naambordje voordeur met voornamen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dit leek mij nu een goede vraag voor dit forum, omdat hier zoveel verschillende mensen zitten?

Een naambordje bij de voordeur, heb je dat of zou je dat ook met voornamen doen? Laatst hoorde ik van iemand die bewust alleen de achternaam heeft. Haar redenatie: haar 8 jarige zoon blijft wel eens een half uurtje alleen thuis. Hij weet dat hij niet open mag doen, maar stel dat hij het doet en er staat iemand met slechte motieven voor de deur. Die zou in zo'n geval meteen kunnen zeggen: hee .....je kent mij niet, maar ik ken jouw ouders, mag ik even binnenkomen.
    Omdat zo iemand de naam van een kind kent heeft zo'n kind daar misschien meteen wel vertrouwen in.

Wat vinden jullie: zit wat in of te ver gezocht?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Ik vind het te ver gezocht. Wij hebben gewoon de voornamen er bij op staan en mijn kinderen weten dat ze de deur niet open mogen doen (de oudste 2 althans). De jongste is voorlopig sowieso nog niet alleen thuis.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij ons staat fam blabla, en niet om de reden wat jij hier hebt genoemd maar omdat er nog wel eens een kind bij zou kunnen komen en je dan weer het bordje moet aan laten passen
    Er zit natuurlijk wel iets in wat degene zei, maar ik vind het wel wat ver gezocht.

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.875
    5.114
    113
    Ik vind het ver gezocht. Zou sowieso niet willen dat mijn 8-jarige de deur open doet. Overigens hebben wij ook geen voornamen op het bordje. Maar daar zit geen reden achter.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.573
    113
    Te ver gezocht.

Ze mogen de deur niet opendoen behalve voor de buren of oma.
    Bij twijfel moeten ze me bellen

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind voornamen op een bordje een beetje vreemd. Geen idee waarom dus dat ligt vast aan mij. Maar hier dus een bordje met Familie blabla. Achternaam van mij en van de kids (die hebben ex-man z'n achternaam).

Ik heb vooral een bordje hangen voor mensen die moeten aanbellen en niet bekend zijn zoals bezorgers en zo. Ik vind het zelf namelijk heel vervelend als ik ergens moet aanbellen waar er geen naam staat. Ben dan altijd bang dat het adres niet klopt.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Hier ook geen voornamen, maar niet om een bepaalde reden.

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Volgens mij werkt dat aanleren niet zo. Ik probeer dat met kinderen ook. Maar als ik dan terug kom en aanbel om ze uit te testen doen ze gewoon open of doen ze het gordijntje bij het raam naast de deur opzij om te kijken wie het is...:confused:

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier alleen voornamen. Lekker gemoedelijk houden wij van.
    Geen specifieke reden voor eigenlijk.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Te ver gezocht

Hier wil ik nog een raamsticker met onze namen erop.
    Aangezien ik anders van achternaam heet als de rest hier:rolleyes: kies ik voor de voornamen.
    Anders zou er staan; familie blablabla & tralalala. Dat vind ik persoonlijk niet mooi

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.972
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, daar vraag je me wat. Ik heb om die reden de namen van onze kinderen niet leesbaar op hun SOS-armbanden staan. Maar op het huisnummer bord staan al onze namen wel. Ik vond dat mooier in de lay-out. :oops: Verder heb ik er niet over nagedacht.

Onze kinderen zijn (nog) niet alleen thuis. Ik denk dat ze het bij mij ook van duidelijke instructies zouden moeten hebben om niet open te doen. Dus zullen ze ook pas alleen thuis mogen blijven als ik er op kan vertrouwen dat ze dat dan ook niet doen. Ik denk dat dat meer 'veiligheid' biedt dan de kinderen alleen thuislaten met een bordje waar geen voornamen op staan.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook :)

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.308
    17.209
    113
    Een raamsticker is ook een goed idee ja. Ben al 1,5 jaar aan het nadenken hoe en wat ik wil haha

14. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik vind het niet te ver gezocht.

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nooit bij nagedacht maar ik heb dan ook geen naambordje. Maar ik vind t niet te ver gedacht. Ik vind t anders denken. Met namen vind ik het fijn om te lezen bij anderen, bijv van de buren vergeet ik altijd de naam :oops: dus lees ik even t bordje haha.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het ook wat vergezocht.

Hier staan onze beide achternamen bij de bel. Dus achternaam 1 - achternaam 2. Omdat we ook een eigen bedrijf hebben wilden we het zo onpersoonlijk mogelijk.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben juist om die reden inderdaad alleen de achternaam. Hoewel ik ook wel besef dat als iemand het met voorbedachte rade doet - hij/zij ook alleen maar 1 middagje in de buurt hoeft te lopen met zijn ogen en oren open en dan weet hij de naam van mijn kinderen ook. Maar toch. Ik heb er wél dus bewust bij stilgestaan. Terwijl ik dus wel weer iemand ben die foto's van mijn kinderen op fb zet.. ook (nette) in het zwembad/onder de water. (voor vrienden). En dat zou een ander die misschien zijn voornamen wél op de voordeur zet, weer juist niet doen ;) .

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.684
    113
    Veel te ver gezocht, zo ken ik er nog wel meer.

Wij hebben geen naambordje maar zou het wel met onze namen doen, vind dat altijd erg leuk staan.

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind het niet teveel gezocht. Dit is precies de reden waarom de meeste basisscholen de Naamstickers hebben afgeschaft bij schooluitjes en deze hebben vervangen in stickers/bandjes met een telefoonnummer bij nood.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook.

Kids mogen (en durven ) hier de deur trouwens niet open doen als ik er niet bij ben (lees: achterhuis of helemaal op zolder ofzo.) Zelfs oma (als ze de sleutel niet bij zich heeft) zouden ze gewoon voor de deur laten staan .

Deel Deze Pagina