Dames, Hoe doen jullie boodschappen met 2 kinderen? Ik moet vandaag boodschappen doen, heb praktisch niks in huis.. Mijn man is vandaag laat dus op hem wachten is geen optie.. Lenn kan voor een kleine boodschap prima los lopen in de winkel, maar ik moet naar de Aldi dus daar is geen klein peuterkarretje die we kunnen gebruiken.. Maar goed, als ik Lenn in de kar zet in dat zitje, past er dan een Maxi Cosi in de kar van de Aldi? (Lidl mag ook) En heb ik dan nog ruimte voor de boodschappen? Had het beter gisteren kunnen doen, toen was Lenn op de opvang, maar dacht dat ik nog wel genoeg in huis had voor vandaag, maar dat viel even vies tegen Ieman advies hoe ik dit het beste kan aanpakken?
wat ik altijd doe om het rustig te houden in de winkel is het volgende : ik pak een paar a4tjes , ik pak alle folders erbij als ik dit niet heb dan print ik van de computer, ik knip uit wat ik nodig, groentes op 1 a4tj, het lekkers op 1 a4tje ( snoep chips chocolade) luiers en potjes op 1 a4tje, etc etc, zo hebben we een stuk of 3/4 a4tjes beplakt met de dingen die mama nodig heeft, en we beginnen op volgorde van de winkel welk a4-tje er nodig is onze zoon mag dan ZELF de boodschappen doen, ik vraag hem weetje wat dit is ? ja mama boontjes, nee lieverd dit zijn wortels, boontjes zijn groen, weet je welke kleur wortels hebben ? mama heeft er 4 nodig, kun je samen met mij tot 4 tellen ? en zo met de rest ook, hij kan gewoon de winkel doorlopen zonder een eigen karretje, en hij loopt mij ook niet weg omdat hij het zo geweldig vind om op deze manier boodschappen te doen
bij papa zit hij trouwens weleens in het karretje maar wij doen het anders, wij zetten de maxicosi tussen het zitgedeelte waar de kinderen kunnen zitten en waar je zelf het karretje duwt, daar past de maxi cosi prima op, en onze zoon gaat dan in het gedeelte zitten waar de boodschappen komen,
bedankt.. denk dat ik lenn dan in de kar zelf doe en de maxi cosi op het zitje.. hoewel ik me super voel is lenn op sommige momenten net iets sneller dan dat ik ben.. achter hem aan rennen in de winkel zie ik nog niet zo zitten