Op zijn tandjes gevallen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mowtom, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mijn zoontje is gisteren ochtend van de trap gevallen. Van boven naar beneden. Ik ben nog nooit zo geschrokken.
    Ik was ons meisje op de bank aan het aankleden en ik vroeg Jesper of hij even voor mij een luierbroekje boven wilde halen. Dat deed hij en bij terug komen wilde hij de trapdeur dicht maken. Daardoor is hij denk ik uitgegleden en dendere hij dus van boven naar beneden. Ik was helemaal overstuur en hij ook natuurlijk!

Nu is hij dus met zijn gezicht tegen de trap aan gekomen en is één voortand los gaat zitten en de andere is terug in zijn tandvlees geschoten. Hij heeft er nog steeds best last van en bij de tandarts zeiden ze dat die tand waarschijnlijk gewoon weer terug zakt. Er is een foto gemaakt en ze konden zien dat de tand voor de grote mensen tand is geschoven.
    Hij doet zijn mond liever niet dicht omdat het pijn doet zegt ie aan de losse tand. Het lijkt ook of die wat naar voor staat nu.
    Hij krijgt dus een enorme droge mond en lippen. Ik smeer ze maar in met labello.

Maar nu mijn vraag; wiens kindje heeft dit ook eens gehad en kan mij dus vertellen wat hun ervaringen zijn van het terug schuiven? Als het niet terug schuift wat hebben ze dan gedaan want onze tandarts vertelde dat ze hem dan eruit gaan halen waarschijnlijk:(

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier geen ervaring met een terug geschoven tand. Wel heeft mijn dochter een afgebroken tand. En toen ze een jaar later viel zaten als haar boventanden los. Dat heeft heel veel zeer gedaan maar ze zijn weer vast gaan zitten. Sterkte voor je zoontje !

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooo getver!!! mijn zoontje is ook van de trap gevallen een poos geleden en zijn voortand was een stuk uit zn tandvlees getrokken en toen naar achteren geschoven, het zat dus ver naar achteren. ik weet hoe je je voelt meid wat verschrikkelijk!

wij zijn naar de tandarts geweest en hij heeft ons toen doorverwezen naar de kaakchirurg omdat de tand eruit moest en mijn zoontje helemaal hysterisch werd. bij de kaakschirurg hebben ze hem eerst verdoofd (mocht kiezen tussen narcose of verdoving) en daarna werd het eruit getrokken.

in de eerste instantie hoefde het niet eruit want het zou er zelf uitvallen maar ze durfden niet te zeggen wanneer, maar hij had er zoveel last van dat ik het eruit heb laten trekken en tjsah dat was geen pretje, voor hem niet en voor mij ook niet. ik heb met em mee zitten huilen en hij is nu nog steeds bang voor alles dat maar op een tandarts of dokter lijkt, zelf op het cb als we voor zijn zusje moeten gaan begeeft hij het bijna.

hij loopt nu dus met 1 tandje de komende jaren want hij is pas 2,5.

het tandje trekken was wel snel gedaan, 1 minuut werk maar toch, het was toch echt het ergste wat ik moest meemaken. sorry dat ik het zo moet vertellen maar mochten ze het trekken bereidt je dan maar vast voor op een hele onprettige ervaring.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Dank je voor je reactie!
    Ik ben er ook bang voor dat dat geen suc6 zal gaan worden als ze getrokken moeten worden. Maar ik vrees het ergste want die losse tand staat echt ook wat naar voren. Nu heeft hij het vooral moeilijk met eten en drinken, ook de angst dat het pijn gaat doen. Ik vind het zo erg voor mijn mannetje!
    Ik hoop dat het over een paar dagen weer zo is dat ie in ieder geval geen pijn meer heeft. Anders halen ze het er maar uit hoor als hij zo'n pijn blijft houden! Oh ik kan wel mee huilen als hij pijn heeft.....pffffff heftige dagen zo hoor!

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hou het goed in de gaten! Ik heb er geen verstand van maar zou wel bij de volgende controle bij de tantarts een foto laten maken. Ook als ze er uiteindelijk niets aan doen.

Wat sneu voor je kindje zeg!

6. lennylenn

ja precies..het eten en drinken wilde hij niet meer. ikgaf hem vooral soepjes maar ook dat wilde hij niet meer en savonds werd hij regelmatig wakker van de pijn.

heel erg veel succes ik weet heel goed wat je meemaakt meid....ik zou er alleen niet te lang mee wachten. ik had na 3 dagen besloten dat die tand eruit moest, hij wilde ook niet zn tandjes poesten dus moest hij wel even met wat water spoelen savonds en sochtends..ergste vond ik dat hij steeds kwam met mama auwieee, mama helpen alsjeblieft nouuu dat brak mn hart echt. toen dacht ik van f*k it dan maar eruit laten trekken ik ga niet wachten totdat het tandje er vanzelf uitvalt want hij had er zo een last van. dan moet ie maar een tijdje zonder doen.

konden ze zien of zijn tandje echt nog stevig in zijn tandvlees vastzit? of hangt het nu alleen nog een beetje aan de wortel vast?

