van het zwanger zijn genieten.
Janneke, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap ! Geniet er vooral samen zoveel mogelijk van ! En laat je niet bang maken door allerlei doemscenario's hoor... die stana er heel veel op internet... Dat het vaker goed gaat dan mis, lees je helaas niet zo vaak.
Er is niets mis met mn schildklier, de resultaten waren terug Dit wordt dus (hopelijk!) een hele normale zwangerschap. Nu alleen nog erachter komen hoe lang ik precies zwanger ben en het komt helemaal goed
Ik snap alleen niet waarom er dan melk uit mijn borsten komt, al een aantal maanden :S Maar goed, dat zal verder niets ernstige zijn anders had de huisarts dit al wel vermeld hoop ik.