Hier ben jij gewoon jij!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Hexje, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland

Haha dat ga ik ook vast nog wel krijgen achter het behang plakken lol:D
    Ow jee das wel zonde van je vloeistof foei lente kind:)

2. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Hoi hexje niet meer anoniem ik zal me ook eens op de normale stand zetten.:D:D:D:D

3. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Haha en dan tegen je man zeggen met puppy gezicht liep zo maar met me mee naar huis:cool::p

Idd rare dag hier ook al:D

4. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Doe eens kom jij ook eens gezelli te voorschijn:D

5. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lekker hoor Lente, zulke eigenwijze kids:p:p. Kan me voorstellen dat het als ouder niet altijd even leuk is, maar moet altijd wel lachen om zulke verhalen...

En dat tweede hondje toch maar niet? Wist je wel waar hij thuis hoorde?

6. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Op zich goed nieuws dus, alleen dan nu graag ook eindelijk eens een goede positieve test....Goed dat je vandaag lekker rustig aan doet en dat je er weinig last van hebt....Ik had er dus wel enorm last van, heb zelfs morfine erna gekregen en moest een nacht in het zieknhuis blijven omdat ik er zo beroerd van was...( combi narcose plus dat gas) Gelukkig is jou dat bespaard gebleven....

7. lentebloempje

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Ja ik ken die mensen wel ,maar hoef geen contact met ze.
    Beetje rare mensen als je haar haar kinderen hoort uitschelden sta je met je oren te klapperen.
    Dus maar richting huis gestuurd en om de hoek gekeken.

Soms zijn kinderen lief en soms zo ondeugend , maar dat hoort erbij.

Ben niet meer anoniem.

8. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Haha dat waren wij vroeger zelf vast en zeker ook :D

Goed zo haha kunnen we weer zien wie hier uithangt:):):):)

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Lente, wat een lieverdjes op de foto, al kan ik me heel goed voorstellen dat je ze af en toe ook achter het behang zou willen plakken. Dat heb ik hier ook hoor, schatjes, maar soms even niet....daar liggen dan extra rollen behang voor klaar:D:D

Knuff, nog even struisvogeltje zijn, maar daarna gaan we de vlag uithangen, net als bij mij....

Hex, wondzalf, bedoel je daar die betadine-zalf voor dieren mee???
    Die heb ik geloof ik liggen voor Misty..

10. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Dat kan je ook proberen baadt het niet dan schaadt het ook niet:D Ik heb acederm das wondzalf voor *proest* honden katten schapen en paarden :D:D:D:D

11. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Kreeg net een mailtje van wij jonge ouder daar stond dit in misschien iets voor de zwangeren onder ons:D

Zwangerschapsmasker

Tijdens je zwangerschap kun je last krijgen van donkere pigmentvlekken in je gezicht. Ze verschijnen vooral op je voorhoofd, neus, wangen of nek. Dit wordt ook wel een zwangerschapsmasker of chloasma genoemd.

Hormonen
    Een zwangerschapsmasker ontstaat onder invloed van zwangerschapshormonen. Die zorgen ervoor dat de structuur van je huid verandert. Tijdens je zwangerschap kan je huid dan ook droger of vetter aanvoelen dan normaal. Ook de hoeveelheid pigment in je huid kan veranderen. Je tepels en tepelhof zijn misschien donkerder geworden. Of op je buik is een donkere lijn ontstaan. Wanneer er pigmentvlekken in je gezicht verschijnen, noem je dat een zwangerschapsmasker.
    De pigmentvlekken in je gezicht lijken op grote, lichtbruine moedervlekken. Als je een donkere huid hebt, is de kans op pigmentvlekken in je gezicht wat groter dan bij vrouwen met een lichtere huid. Op een zeer donkere huid zijn de vlekken vaak juist lichter dan de huid zelf.

Behandelen en beschermen
    Een zwangerschapsmasker kan geen kwaad. Het wil ook niet zeggen dat er iets mis is. Na de geboorte van je kind verdwijnen de pigmentvlekken vanzelf. Dat geldt ook voor de verkleuring van je tepels en voor de donkere lijn over je buik.

Je kunt de vlekken camoufleren met make-up. Gebruik hiervoor een speciaal type cosmetica, dat geschikt is voor gebruik op moedervlekken. Ga de vlekken niet bleken. Dit is zinloos en je loopt het risico je huid blijvend te beschadigen.

Door met je gezicht uit de zon te blijven voorkom je dat de vlekken groter en donkerder worden. De verkleuringen kunnen namelijk erger worden onder invloed van zonlicht. Bescherm je gezicht daarom met een anti-zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor.

Foliumzuur
    In de medische wereld bestaat het vermoeden dat het ontstaan van een zwangerschapsmasker samenhangt met een gebrek aan foliumzuur. Om de kans op de pigmentvlekken iets kleiner te maken, is het dus verstandig om te zorgen dat je genoeg foliumzuur binnenkrijgt.

Foliumzuur zit in groene bladgroenten, zoals spinazie of broccoli, in citrusvruchten, peulvruchten en volkorenproducten. Als je normaal eet, krijg je per dag ongeveer 0,2 tot 0,3 mg foliumzuur binnen. Je kunt dit aanvullen met foliumzuurtabletjes. Tijdens je zwangerschap is 0,4 tot 0,6 mg de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.

12. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Zou ik daar dan ook van gaan blaffen, miauwen blaten of hinniken???:D:D:D

13. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Thanx Hex!!

14. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    :D:D:D Ach dat alles is beter als die jeuk dat weet ik zeker haha:D:D:D Ben blij dat dat een dag na de bevalling gelijk weg was zeg pfffffff:D:D

15. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    No thx:D

16. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Proest, wanneer spreken we weer af???

17. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    *proest* willen we wel graag van te voren horen als wat je komt:D

18. lentebloempje

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Zou een leuke bijwerking zijn. Allemaal door elkaar of kies je er 1 uit.:):):)

19. lentebloempje

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Zo mijn man gaat zo een schommel ophalen in Leiden via marktplaats.
    Voor 55 euro kunnen ze straks lekker schommelen.
    Zowat al het speelgoed buiten komt via mp scheelt echt een hoop.

Zometeen eerst eens eten spinazie en een balletje gehakt.

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hahah, jullie willen me allemaal wel horen....zou toch wat zijn zo'n bijwerking....en Hex, ik zal van tevoren laten weten hoe ik kom, als hond, kat, schaap of paard...
    Of mag het ook als een olifantje of walrus zijn???:D:D

Kids noemen me hier walrus, en zo voel ik me soms ook als ik wil omdraaien in bed....

Deel Deze Pagina