7. lennylenn

oja en je moet ook goed opletten dat hij niet ziek wordt..dus geen koorts ofzo krijgt want dan moet je het er gelijk uit laten trekken

8. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    hier is ons meisje gevallen op dr gezicht met 1,5 jr

Ze had net dr voortandjes :(
    Bij de val is 1 voortandje verticaal afgebroken tot aan tandvlees..
    In eerste instantie hebben ze de tand laten zitten, tot het ging ontsteken een paar maanden later.

Toen zijn we met haar naar een speciale kindertandarts gegaan.
    Deze heeft toen besloten om hem er uit te trekken. Aangezien de kans groter was dat het weer ging ontsteken en we ook merkte dat ze geen 'koude' dingen wilde eten en ook niet goed kon afbijten met eten. En tandenpoetsen was een drama!

Hij heeft haar tandje getrokken onder narcose in het ziekenhuis.
    Was erg zielig maar achteraf echt het beste! ze kreeg toen ze bij kwam een ijsje tegen zwelling en bloeding in voor het 1 in dr leventje
    sabbelde ze op iets van ijs..

Nu totaal geen drama meer met tanden poetsen etc.. Mooi is anders maar ben heel erg blijj dat we hier voor hebben gekozen..!

Sterkte en succes!

9. mona23

mona23 Niet meer actief

#9 mona23, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2012
    ikzelf ben al kind op de tuinstoel gevallen, 1 voortand is er ook in geschoten. Deze is er na een hele tijd weer uitgekomen en was toen zwart.
    Door de tandarts is deze toen getrokken, de "grote" tand is nu ook zwart door de klap. Hieroverheen doet de tandarts nu om de paar jaar een wit laagje. Zie je niks meer van.
    Kan me er ook niets van herinneren

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Onze dochter is ook gevallen en tandje zat los en de ander was eruit. Zij was toen twee. Ook zij was bang en snel paniekerig. EMDR heeft haar heel goed geholpen. mocht je meer willen weten pb maar.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    niet terug geschoten maar compleet eruit boven
    om ern om

ben blij dat ze er wel compleet uit warewn maar ow wat ben ik geschrokken!!!!!!!!!!!!!!!!
    hij heeft de tandjes net niet een jaar gehad

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn neefje had hetzelfde, tand was teruggeschoten in het tandvlees. Binnen 3/4 jaar was deze weer helemaal mooi terug gegroeid en je ziet er nu niets meer van!

Dus, als hij geen koorts heeft, zou ik hem niet zomaar laten trekken. Die losse tand is wel afwachten, maar als het niet van binnen gebroken is wordt dat meestal wel snel weer zo vast als normaal. Hebben ze geen foto's gemaakt? Want dat zou ik wel prettig vinden. Dan weet je ook of er schade is van binnen. Die melktand die terug geschoten is kan de grote mensen tand ook beschadigen namelijk. Hoeft niet, maar het kan wel.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Dank je wel dames voor al jullie reacties!
    Mijn zoontje begint er nu gelukkig minder last van te hebben.
    Hij kan weer redelijk normaal eten, nou ja hij bijt niet met zijn tanden maar doet alles weer gewoon in zijn mond en kauwt dan meteen met zijn kiezen.
    Drinken dat gaat iets lastiger maar ook dat ging gister avond beter.

Jeetje telkens als hij nu op de trap loopt zou ik hem het liefste vast willen houden maar ja hij is 4,5 jaar ik kan hem niet altijd zijn handje vast blijven houden....

Ik wacht het nog even af hoe het gaat na het weekend. Ik zie trouwens niet dat zijn tandje al is gaan zakken. Ik weet ook niet hoe snel dat zou moeten gebeuren. Ik zie nog geen verschil eigenlijk.

Ik hoop niet dat ze eruit moeten maar goed als ze zeer blijven doen en hij blijft wat moeite hebben met eten of drinken dan gaan ze er gewoon uit.

De tandarts zei ook idd dat de grote mensen tand misschien beschadigd kan zijn. Maar dat ze daar wel wat mee kunnen doen dan. Dus daar hopen we nu maar op.

Ik moet zeggen dat hij er nu wel heel wijs uit ziet, alsof hij nu al aan het wisselen is....boevenkoppie krijgt hij er van. ;)

Gelukkig zijn we weer redelijk van de schrik bekomen...ik hoop zoiets nooit meer mee te maken maar dat is geen zekerheid bij onze Jesper. Hij heeft al een gat in zijn voorhoofd gehad, kin open gevallen, laatst vingers tussen de deur waardoor zijn nageltjes eraf getrokken zijn en dan nu dit weer. Dus vrees dat dit niet het laatste zal zijn....

Deel Deze Pagina